Er zijn 70 resultaten gevonden
- ma 18 okt 2021, 5:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
- Reacties: 19
- Weergaves: 987
Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Ik heb voor jou even de monitors van het monitoroverzicht gesorteerd op kastvolume (liters). De kolom 20logVd geeft aan welke potentie de woofer heeft voor het laagweergave (max. volume). Dit omdat jij er ook wel gitaar over speelt. ... Bedankt Hans ! Dat helpt zeker om wat gerichter te zoeken. Ik ...
- wo 11 aug 2021, 16:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
- Reacties: 19
- Weergaves: 987
Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Op de website van Soundimport staan ook idd een aantal interessante projectjes, en zelfs met MDF pakket. Dan wordt het helemaal KZD (Haagse afkorting voor Kakke Zonder Douwe). In één van de topics werd ook gesproken over de uitgaven van Elektor Audio Special 1 t/m 5, daar staan ook diverse bouwontwe...
- di 20 jul 2021, 17:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
- Reacties: 19
- Weergaves: 987
Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Leuk, bedankt !beijert schreef:Moest even zoeken,
viewtopic.php?f=3&t=13258&hilit=Sassen+budget
Ik ben het topic eens aan het doorspitten, leuk leesvoer, en zeker een leuk beginners project.
Zou zo maar kunnen dat dit hem gaat worden
- ma 19 jul 2021, 8:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
- Reacties: 19
- Weergaves: 987
Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
John, waarom is dat belangrijk ? Enkel en alleen vanwege de inbouwruimte in de speakerkast, of zijn er nog andere overwegingen ?John P schreef:Je moet eerst even denken of je een actief (met ingebouwde versterker) of een passief systeem (met losse versterker) wil hebben.
- vr 16 jul 2021, 15:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
- Reacties: 19
- Weergaves: 987
Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Help, ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik heb de zoekfunktie gebruikt op woorden als 2weg, monitor, boeknplank, etc, en ik verzuip werkelijk in de informatie. Ik dacht even Eureka, bij het zien van het vast geprikte topic "2weg-monitor bouwen?; kies maar uit", maar daar verzand i...
- ma 20 jul 2020, 8:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidspreker Opnlucht geluid hinder oplossing
- Reacties: 16
- Weergaves: 509
Re: Luidspreker Opnlucht geluid hinder oplossing
Ik denk dat er wat mis is met die buurtanonamemouse schreef:... Wat is er mis met koptelefoons? ....
- vr 27 apr 2018, 20:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
- Reacties: 11
- Weergaves: 314
Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Waarom voldoet deze niet? Als je iets wil hebben met een nieuwe class d en nieuwe spiekerts, waarom bouw je dan geen nieuwe kast en levert deze af bij een beginnende gitarist. OK that makes sense... bij deze blijft het bij een idee, dit kastje gaat naar marktplaats of geef ik weg. bedankt voor het ...
- do 26 apr 2018, 20:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
- Reacties: 11
- Weergaves: 314
Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Geen echte reden, maar als ik kastjes zie, waar nog wel behoorlijk bas uitkomt, dan is die diepte vaak in de orde van grootte van de diameter van de speaker. Echt een gevoelskwestie dusShadow schreef:Waarom zou die diepte kansloos zijn?
- do 26 apr 2018, 20:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
- Reacties: 11
- Weergaves: 314
Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Ja, dat is het punt, ik twijfel vooral over die 13 cm diepte, is dat kansloos om daar nog iets fatsoenlijks van te maken ?Shadow schreef:Lekke kast > autoluidspreker > klaar, maar goed je kan ook kijken wat je in 7,77 liter aan de praat krijgt...
Iets met een BG20 of een P. Audio HP-10w bijvoorbeeld ?
- do 26 apr 2018, 14:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
- Reacties: 11
- Weergaves: 314
Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Ja, eigenlijk alleen het kastje...Chocomel schreef:Welke onderdelen wilde je houden ...?![]()
- do 26 apr 2018, 14:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
- Reacties: 11
- Weergaves: 314
Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Het is de bedoeling dat het kastje dicht gemaakt wordt, dan hou ik de binnenmaat over zoals ik in mijn 1e post meldde..Shadow schreef:Free air speaker zou ik een autoluidspreker voor pakken...
- do 26 apr 2018, 12:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
- Reacties: 11
- Weergaves: 314
Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Bij het opruimen van de hobbykamer, kwam ik dit leuke gitaar combootje tegen, ooit gratis gekregen bij aankoop van een gitaar. Destijds wel een beetje plezier van gehad, maar al snel vervangen door wat serieuzers. Nu wil ik eigenlijk al een tijdje een koffer versterkertje bouwen/kopen, dat voor bree...
- za 05 aug 2017, 20:39
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts
- Reacties: 99
- Weergaves: 9653
Re: Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts
Ik zit met verbazing dit hele gedoe te lezen..
Tjee, het is een forum over speakertjes.
Dat een discussie over het bouwen van een paar luidspreker kastjes zoveel testosteron op kan roepen...
Misschien maar beter een Rambo film gaan kijken ipv op dit forum te posten ?
zielig alfa mannetjes gedrag
Tjee, het is een forum over speakertjes.
