Er zijn 9 resultaten gevonden

door hashimoto
do 29 sep 2016, 22:56
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: philips sqauwkers
Reacties: 2
Weergaves: 546

philips sqauwkers

Hallo. Wie heeft ervaring met de laatste vlakmembraam 02170 sq 8 mid units? Hoe klinkt het? zijn ze echt beter dan de voorlopers ? de voorloper 02160 heeft een bereik tot 10 khz. ik las ergens dat men dan deze units niet naar boven affiltert. hij loopt dan mee met de tweeter vanaf 5 khz . wat is het...
door hashimoto
za 15 okt 2011, 20:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Roger monitor 7.0 >werkelijk zo goed?
Reacties: 32
Weergaves: 9105

Re: Roger monitor 7.0 >werkelijk zo goed?

Ik hoop dat dit oude topic nog gelezen wordt,, Al jaren heb ik lege Rogers TL kasten bezet met philips 3 weg units! De zwaarste 12 inch woofers 12225 w8 /ad 0211 sq8 squawkers/ Ribbon philips RT isophase. Baffle gedubbeld met 18 mm mdf en is nu 36 mm dik. Origineel Dr.baileys longhair demping . Zeer...
door hashimoto
vr 07 okt 2011, 21:56
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: philips f9818/9 ervaringen?
Reacties: 2
Weergaves: 930

philips f9818/9 ervaringen?

Wie heeft de F 9818 of 9819 gehad of nog steeds?

wat is de algemene indruk?

pop en klassiek geschikt?

bvd
door hashimoto
vr 06 mei 2011, 21:47
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: philips ad 0211 middome
Reacties: 10
Weergaves: 1010

Re: philips ad 0211 middome

Bedankt tot zover.
Dan had ik het toch goed gehoord ,dat het top domes zijn..

Maar welke componenten adviseren jullie voor de affiltering/
Heb nu de originele kernspoelen van philips ,maar neig naar folie spoelen. (audyn/mundorf)
het is nu wat te hard in gebied 6,7 khz
door hashimoto
zo 01 mei 2011, 21:49
Forum: Akoestiek
Onderwerp: parket versus laminaat
Reacties: 25
Weergaves: 1522

Re: parket versus laminaat

JA ,parket is niet het beste ,maar een vloerkleed doet ook wonderen.
afwisseling in de inrichting is het beste.
Verschillende types demping,slappe wanden,lamellen,etc.

en tinnitus heb ik helaas ook ervaring mee...,maar staat een goed gehoor niet in de weg!
door hashimoto
vr 29 apr 2011, 21:46
Forum: Akoestiek
Onderwerp: parket versus laminaat
Reacties: 25
Weergaves: 1522

Re: parket versus laminaat

Heb het empirisch(proefondervindelijk) ontdekt..

Het laag is geen probleem ,maar hoog ketst en galmt .

Ruwe tegels zijn idd veel beter!
door hashimoto
vr 29 apr 2011, 21:13
Forum: Akoestiek
Onderwerp: parket versus laminaat
Reacties: 25
Weergaves: 1522

parket versus laminaat

Even een tip als je een nieuwe vloer wilt.

Parket is hout en klinkt veeeel beter dan laminaat .
Laminaat is kunsstof en zeer hard!
hout is natuur en structuur is difusser.
door hashimoto
vr 29 apr 2011, 21:07
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: philips ad 0211 middome
Reacties: 10
Weergaves: 1010

Re: philips ad 0211 middome

Bedankt, ja de papierdome is de ad 0210 en zit in de eerste mfb,s en zijn ronduit slecht door break up . Later kwamen de 0211 en zijn van zijde/softdome Die bedoel ik,en de doorontwikkelde werd de 02111 (drie maal 1) Ze zaten in de Pied piper in de tachtiger jaren,en je kan van Philips niet zeggen d...
door hashimoto
vr 29 apr 2011, 19:44
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: philips ad 0211 middome
Reacties: 10
Weergaves: 1010

philips ad 0211 middome

Hallo medehifi fanaten.

Hoe wordt er hier gedacht over de Philips middome?
Squauwkers noemen ze het in Eindhoven.

Ik heb er vroeger goede ervaring mee gehad en ze zaten in de MFB 544 en later de doorontwikkelde in de topspeakers F 9819.

Graag uw mening.