Er zijn 3690 resultaten gevonden

door audiomanics
di 16 dec 2025, 23:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ontwerp als afbeelding naar CAD
Reacties: 41
Weergaves: 871

Re: Ontwerp als afbeelding naar CAD

YnsePortaalgereed.jpeg
Ik heb ergens nog iets staan.... :D
CX3C1807.JPG
Oh, en printplaten? JLCPCB... gerbertje aanleveren, betalinkje met paypal en ongeveer een week later liggen de printen (minimaal 5) op je deurmat.


Kees
door audiomanics
za 22 nov 2025, 10:55
Forum: Solderen, etc
Onderwerp: Hulp gevraagd bij het de-solderen van triacs
Reacties: 21
Weergaves: 826

Re: Hulp gevraagd bij het de-solderen van triacs

(plus m'n vrouw overtuigen dat ik het ECHT nodig heb) Als je zegt dat je er ook me kan bruleren zal de keukenprinses meteen om zijn... Mijn devies is echter destructief verwijderen van de triacs (pootjes doorknippen) en met een keramieke pincet en een zuigbout de pennetjes eruit trekken en de gaten...
door audiomanics
di 18 nov 2025, 13:04
Forum: Archief
Onderwerp: Boeken en tijdschriften
Reacties: 7
Weergaves: 492

Re: Boeken en tijdschriften

IMG_20251118_125923.jpg
Liefst alles in een keer natuurlijk....
Kees
door audiomanics
di 18 nov 2025, 11:51
Forum: Archief
Onderwerp: Boeken en tijdschriften
Reacties: 7
Weergaves: 492

Re: Boeken en tijdschriften

Oeps.... vergeten mee te nemen.... zou toch zonde zijn als het in de oudpapiercontainer terecht kwam....
Kees
door audiomanics
zo 16 nov 2025, 21:35
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

richard schreef: zo 16 nov 2025, 19:31
daar moest je enige overlast van elkaar accepteren. Had dat ergens ook zijn charme.
:D
't ging ook vaak niet om die bouwprojecten maar meer om de gezelligheid van sterke verhalen, eventueel buiten rokend...

Kees
door audiomanics
za 15 nov 2025, 19:07
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Ja, dat is de mijne... vast uit mijn zak gevallen..

Kees
door audiomanics
vr 14 nov 2025, 20:06
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Mogen ze rustig horen, dan leg ik ze uit dat die plankjes met wielen ook "hondje" heten...Maar dat weten ze waarschijnlijk wel....
Erger is het als die leeghoofden van XR voor de deur gaan liggen vanweve de vermeende banden met landen die dat harde hout exporteren, of zoiets...

Kees
door audiomanics
vr 14 nov 2025, 19:48
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Komt mooi uit... ik heb een hondje mee om de boxen te verrijden.. er is vast wel iemand die even mee helpt met uitladen, dan kan de auto ook weer snel weg..
Kees
door audiomanics
vr 14 nov 2025, 12:05
Forum: Solderen, etc
Onderwerp: loodsoldeer 60/40
Reacties: 19
Weergaves: 538

Re: loodsoldeer 60/40

Voor wat het waard is: ik heb diverse soorten 60/40 geprobeerd en vooral de chineze varianten waren ronduit bagger. Na 2 seconden vloeide het al niet meer. Hele goede ervaringen heb ik met Velleman 60/40 soldeer. Dat spul blijft mooi vloeien en soldeert ook betrekkelijk schoon (even wat remmenreinig...
door audiomanics
wo 12 nov 2025, 13:00
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bij nader inzien kan ik mijn Lowthers misschien ook wel in de auto krijgen... Die heb ik ook pas gereconed...
Kees
door audiomanics
do 06 nov 2025, 23:20
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

richard schreef: do 06 nov 2025, 20:16
Henkjan schreef: do 06 nov 2025, 12:01
ah leuk. komen je speakers ook mee?
De Gallehus?
Die zijn al jaren ergens anders... Heb tegenwoordig alleen Lowther EX3 Fidelio's
Kees
door audiomanics
do 06 nov 2025, 10:10
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Zoals het er nu uit ziet heb ik een auto beschikbaar, dus neem ik mee: de "le Monstre" (eindelijk...).
Kees
door audiomanics
di 04 nov 2025, 22:45
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6469

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Nou, als ik vervoer heb die dag kan ik eindelijk die Hiraga eens laten luiteren... (en een krat boeken en tijdschriften weggeven)

Kees
door audiomanics
di 04 nov 2025, 14:52
Forum: Archief
Onderwerp: Boeken en tijdschriften
Reacties: 7
Weergaves: 492

Re: Boeken en tijdschriften

Staat nog steeds op een nieuwe wigenaar te wachten!!
Kees
door audiomanics
wo 27 aug 2025, 14:46
Forum: Archief
Onderwerp: Boeken en tijdschriften
Reacties: 7
Weergaves: 492

Boeken en tijdschriften

Een kratje tijdschriften ( elektuur, radio Bulletin stereoplay etc). Leuke artikelen over buizenversterkers.
Ook veel goede boeke.
Af te halen in Appelscha.. flesje rode/droge witte wijn?

