Kees
Er zijn 3690 resultaten gevonden
- di 16 dec 2025, 23:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ontwerp als afbeelding naar CAD
- Reacties: 41
- Weergaves: 871
Re: Ontwerp als afbeelding naar CAD
Ik heb ergens nog iets staan....
Oh, en printplaten? JLCPCB... gerbertje aanleveren, betalinkje met paypal en ongeveer een week later liggen de printen (minimaal 5) op je deurmat.
Kees
Kees
- za 22 nov 2025, 10:55
- Forum: Solderen, etc
- Onderwerp: Hulp gevraagd bij het de-solderen van triacs
- Reacties: 21
- Weergaves: 826
Re: Hulp gevraagd bij het de-solderen van triacs
(plus m'n vrouw overtuigen dat ik het ECHT nodig heb) Als je zegt dat je er ook me kan bruleren zal de keukenprinses meteen om zijn... Mijn devies is echter destructief verwijderen van de triacs (pootjes doorknippen) en met een keramieke pincet en een zuigbout de pennetjes eruit trekken en de gaten...
- di 18 nov 2025, 13:04
- Forum: Archief
- Onderwerp: Boeken en tijdschriften
- Reacties: 7
- Weergaves: 492
Re: Boeken en tijdschriften
Liefst alles in een keer natuurlijk....
Kees
Kees
- di 18 nov 2025, 11:51
- Forum: Archief
- Onderwerp: Boeken en tijdschriften
- Reacties: 7
- Weergaves: 492
Re: Boeken en tijdschriften
Oeps.... vergeten mee te nemen.... zou toch zonde zijn als het in de oudpapiercontainer terecht kwam....
Kees
Kees
- zo 16 nov 2025, 21:35
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
- za 15 nov 2025, 19:07
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ja, dat is de mijne... vast uit mijn zak gevallen..
Kees
Kees
- vr 14 nov 2025, 20:06
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Mogen ze rustig horen, dan leg ik ze uit dat die plankjes met wielen ook "hondje" heten...Maar dat weten ze waarschijnlijk wel....
Erger is het als die leeghoofden van XR voor de deur gaan liggen vanweve de vermeende banden met landen die dat harde hout exporteren, of zoiets...
Kees
Erger is het als die leeghoofden van XR voor de deur gaan liggen vanweve de vermeende banden met landen die dat harde hout exporteren, of zoiets...
Kees
- vr 14 nov 2025, 19:48
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Komt mooi uit... ik heb een hondje mee om de boxen te verrijden.. er is vast wel iemand die even mee helpt met uitladen, dan kan de auto ook weer snel weg..
Kees
Kees
- vr 14 nov 2025, 12:05
- Forum: Solderen, etc
- Onderwerp: loodsoldeer 60/40
- Reacties: 19
- Weergaves: 538
Re: loodsoldeer 60/40
Voor wat het waard is: ik heb diverse soorten 60/40 geprobeerd en vooral de chineze varianten waren ronduit bagger. Na 2 seconden vloeide het al niet meer. Hele goede ervaringen heb ik met Velleman 60/40 soldeer. Dat spul blijft mooi vloeien en soldeert ook betrekkelijk schoon (even wat remmenreinig...
- wo 12 nov 2025, 13:00
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Bij nader inzien kan ik mijn Lowthers misschien ook wel in de auto krijgen... Die heb ik ook pas gereconed...
Kees
Kees
- do 06 nov 2025, 23:20
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
- do 06 nov 2025, 10:10
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Zoals het er nu uit ziet heb ik een auto beschikbaar, dus neem ik mee: de "le Monstre" (eindelijk...).
Kees
Kees
- di 04 nov 2025, 22:45
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6469
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Nou, als ik vervoer heb die dag kan ik eindelijk die Hiraga eens laten luiteren... (en een krat boeken en tijdschriften weggeven)
Kees
Kees
- di 04 nov 2025, 14:52
- Forum: Archief
- Onderwerp: Boeken en tijdschriften
- Reacties: 7
- Weergaves: 492
Re: Boeken en tijdschriften
Staat nog steeds op een nieuwe wigenaar te wachten!!
Kees
Kees
- wo 27 aug 2025, 14:46
- Forum: Archief
- Onderwerp: Boeken en tijdschriften
- Reacties: 7
- Weergaves: 492
Boeken en tijdschriften
Een kratje tijdschriften ( elektuur, radio Bulletin stereoplay etc). Leuke artikelen over buizenversterkers.
Ook veel goede boeke.
Af te halen in Appelscha.. flesje rode/droge witte wijn?
Kees
Ook veel goede boeke.
Af te halen in Appelscha.. flesje rode/droge witte wijn?
