Er zijn 9 resultaten gevonden
- zo 11 aug 2013, 16:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Het houtpakket zit in elkaar, dus weer even een foto-update. Als de laatste lijmresten zijn opgedroogd kan de elektronica er in!
- za 03 aug 2013, 0:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Hey Simon,
Leuk dat je de voortgang nog een beetje in de gaten houdt. Na volgend weekend zal ik weer wat foto's posten, nu ben ik te druk met in de rivieren van Luxemburg zwemmen
Leuk dat je de voortgang nog een beetje in de gaten houdt. Na volgend weekend zal ik weer wat foto's posten, nu ben ik te druk met in de rivieren van Luxemburg zwemmen
- di 16 jul 2013, 12:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Na een (erg) lange pauze, ben ik afgelopen weekend weer verder gegaan. Met wat PU-lijm en wat lijmklemmen begint het nu al wat meer op een speaker te lijken! Volgend weekend waarschijnlijk weer verder. 
- vr 19 aug 2011, 1:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Het ligt tijdelijk even stil. Ik studeer in Delft en al het gereedschap + materiaal ligt bij mijn ouders. Wel ondertussen een 46 mm pijpje gevonden (oude kitspuit).
- ma 08 aug 2011, 23:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Hmm, ik heb een PVC-pijp, maar die heeft een binnendiameter van 43mm ipv 46mm. Ook de praxis/gamma hebben geen pijp met binnendiameter van 46mm... Is dat heel erg?
- zo 07 aug 2011, 21:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Met een 51 mm niet-zwabberende gatenboor (dankje blueznl!) een gat geboord, en met een 11mm frees nog 22mm aan de diameter toegevoegd. Het enige wat ik fout heb gedaan is van 1 speaker het gat voor de Tang Band 1cm te hoog gemaakt.... Ik had bedacht dat ik best 1 cm van de onderkant kan afhalen en a...
- wo 27 jul 2011, 16:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Al het hout is gezaagd! Onderweg een aantal problemen tegengekomen: - Het MDF is geen 12 mm, maar 12,4 mm. Ik moet de onderdelen voor de Helmholtz-Resonator en de achterkant van 76 mm dus inkorten naar 75,2 mm, anders is de voorkant te smal. - Deel A (het schuine gedeelte van de Helmholtz-Resonator)...
- za 16 jul 2011, 20:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Re: Eerste project: De Lancetta
Mooi dat de filter al goed is, standaard LRC-circuitje, had ook niet veel meer verwacht eigenlijk.
Waarom 50 mm? Hoe kom je daar bij? Ik kan het wel van je aannemen en dat doe ik ook graag hoor, maar ik ben nieuwsgierig
.
Waarom 50 mm? Hoe kom je daar bij? Ik kan het wel van je aannemen en dat doe ik ook graag hoor, maar ik ben nieuwsgierig
- do 14 jul 2011, 18:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project: De Lancetta
- Reacties: 18
- Weergaves: 2091
Eerste project: De Lancetta
Door een aanbieding op Samenkopen.net ben ik op het idee gekomen om zelf 2 speakers te gaan bouwen. Het oorspronkelijke idee was een Cyburg Needle, maar na overleg met een kennis heb ik besloten om dezelfde luidspreker in een Lancetta kast te zetten. Het pakket bestaat uit: 1x W3-871 0,5x BAF dempin...