Kees
door audiomanics
wo 27 aug 2025, 14:39
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Grote elco's
Reacties: 0
Weergaves: 249

Grote elco's

Uit de opruiming: een paar grote elco's:
3 dikke Kemet 22000uf 63V (ooit gekocht voor 49 euro ex btw) vraagprijs 5 euro pst.
12 elco's met opdruk 100.000 uf maar ze meten gemiddeld 45.000 uf ESR ca 0,05-0,1 ohm... Prima elco's verder...eurotje pst?
Kees
door audiomanics
di 20 mei 2025, 10:22
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Is hier ook een Bastiaan uit België actief
Reacties: 1
Weergaves: 261

Re: Is hier ook een Bastiaan uit België actief

Via dit forum heeft Bastiaan contact met me opgenomen.. Dat is dus geregeld!

Kees
door audiomanics
ma 19 mei 2025, 16:46
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Is hier ook een Bastiaan uit België actief
Reacties: 1
Weergaves: 261

Is hier ook een Bastiaan uit België actief

Ik ben op zoek naar Bastiaan Zwijnenberg, ergens in België .. Hij heeft ooit eens bij mij wat freeswerk laten doen, maar ik krijg geen contact met hem...

Kees
door audiomanics
zo 07 jan 2024, 14:01
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
Reacties: 5
Weergaves: 377

Re: Kleine Ringkerntrafo gezocht.

Ja, ik ben er even bijna twee maanden tussenuit geweest (Met de Camper naar Spanje) en pak de draad weer op.. Bij kleine VFD's kan je nog uit met DC. Dan is het verschil tussen de lagen en de hoge kant niet zo zichtbaar, maar bij deze joekels met een 5V filament is het verschil tussen boven en onder...
door audiomanics
za 06 jan 2024, 19:55
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
Reacties: 5
Weergaves: 377

Re: Kleine Ringkerntrafo gezocht.

t is wel een schatje... hou 'm er even in...
Kees
door audiomanics
za 06 jan 2024, 15:11
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
Reacties: 5
Weergaves: 377

Kleine Ringkerntrafo gezocht.

Ik ben op zoek naar een kleine ringkerntrafo van 6-8VA 230V in en liefst 2x2,5V uit. Liefst zo plat mogelijk ivm de beschikbare ruimte. Helaas al een potkerntrafo gemaakt op ca 50kHz, maar dat zorgde voor rare vlekken in het display dus toch maar een 50Hz. Gewoon trafo'tje gaat niet passen qua hoogt...
door audiomanics
vr 20 okt 2023, 19:58
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???
Reacties: 11
Weergaves: 736

Re: Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???

Ik kom kennelijk niet om een trafo(tje) heen.. Zo'n potkern op "hoog"-frequent lijkt me wel wat... Die hoeven tenminste niet zo groot en lomp te zijn.. Ga me eens verdiepen in zo'n Royer..

Kees
door audiomanics
wo 18 okt 2023, 16:14
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???
Reacties: 11
Weergaves: 736

Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???

Niet helemaal, of helemaal niet audio gerelateerd, maar bestaat er een electronisch alternatief voor een transformator met middenaftakking dat werkt voor het volgende: Ik heb een paar joekels van VFD displays die een gloeispanning hebben van 5V. Om het display gelijkmatig te laten oplichten is een w...
door audiomanics
wo 13 sep 2023, 10:29
Forum: Solderen, etc
Onderwerp: Solderen van "moeilijke" IC's
Reacties: 4
Weergaves: 393

Re: Solderen van "moeilijke" IC's

Er zitten ook heel veel ongemerkte onderdeeltjes op de onderkant, Bovendien is die print iets te groot voor mijn reflow-oven.. Het IC zelf is nog goed en de TV doet het nu nog prima, na de laatste execitie met de hot-air gun.. Zit net te bedenken dat ik voor een eventuele volgende keer de Print rond...
door audiomanics
wo 13 sep 2023, 9:42
Forum: Solderen, etc
Onderwerp: Solderen van "moeilijke" IC's
Reacties: 4
Weergaves: 393

Solderen van "moeilijke" IC's

Hier een print die nergens meer te koop is: Mainboard.jpg Ik heb de storing wel weten te pinpointen: Onder het aluminium koellichaam zit een IC. als ik in een van de hoeken druk is de storing weg. Dat lijkt er dus op de verbinding in de loop van de jaren losgekomen is... even hersolderen dus... Het ...