Er zijn 12 resultaten gevonden

door i2Paq
di 06 nov 2018, 20:53
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Gezocht: Dubbele 12V remote trigger
Reacties: 5
Weergaves: 648

Re: Gezocht: Dubbele 12V remote trigger

Ga je dat voedingsprintje inbouwen dan? Volgens mij is die 20mA dan wat aan de lichte kant. Ik heb het zelf toen gewoon met een adapter gedaan. Daar had ik een extra draad aan gesoldeerd, en dan 2 mono 2.5mm mono jackplugjes eraan. Deze bediende ik ook met zo'n klik aan klik uit set. Een soort van ...
door i2Paq
di 06 nov 2018, 20:20
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Gezocht: Dubbele 12V remote trigger
Reacties: 5
Weergaves: 648

Re: Gezocht: Dubbele 12V remote trigger

Elk device trekt < 20mA. De KlikAan/KlikUit is een ab met een stopcontact. Het zal dus een 12V adapter kunnen zijn die 12V stuurt als ik hem activeer met de ab. Zoiets? https://www.ebay.co.uk/itm/MINI-POWER-SUPPLY-220V-AC-TO-12V-DC-20mA-/272306303537 Of om beide te schakelen: https://www.amazon.com/...
door i2Paq
di 06 nov 2018, 10:17
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Gezocht: Dubbele 12V remote trigger
Reacties: 5
Weergaves: 648

Gezocht: Dubbele 12V remote trigger

In mijn setup speel ik met 2x iOM classic mono-blokken en deze kun je aan/uit zetten met een switch of met een 12V trigger vanaf een versterker. Helaas heeft mijn Linn Majik DSM/2 geen 12V trigger optie. Nu ben ik op zoek naar een remote optie om 2x een 12V trigger te kunnen versturen naar deze mono...
door i2Paq
ma 07 aug 2017, 10:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM70 restauratie: welke vulling?
Reacties: 10
Weergaves: 466

Re: B&W DM70 restauratie: welke vulling?

Voor randen kun je kijken bij audiofriends, speakerrepair of het prof. laten doen bij Audiolab of Speakerland en zo zijn er nog een x aantal bedrijven die randen leveren en / of vervangen. Let wel op dat een passende rand niet altijd de juiste is ivm dikte/ stugheid. Dit zijn hele specifieke randen...
door i2Paq
ma 07 aug 2017, 10:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM70 restauratie: welke vulling?
Reacties: 10
Weergaves: 466

Re: B&W DM70 restauratie: welke vulling?

wouter schreef:
Volgens topic zie ik dat de Duitse expert dat gaat doen
Bijna, ik neem rolranden mee uit Duitsland.
door i2Paq
vr 04 aug 2017, 19:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM70 restauratie: welke vulling?
Reacties: 10
Weergaves: 466

Re: B&W DM70 restauratie: welke vulling?

ds23man schreef:
Toch wel raar, als er iets niet vergaat is het wel glaswol.... :think: :think:
Tja, dat zou je denken maar als je het ziet dan weet je dat het niet meer bruikbaar is.

Het is wel ruim 50 jaar oud.
door i2Paq
vr 04 aug 2017, 19:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM70 restauratie: welke vulling?
Reacties: 10
Weergaves: 466

Re: B&W DM70 restauratie: welke vulling?

edje schreef:
En waar kan je die rubberen randen vinden ?Ben ik naar opzoek voor mijn woofers uit de dm70 ...
Wie kan mij verder helpen ...
Hallo Edje,

Ik kan ze meenemen uit Duitsland voor je.
door i2Paq
vr 04 aug 2017, 15:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM70 restauratie: welke vulling?
Reacties: 10
Weergaves: 466

Re: B&W DM70 restauratie: welke vulling?

Henkjan schreef:
als er origineel glaswol in zit, dan zou ik er iets in doen dat er zo veel mogelijk op lijkt. minerale wol, gewoon van de bouwmarkt.
Hallo Henkjan, bedankt voor de info.

Ik had inderdaad al gehoord dat bv. Knauf Minerale Wol, maar nog beter Knauf Ecose, geschikt zou zijn.
door i2Paq
vr 04 aug 2017, 10:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM70 restauratie: welke vulling?
Reacties: 10
Weergaves: 466

B&W DM70 restauratie: welke vulling?

Ik ben een set B&W DM70 uit de jaren '70 aan het restaureren. Hier kun je eea. nalezen: B&W DM70; rebuilding an Icon . Helaas is de vulling, glaswol, volledig vergaan (iig. niet meer bruikbaar). Nu zijn deze luidsprekers ook nog eens te vol wat de laagweergave niet ten goede schijnt te komen...
door i2Paq
vr 22 aug 2014, 12:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Onderdeel gezocht: bevestiging van fronts
Reacties: 11
Weergaves: 220

Re: Onderdeel gezocht: bevestiging van fronts

Pjotr schreef:
baluntrafo
Dara krijg ik ook vreemde visioenen bij :think:

:mrgreen:
door i2Paq
vr 22 aug 2014, 10:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Onderdeel gezocht: bevestiging van fronts
Reacties: 11
Weergaves: 220

Re: Onderdeel gezocht: bevestiging van fronts

Welkom! die dingen die heten "Nippies". Ik zou eens kijken bij http://www.rumoh.nl (forum sponsor) of bij http://www.speakerenco.nl in de webshop, daar zou je ze moeten kunnen vinden. Of bel ze op :) PS: Europe Audio lijkt out-of-business te zijn, veel mensen melden dat ze spullen niet kr...
door i2Paq
vr 22 aug 2014, 10:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Onderdeel gezocht: bevestiging van fronts
Reacties: 11
Weergaves: 220

Onderdeel gezocht: bevestiging van fronts

Hoe je het onderstaand onderdeel zoal noemt weet ik niet.

Ik ben Tannoy's aan het restaureren en die er in zitten zijn na ruim 30-jaar lam.

Via Google wel wat gevonden maar diegene die ik zoek moeten passen in gaten die 9,5cm in doorsnede zijn.

Iemand een idee?