Er zijn 70 resultaten gevonden

door MTX123
ma 18 okt 2021, 5:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Reacties: 19
Weergaves: 987

Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje

Ik heb voor jou even de monitors van het monitoroverzicht gesorteerd op kastvolume (liters). De kolom 20logVd geeft aan welke potentie de woofer heeft voor het laagweergave (max. volume). Dit omdat jij er ook wel gitaar over speelt. ... Bedankt Hans ! Dat helpt zeker om wat gerichter te zoeken. Ik ...
door MTX123
wo 11 aug 2021, 16:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Reacties: 19
Weergaves: 987

Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje

Op de website van Soundimport staan ook idd een aantal interessante projectjes, en zelfs met MDF pakket. Dan wordt het helemaal KZD (Haagse afkorting voor Kakke Zonder Douwe). In één van de topics werd ook gesproken over de uitgaven van Elektor Audio Special 1 t/m 5, daar staan ook diverse bouwontwe...
door MTX123
di 20 jul 2021, 17:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Reacties: 19
Weergaves: 987

Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje

beijert schreef:
Leuk, bedankt !
Ik ben het topic eens aan het doorspitten, leuk leesvoer, en zeker een leuk beginners project.
Zou zo maar kunnen dat dit hem gaat worden O:)
door MTX123
ma 19 jul 2021, 8:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Reacties: 19
Weergaves: 987

Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje

John P schreef:
Je moet eerst even denken of je een actief (met ingebouwde versterker) of een passief systeem (met losse versterker) wil hebben.
John, waarom is dat belangrijk ? Enkel en alleen vanwege de inbouwruimte in de speakerkast, of zijn er nog andere overwegingen ?
door MTX123
vr 16 jul 2021, 15:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Reacties: 19
Weergaves: 987

Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje

Help, ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik heb de zoekfunktie gebruikt op woorden als 2weg, monitor, boeknplank, etc, en ik verzuip werkelijk in de informatie. Ik dacht even Eureka, bij het zien van het vast geprikte topic "2weg-monitor bouwen?; kies maar uit", maar daar verzand i...
door MTX123
ma 20 jul 2020, 8:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidspreker Opnlucht geluid hinder oplossing
Reacties: 16
Weergaves: 509

Re: Luidspreker Opnlucht geluid hinder oplossing

anonamemouse schreef:
... Wat is er mis met koptelefoons? ....
Ik denk dat er wat mis is met die buurt 8-[
door MTX123
vr 27 apr 2018, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Reacties: 11
Weergaves: 314

Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?

Waarom voldoet deze niet? Als je iets wil hebben met een nieuwe class d en nieuwe spiekerts, waarom bouw je dan geen nieuwe kast en levert deze af bij een beginnende gitarist. OK that makes sense... bij deze blijft het bij een idee, dit kastje gaat naar marktplaats of geef ik weg. bedankt voor het ...
door MTX123
do 26 apr 2018, 20:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Reacties: 11
Weergaves: 314

Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?

Shadow schreef:
Waarom zou die diepte kansloos zijn?
Geen echte reden, maar als ik kastjes zie, waar nog wel behoorlijk bas uitkomt, dan is die diepte vaak in de orde van grootte van de diameter van de speaker. Echt een gevoelskwestie dus :?
door MTX123
do 26 apr 2018, 20:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Reacties: 11
Weergaves: 314

Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?

Shadow schreef:
Lekke kast > autoluidspreker > klaar, maar goed je kan ook kijken wat je in 7,77 liter aan de praat krijgt...
Ja, dat is het punt, ik twijfel vooral over die 13 cm diepte, is dat kansloos om daar nog iets fatsoenlijks van te maken ?
Iets met een BG20 of een P. Audio HP-10w bijvoorbeeld ?
door MTX123
do 26 apr 2018, 14:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Reacties: 11
Weergaves: 314

Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?

Chocomel schreef:
Welke onderdelen wilde je houden ...? :wink:
Ja, eigenlijk alleen het kastje...
door MTX123
do 26 apr 2018, 14:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Reacties: 11
Weergaves: 314

Re: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?

Shadow schreef:
Free air speaker zou ik een autoluidspreker voor pakken...
Het is de bedoeling dat het kastje dicht gemaakt wordt, dan hou ik de binnenmaat over zoals ik in mijn 1e post meldde..
door MTX123
do 26 apr 2018, 12:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Reacties: 11
Weergaves: 314

Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?

Bij het opruimen van de hobbykamer, kwam ik dit leuke gitaar combootje tegen, ooit gratis gekregen bij aankoop van een gitaar. Destijds wel een beetje plezier van gehad, maar al snel vervangen door wat serieuzers. Nu wil ik eigenlijk al een tijdje een koffer versterkertje bouwen/kopen, dat voor bree...
door MTX123
za 05 aug 2017, 20:39
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts
Reacties: 99
Weergaves: 9653

Re: Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Ik zit met verbazing dit hele gedoe te lezen..
Tjee, het is een forum over speakertjes.
Dat een discussie over het bouwen van een paar luidspreker kastjes zoveel testosteron op kan roepen...
Misschien maar beter een Rambo film gaan kijken ipv op dit forum te posten ?

zielig alfa mannetjes gedrag
door MTX123
wo 01 mar 2017, 21:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Reacties: 18
Weergaves: 875

Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang

Als je een echt lichte subwoofer wilt zit je redelijk vast aan een woofer met neodium magneet. Deze zijn niet goedkoop. Als het wat zwaarder mag zijn kan het een stuk goedkoper. Ah ok, inderdaad is in mijn toepassing het gewicht wel een factor van belang. Ik zie dat deze woofer slechts 1,8 kg weegt...
door MTX123
wo 01 mar 2017, 20:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Reacties: 18
Weergaves: 875

Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang

http://www.proaudiowebshop.nl/shop/product_info.php?products_id=15433 En sub van 15mm berken multiplex en zo'n neodium woofer zal wel klein en licht zijn. 19 liter getuned op 49hz :) Ik raak er al een beetje van in de war :roll: ... Breedbanders van 4,95 met een subwoofer van 129 euro ? En daar lig...
door MTX123
wo 01 mar 2017, 14:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Reacties: 18
Weergaves: 875

Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang

Zelfde postorderbedrijf, maar een set die ik vanaf dag 1 eigenlijk wil horen: https://m.thomann.de/nl/syrincs_m3_220.htm Zie de goede reviews op Thomann en New Line. Hij heeft in de eerste versie (zonder DT in de typeaanduiding) wat problemen gekend, maar dat is verholpen. Dit is een setje dat ik z...
door MTX123
di 28 feb 2017, 12:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Reacties: 18
Weergaves: 875

Re: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang

sevenup schreef:
Zoiets zou wel wat kunnen zijn, eventueel zelfbouw.
https://www.thomann.de/nl/the_box_pro_a ... bundle.htm
Ja, misschien wel, maar om nou op goed geluk een 2.1 set bij een postorder bedrijf te bestellen...
door MTX123
ma 27 feb 2017, 20:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang
Reacties: 18
Weergaves: 875

Zelfbouw 2.1 set voor keyboard + zang

Momenteel gebruik ik deze opzet: Yamaha keyboard, met microfoon voor zang via het keyboard, en een Peavey KB-3 keyboardversterker, voor thuis als oefenversterker, en buitenshuis bij kleine optredens (begeleiden van een paar zangers/zangeressen. Dat laatste is tegenwoordig om de paar weken, en ik beg...
door MTX123
za 12 nov 2016, 10:47
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Reacties: 12
Weergaves: 1753

Re: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers

Dit is alvast een foto die mijn kennis opstuurde, binnenkort haal ik een box bij hem op, en zal eens proberen een typenummer te ontdekken..
door MTX123
do 10 nov 2016, 12:41
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Reacties: 12
Weergaves: 1753

Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers

Een kennis van mij vraagt of er reparatie mogelijk is van zijn Jamo Concert V speakers. Door een "onhandigheidje" zijn beide tweeters defect geraakt. Ik heb op internet gespeurd, en bij de firma Good Hifi VOF geinformeerd, maar de originele tweeters lijken niet meer leverbaar. Nu snap ik d...
door MTX123
ma 17 okt 2016, 14:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
Reacties: 14
Weergaves: 736

Re: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)

Rademakers op New-line forum heeft de Cubo 15 bedacht. In dat topic las ik ook dat de BGS40 niet de meest geschikte kandidaat is (en dat ie een 2" spreekspoel zou hebben). Ter volledigheid, dit is het antwoord/advies dat ik van de Cubo designer kreeg, nadat ik deze parameters had gemaild: z 8 ...
door MTX123
zo 02 okt 2016, 14:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
Reacties: 14
Weergaves: 736

Re: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)

.... Zelf heb ik baskasten gehad met de Beyma SM-115, Ciare 12.00 SW (Punisher hoorn) & Beyma 18G50. Kwa droogheid en druk zou ik de hoorn nemen. Overall vond ik de 18G's het prettigst (hoge druk, compact in 120liter, laag). OK, ik zet het idee om subs te bouwen met die BGS40 opzij. Ik ga me or...
door MTX123
wo 28 sep 2016, 13:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
Reacties: 14
Weergaves: 736

Re: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)

EDIT: ik zie dat de M115H 60 X 48 X 42CM is, wat hem zo'n 120liter maakt. afstemming is plm. 49hz. Echt veel dieper dan dat zal het niet gaan vrees ik met de opgegeven wensen. Ik zie nu dat ik mijn verhaal niet kompleet heb uitgelegd, momenteel heb ik ook 2 subs in gebruik met een BGS40 erin: MB115...
door MTX123
ma 26 sep 2016, 20:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)
Reacties: 14
Weergaves: 736

Nieuwe subs met "oude" woofers (Visaton BGS40)

Omdat ik het gesleep met grote kasten toch wel een beetje beu ben geworden (en ja, de jaren gaan ook tellen :? ), ben ik aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn om handzame subs te bouwen met 2 15 inch Visaton BGS40 woofers. Toepassing is het minder serieuze werk, zoals disco feestjes, zangoptred...
door MTX123
vr 05 aug 2016, 21:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje
Reacties: 12
Weergaves: 479

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Henkjan schreef:
als je dat in die kleine ruimte gepropt krijgt kan dat best wel hoor :---)
Ik heb inmiddels een softwarematige oplossing: equalizer op de Picoreplayer, om e.e.a. in z'n fatsoen te trekken..