Er zijn 76 resultaten gevonden
- vr 28 feb 2014, 11:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
totale stroom opname is ongeveer 75-80mha, als ik hem open gooi gaat ie amper omhoog (82mha)...de hoogspanning ook gemeten en die is 260 volt op de voedings elko, dat komt ook de gelijkrichterbuis waar ik gebruik van maak het is heel leuk om te zien hoe hij oploop als ik hem aanzet, eerst gebeurd er...
- vr 28 feb 2014, 8:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
is 3mm lasdraad, is vele malen strakker en harder.
- do 27 feb 2014, 19:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
en ff twee daagjes geknutseld. ledje er weer uitgehaald van de on indicatie.....vind het niet mooi !
je zie dat ie aan staat door de schaal verlichting van dat mha metertje.
naamplaatje van messing was ook binnen..ff slik.. 19 euro.
en nu ff wat fotoos.
je zie dat ie aan staat door de schaal verlichting van dat mha metertje.
naamplaatje van messing was ook binnen..ff slik.. 19 euro.
en nu ff wat fotoos.
- di 25 feb 2014, 17:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
zo en de bestelling is binnen, meteen ff de grote potmeterknop eropgezet beetje fosforbrons achtige kleur en dat staat meten wel heel erg mooi i.p.v zo een potmeterasje waar ik een maand of anderhalf tegen aankeek. en ook een heel schattig klein nostagische ma metertje van 100 mha erbij met wat geli...
- ma 24 feb 2014, 19:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
heehee eindelijk gaan we weer verder, de versterker heeft foutloos en lekker gespeeld, ben er nog steeds van onder de indruk !. maar de bestelling is de deur uit ! knopjes, voetjes en een keuze schakelaar en output rca wordt wel een klusje om alles in te bouwen, en dan alle kapjes of traliewerk om d...
- wo 05 feb 2014, 20:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja dat you tube geluidje is niet het ideale medieum om geluid weer te geven, en het microfoontje in het fototoestel waar ik mee film is qua geluild ook niet je van het !en vermoedelijk een richtmicrofoontje
hij heeft ruim voldoende geluids sterkte.
hij heeft ruim voldoende geluids sterkte.
- wo 05 feb 2014, 16:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
nou de voetjes en de knopjes komen maar niet, ik ga ze straks wel bestellen !
wel een leuk filmpje gemaakt van de vertserker en op you tube gezet
http://youtu.be/dr2fyiFSTsc
wel een leuk filmpje gemaakt van de vertserker en op you tube gezet
http://youtu.be/dr2fyiFSTsc
- di 14 jan 2014, 21:27
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
- Reacties: 9
- Weergaves: 1162
Re: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
waarom dat fuckding niet werkt weet ik niet ga het nog eens proberen. hij moet inderdaad goed zijn nog een keer alles losgehaald en nagekeken, tulpkabels anders aangesloten en ineens doet ie het ! blijkt dat de tulpsnoertjes niet goed zijn ! (waarom geen idee). doet het nu al likt het uitgangsvermog...
- di 14 jan 2014, 20:52
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
- Reacties: 9
- Weergaves: 1162
Re: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
ik heb de gegevens gevonden op internet ingangsgevoeligheid 5,3mv 1 khz, versterking 35 db en een riaa correctie...
waarom het niet werkt ?
op de de cd speler perfect !
ondertussen wel veel geleerd over een pickup voorversterker !
waarom het niet werkt ?
op de de cd speler perfect !
ondertussen wel veel geleerd over een pickup voorversterker !
- di 14 jan 2014, 19:59
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
- Reacties: 9
- Weergaves: 1162
Re: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
werkelij geen idee, ik zal boven in het atelier van mijn vrouw kijken wat van en versterker zij heef en war de picup het goed op doet, ik weet ook niet wat normaal is bij een pickup en wat een normale phono ingang is op een versterker boven staat er een jvc stereo integrade amplifier ax311 met achte...
- di 14 jan 2014, 19:03
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
- Reacties: 9
- Weergaves: 1162
Re: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
geen idee, het is een dual pickup met een afneembare kop met een diamand naaldje.
er zit een tonar 756 stereo diamant naald in
er zit een tonar 756 stereo diamant naald in
- di 14 jan 2014, 17:55
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: phono voorversterker geeft vervormd geluid !
- Reacties: 9
- Weergaves: 1162
phono voorversterker geeft vervormd geluid !
op de buizen versterker de el84 se die overigens prachtig klinkt is er een probleem met de pickup. ik heb een behringer pp400 gekocht om tussen de pickup aan te sluiten. het geluid is inderdaad versterkt al vind ik het niet gelijk aan een line ingang nivo zoals in de beschrijving staat ! en dan het ...
