Er zijn 16 resultaten gevonden
- ma 12 jan 2015, 21:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Ja, dit heeft inderdaad een tijdje stil gelegen, feestdagen etc. Heb net de bestelde componenten binnen, waaronder 12AU7 en 12AX7 buisjes. Trafo op foto van Jan Geert is anders, bij mij staat er geen CR op maar heeft een blauwe band rondom met een sticker, is dus niet origineel lijkt me. Wil het van...
- wo 24 dec 2014, 14:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Alle spanningen AC onbelast gemeten op sec. trafo.
- wo 24 dec 2014, 13:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Dan heb ik toch een andere trafo met nog 2 extra wikkelingen (violet-paars en oranje-zwart) 2x 16V onbelast, de HT is 374V onbelast.
- ma 22 dec 2014, 18:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Buizen zijn in bestelling, zat te denken als de 2x 16,3V in tegenfase met de 374V aansluit zakt de sec. spanning ook behoorlijk toch?
- wo 17 dec 2014, 19:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
OK, weet iemand nog een geschikt adres voor buizen?
- di 16 dec 2014, 19:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
heb een tijdje gedraaid, gevoeligheid is te hoog maar met verwijderen van V1 is gevoeligheid te laag. Wil best dingen aanpassen maar heb zoiets dat ie origineel tocht goed moet kunnen werken. Enige wat m.i. overblijft dat er een verkeerde trafo in zit. Kan ik de gain van V1 evt. ook verlagen?
- ma 15 dec 2014, 17:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Nu weer origineel opgebouwd, spanningen blijven te hoog, op C2 390/390V
Bij 228VAC netspanning is sec. onbelast 374VAC.
ingang wordt nu overstuurd door CD signaal, gevolg van te hoge spanningen? Moet je hier nu weer mee?
Kan ik R13 vergroten om spanning te laten zakken?
ingang wordt nu overstuurd door CD signaal, gevolg van te hoge spanningen? Moet je hier nu weer mee?
Kan ik R13 vergroten om spanning te laten zakken?
- zo 14 dec 2014, 13:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
De overige taps waren 2x16VAC, kan ik dus niets mee. Ga eerst weer origineel opbouwen daarna spanningen weer meten. Thx.
- zo 14 dec 2014, 11:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Inderdaad, stom dat ik dit niet eerder heb gezien, maar ja zo zie je maar, met wat hulp van audiovrienden kom je er wel uit.
Zit doorverb. van rooster van V2 naar volume potmeter. Maar waarom dan bij L van (7) van V2 naar potmeter en bij R van (2) van V2 naar potmeter?
Is de waarde van C1 ook bekend?
Zit doorverb. van rooster van V2 naar volume potmeter. Maar waarom dan bij L van (7) van V2 naar potmeter en bij R van (2) van V2 naar potmeter?
Is de waarde van C1 ook bekend?
- vr 12 dec 2014, 16:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Nee, staat 469V op deze punten, ook niet een beetje hoger! Heb zonet de kalypso even doorgemeten, 8 ohm weerstand, bij 100mV ca. 5W en bij 250mV c. 14 W, links en rechts vrijwel gelijk en sinus ziet er mooi uit. Hier leid ik uit af dat gevoeligheid 250mV moet zijn. Verklaart echter nog niet gemeten ...
- do 11 dec 2014, 21:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Inderdaad codering C2 en C3 voor R-kanaal klopt niet, is net andersom! Spanningen zijn m.i. toch nog te hoog. Gloeispanning is ok.
kan ik de elco's in circuit controleren? even wat foto's erbij.
kan ik de elco's in circuit controleren? even wat foto's erbij.
- do 11 dec 2014, 19:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Heb V1 en V2 v.v. , dit had geen resultaat, wat ik niet snap:
-Links: spanning op C2 is 390 en op C3 336
-rechts: spanning op C2 is 332 en op C3 385 (lijkt omgedraaid)
-U sec. is 360V, dus veel te hoog
-Links: spanning op C2 is 390 en op C3 336
-rechts: spanning op C2 is 332 en op C3 385 (lijkt omgedraaid)
-U sec. is 360V, dus veel te hoog
- wo 10 dec 2014, 22:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
De 220 ohm R meet 330, dus groter, R13 zijn allebei 15K is dus goed. Op de foto van Jan Geert zit blauw en grijs op sec. wat overeenkom met mijn versie.
Zal morgen de andere aftakkingen eens meten.
Zal morgen de andere aftakkingen eens meten.
- wo 10 dec 2014, 19:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
heb even wat gemeten, spanningen liggen beduidend hoger dan wat jezelf gemeten hebt, op de choke meet ik 469V tegen 420. Ook liggen de kathodespanningen van V2 en V3 links zo'n 25V hoger dan rechts. Zeer vreemd verhaal. Heb wel en electronica achtergrond maar niet veel ervaring met reparaties van di...
- ma 08 dec 2014, 20:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Bedankt voor je reactie, buizenbezetting klopt wel, zal inderdaad de spanningen eens gaan meten aan de hand jouw schema.
- ma 08 dec 2014, 19:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
- Reacties: 102
- Weergaves: 5526
Re: CR Developments Kalypso EL84 reparatie
Hallo Jan Geert, Zag dat je kortgeleden een CR Kalypso onder handen hebt genomen. Heb nu sinds kort ook een Kalypso, wat mij hier bij opvalt is dat bij het afspelen van een CD de volumeknop behoorlijk ver open moet staan (vanaf half tot driekwart) om een er wat herrie uit te krijgen. In mijn manual ...