Kees
- wo 27 aug 2025, 14:39
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Grote elco's
- Reacties: 0
- Weergaves: 249
Grote elco's
Uit de opruiming: een paar grote elco's:
3 dikke Kemet 22000uf 63V (ooit gekocht voor 49 euro ex btw) vraagprijs 5 euro pst.
12 elco's met opdruk 100.000 uf maar ze meten gemiddeld 45.000 uf ESR ca 0,05-0,1 ohm... Prima elco's verder...eurotje pst?
Kees
3 dikke Kemet 22000uf 63V (ooit gekocht voor 49 euro ex btw) vraagprijs 5 euro pst.
12 elco's met opdruk 100.000 uf maar ze meten gemiddeld 45.000 uf ESR ca 0,05-0,1 ohm... Prima elco's verder...eurotje pst?
Kees
- di 20 mei 2025, 10:22
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Is hier ook een Bastiaan uit België actief
- Reacties: 1
- Weergaves: 261
Re: Is hier ook een Bastiaan uit België actief
Via dit forum heeft Bastiaan contact met me opgenomen.. Dat is dus geregeld!
Kees
Kees
- ma 19 mei 2025, 16:46
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Is hier ook een Bastiaan uit België actief
- Reacties: 1
- Weergaves: 261
Is hier ook een Bastiaan uit België actief
Ik ben op zoek naar Bastiaan Zwijnenberg, ergens in België .. Hij heeft ooit eens bij mij wat freeswerk laten doen, maar ik krijg geen contact met hem...
Kees
Kees
- zo 07 jan 2024, 14:01
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
- Reacties: 5
- Weergaves: 377
Re: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
Ja, ik ben er even bijna twee maanden tussenuit geweest (Met de Camper naar Spanje) en pak de draad weer op.. Bij kleine VFD's kan je nog uit met DC. Dan is het verschil tussen de lagen en de hoge kant niet zo zichtbaar, maar bij deze joekels met een 5V filament is het verschil tussen boven en onder...
- za 06 jan 2024, 19:55
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
- Reacties: 5
- Weergaves: 377
Re: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
t is wel een schatje... hou 'm er even in...
Kees
Kees
- za 06 jan 2024, 15:11
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Kleine Ringkerntrafo gezocht.
- Reacties: 5
- Weergaves: 377
Kleine Ringkerntrafo gezocht.
Ik ben op zoek naar een kleine ringkerntrafo van 6-8VA 230V in en liefst 2x2,5V uit. Liefst zo plat mogelijk ivm de beschikbare ruimte. Helaas al een potkerntrafo gemaakt op ca 50kHz, maar dat zorgde voor rare vlekken in het display dus toch maar een 50Hz. Gewoon trafo'tje gaat niet passen qua hoogt...
- vr 20 okt 2023, 19:58
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???
- Reacties: 11
- Weergaves: 736
Re: Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???
Ik kom kennelijk niet om een trafo(tje) heen.. Zo'n potkern op "hoog"-frequent lijkt me wel wat... Die hoeven tenminste niet zo groot en lomp te zijn.. Ga me eens verdiepen in zo'n Royer..
Kees
Kees
- wo 18 okt 2023, 16:14
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???
- Reacties: 11
- Weergaves: 736
Electronisch alternatief voor trafo met middenaftakking???
Niet helemaal, of helemaal niet audio gerelateerd, maar bestaat er een electronisch alternatief voor een transformator met middenaftakking dat werkt voor het volgende: Ik heb een paar joekels van VFD displays die een gloeispanning hebben van 5V. Om het display gelijkmatig te laten oplichten is een w...
- wo 13 sep 2023, 10:29
- Forum: Solderen, etc
- Onderwerp: Solderen van "moeilijke" IC's
- Reacties: 4
- Weergaves: 393
Re: Solderen van "moeilijke" IC's
Er zitten ook heel veel ongemerkte onderdeeltjes op de onderkant, Bovendien is die print iets te groot voor mijn reflow-oven.. Het IC zelf is nog goed en de TV doet het nu nog prima, na de laatste execitie met de hot-air gun.. Zit net te bedenken dat ik voor een eventuele volgende keer de Print rond...
- wo 13 sep 2023, 9:42
- Forum: Solderen, etc
- Onderwerp: Solderen van "moeilijke" IC's
- Reacties: 4
- Weergaves: 393
Solderen van "moeilijke" IC's
Hier een print die nergens meer te koop is: Mainboard.jpg Ik heb de storing wel weten te pinpointen: Onder het aluminium koellichaam zit een IC. als ik in een van de hoeken druk is de storing weg. Dat lijkt er dus op de verbinding in de loop van de jaren losgekomen is... even hersolderen dus... Het ...