- wo 08 jan 2014, 17:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ik ga ff wat meten komende week, het is nu wqachten op mijn voetjes voor onder de versterker en de potmeterknop, en dan afbouwen en kappen of draadwerk over de trafoos maken. hij staat nu in een televisiemeubel achter de rookglasplaat en veilig zo ! als de voetjes en knop binnenkomen gaan we weer ve...
- za 04 jan 2014, 14:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Zou je mij een aantal belangrijke punten kunnen geven die ik kan meten !.
Dan ga ik dat preventief doen !
Dan ga ik dat preventief doen !
- za 04 jan 2014, 10:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja gaaf ! nu rest nog de afwerking en een mooie fotoserie van de versterker als ie klaar is. nog en overvloede de el84 se is gebouwd volgens het schema en er is niets aan veranderd, behalve dan de gelijkrichterbuis ez81 die is bij mij omdat het uitkwam (zat bij de trafo), enkele weerstanden zijn iet...
- za 04 jan 2014, 10:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja gaaf ! nu rest nog de afwerking en een mooie fotoserie van de versterker als ie klaar is. nog en overvloede de el84 se is gebouwd volgens het schema en er is niets aan veranderd, behalve dan de gelijkrichterbuis ez81 die is bij mij omdat het uitkwam (zat bij de trafo), enkele weerstanden zijn iet...
- vr 03 jan 2014, 22:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
HIJ DOET HET ! ach niet in een keer, was een weerstandje vergeten bij het stuurrooster van de el84, wel bij beide kanalen eb daarom zag ik het snel. en nu weet ik ook waarom, ik was ze vergeten te bestellen en was doorgegaan met bouwen, op de scooter naar ae in schagen (vlakbij) en meteen twe koppel...
- di 31 dec 2013, 14:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
dank je wel voor de feedback, ja uiteraart volg ik die goedbedoelde raad op ! en de massa punten (per trap) zitten wel gesoldeerd op de printplaat, maar zijn wel met allemaal met een draadje verbonden naar het centrale sterpunt. de 6,3 v is gevlochten en zit laag over de printplaat en wordt nog ontk...
- di 31 dec 2013, 14:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Tja jongens na deze fotoos en een aantal malen gekeken naar mijn spaggetiemethodiek besloten om alles maar te demonteren en opnieuw te beginnen. en ik ben er al weer van overtuigd dat hel nog vele malen mooier en simpeler kan maar ben toch wel tevreden, het is in iedergeval veilig en goed zo. en red...
- vr 27 dec 2013, 21:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
aha dank voor de fotoos, het is ook de eerste die ik maak, tja dan zie je wel verschil van bedraden !. maar das dan voor een volgende keer ! maak wel fotootjes van de binnenkant voor de spagetiemethodiek. waar ik mij vooral zorgen over maak is zijn de ugt,s ik heb ze maar aangesloten zoals op de sti...
- vr 27 dec 2013, 18:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja zeker komt er iets over heen, ik maak ff een foto reportage komende dagen, de binnenkant is spaggetie en dat komt door dat het op de buisvoeten is gesoldeerd, was al op zoek hoe te bedraden, maar zoveel weerstanden op de ecc buis omdat deze 2 kanalen versterkt dat je er niet onder uitkomt. en wat...
- wo 25 dec 2013, 21:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ff een paar uurtjes met de versterker geknutselt en alle gloeispanningen aangesloten en getest, paar uurtjes laten staan en de trafo wordt amper warm, iets van 3 ampere voor de 4 buisjes, de spannng zakt iets in naar 6,1 volt, onbelast is het 6,33, ik kan de primare kant nog een plaatsje opschuiven ...
- zo 22 dec 2013, 19:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ik was met mijn vader op de zwarte markt en zag een stappenboor liggen voor 10 euro en deze maar meegenomen, of het kwaliteit is denk ik niet maat voor de doeleidnen waarvoor ik hem gebruik goed genoeg, wel handig zo een ding hoop ik ! kon hem niet laten liggen ! en bericht gekregen dat de spulletje...
- vr 20 dec 2013, 15:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
en nu geloof ik zo ongeveer de rest van de onderdelen besteld inclusief de drie buizen van het merk JJ.
als het binnen is kunnen we verder met de bouw van de versterker
als het binnen is kunnen we verder met de bouw van de versterker
- zo 15 dec 2013, 15:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
- Reacties: 128
- Weergaves: 2749
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja dank je wel . 22,5mm heb ik nu !dus nog 2 stuks en een leuk item als verjaardags kadootje/