Dat een discussie over het bouwen van een paar luidspreker kastjes zoveel testosteron op kan roepen...
Misschien maar beter een Rambo film gaan kijken ipv op dit forum te posten ?
zielig alfa mannetjes gedrag
- wo 01 mar 2017, 21:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
- Reacties: 18
- Weergaves: 875
Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Als je een echt lichte subwoofer wilt zit je redelijk vast aan een woofer met neodium magneet. Deze zijn niet goedkoop. Als het wat zwaarder mag zijn kan het een stuk goedkoper. Ah ok, inderdaad is in mijn toepassing het gewicht wel een factor van belang. Ik zie dat deze woofer slechts 1,8 kg weegt...
- wo 01 mar 2017, 20:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
- Reacties: 18
- Weergaves: 875
Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
http://www.proaudiowebshop.nl/shop/product_info.php?products_id=15433 En sub van 15mm berken multiplex en zo'n neodium woofer zal wel klein en licht zijn. 19 liter getuned op 49hz :) Ik raak er al een beetje van in de war :roll: ... Breedbanders van 4,95 met een subwoofer van 129 euro ? En daar lig...
- wo 01 mar 2017, 14:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
- Reacties: 18
- Weergaves: 875
Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Zelfde postorderbedrijf, maar een set die ik vanaf dag 1 eigenlijk wil horen: https://m.thomann.de/nl/syrincs_m3_220.htm Zie de goede reviews op Thomann en New Line. Hij heeft in de eerste versie (zonder DT in de typeaanduiding) wat problemen gekend, maar dat is verholpen. Dit is een setje dat ik z...
- di 28 feb 2017, 12:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
- Reacties: 18
- Weergaves: 875
Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Ja, misschien wel, maar om nou op goed geluk een 2.1 set bij een postorder bedrijf te bestellen...sevenup schreef:Zoiets zou wel wat kunnen zijn, eventueel zelfbouw.
https://www.thomann.de/nl/the_box_pro_a ... bundle.htm
- ma 27 feb 2017, 20:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
- Reacties: 18
- Weergaves: 875
Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Momenteel gebruik ik deze opzet: Yamaha keyboard, met microfoon voor zang via het keyboard, en een Peavey KB-3 keyboardversterker, voor thuis als oefenversterker, en buitenshuis bij kleine optredens (begeleiden van een paar zangers/zangeressen. Dat laatste is tegenwoordig om de paar weken, en ik beg...
- za 12 nov 2016, 10:47
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1753
Re: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Dit is alvast een foto die mijn kennis opstuurde, binnenkort haal ik een box bij hem op, en zal eens proberen een typenummer te ontdekken..
- do 10 nov 2016, 12:41
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1753
Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Een kennis van mij vraagt of er reparatie mogelijk is van zijn Jamo Concert V speakers. Door een "onhandigheidje" zijn beide tweeters defect geraakt. Ik heb op internet gespeurd, en bij de firma Good Hifi VOF geinformeerd, maar de originele tweeters lijken niet meer leverbaar. Nu snap ik d...
- ma 17 okt 2016, 14:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
- Reacties: 14
- Weergaves: 736
Re: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
Rademakers op New-line forum heeft de Cubo 15 bedacht. In dat topic las ik ook dat de BGS40 niet de meest geschikte kandidaat is (en dat ie een 2" spreekspoel zou hebben). Ter volledigheid, dit is het antwoord/advies dat ik van de Cubo designer kreeg, nadat ik deze parameters had gemaild: z 8 ...
- zo 02 okt 2016, 14:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
- Reacties: 14
- Weergaves: 736
Re: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
.... Zelf heb ik baskasten gehad met de Beyma SM-115, Ciare 12.00 SW (Punisher hoorn) & Beyma 18G50. Kwa droogheid en druk zou ik de hoorn nemen. Overall vond ik de 18G's het prettigst (hoge druk, compact in 120liter, laag). OK, ik zet het idee om subs te bouwen met die BGS40 opzij. Ik ga me or...
- wo 28 sep 2016, 13:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
- Reacties: 14
- Weergaves: 736
Re: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
EDIT: ik zie dat de M115H 60 X 48 X 42CM is, wat hem zo'n 120liter maakt. afstemming is plm. 49hz. Echt veel dieper dan dat zal het niet gaan vrees ik met de opgegeven wensen. Ik zie nu dat ik mijn verhaal niet kompleet heb uitgelegd, momenteel heb ik ook 2 subs in gebruik met een BGS40 erin: MB115...
- ma 26 sep 2016, 20:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
- Reacties: 14
- Weergaves: 736
Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
Omdat ik het gesleep met grote kasten toch wel een beetje beu ben geworden (en ja, de jaren gaan ook tellen :? ), ben ik aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn om handzame subs te bouwen met 2 15 inch Visaton BGS40 woofers. Toepassing is het minder serieuze werk, zoals disco feestjes, zangoptred...
- vr 05 aug 2016, 21:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje
- Reacties: 12
- Weergaves: 479
Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje
Ik heb inmiddels een softwarematige oplossing: equalizer op de Picoreplayer, om e.e.a. in z'n fatsoen te trekken..Henkjan schreef:als je dat in die kleine ruimte gepropt krijgt kan dat best wel hoor
