Er zijn 353 resultaten gevonden

door simsalabim
zo 29 sep 2024, 22:07
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Reacties: 460
Weergaves: 11737

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Was een leuke dag, ben om een uur of half 3 weer weg gegaan maar de tijd vloog.
Mooie set gehoord, die van Dré en Stefan vond ik heel fijn.
Leuk wat mensen gezien te hebben en gesproken te hebben al ben ik niet bekend met meeste (weinig actief geweest hier, maar dat gaat denk ik wel veranderen)
door simsalabim
wo 25 sep 2024, 18:19
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Heb de KA2 al binnen, bedankt voor t meedenken!
door simsalabim
vr 20 sep 2024, 13:56
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Die zien er idd handig uit!
Geeft dat niet wat verlies of storing (kraken)?
Ik heb slechte ervaring met xlr verloopje.
door simsalabim
vr 20 sep 2024, 12:55
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

dank, ik wacht hem inderdaad even af en dan meld ik mij weer hier voordat ik 6.3 jacks bestel, om zeker te zijn dat het goed gaat.

Zal ook zsm mijn microfoon opsturen naar DE voor cal.
Maakt het wat uit dat het een oud beesie is?
Denk dat ik m 2010 heb gekocht.
door simsalabim
vr 20 sep 2024, 11:40
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Nu even wat xlr > rca maken
door simsalabim
vr 20 sep 2024, 11:36
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

dan bestel ik die KA2 is een nette prijs voor de B-stock.
(ennn besteld)
Dank weer!
door simsalabim
do 19 sep 2024, 15:26
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

IMG_1904.png
IMG_1905.png
De KA2 is B stock te krijgen voor 77€ incl verz en 3 jaar garantie.

De oudere 3rd gen Focusrite is ook in prijs verlaagd, B stock voor 105€ incl verz en 3 jaar garantie
door simsalabim
do 19 sep 2024, 15:05
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Ik kan zo een Focusrite ook makkelijk tweedehands kopen, dat is ook nog een optie, die dingen zijn wel populair zo te zien
door simsalabim
do 19 sep 2024, 14:56
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Helaas, op mijn W10 pc krijg ik ook alleen maar microfoon usb audio, ook als ik 2 kanalen instel, blijft gewoon alleen maar microfoon zien.
door simsalabim
wo 18 sep 2024, 20:20
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Audio/electronica cursus
Reacties: 12
Weergaves: 541

Re: Audio/electronica cursus

Dank Douwe!
Ik ga het eens rustig bekijken.
door simsalabim
wo 18 sep 2024, 20:18
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Dank mannen voor jullie reacties,
morgen de tijd om nog 1 poging te doen of ik de UCA202 geluidskaart nog op mijn oude W10 pc kan gebruiken, dat heeft de voorkeur.

Zo niet, ga ik hier verder, zo een Topping lijkt me idd overkill.
Dus die valt sowieso af.
Morgen meld ik mij weer hier.
door simsalabim
wo 18 sep 2024, 12:14
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Las ook dat een TOPPING PROFESSIONAL E2X2 wel een goed ding is, kost 160€ bij Audiophonics. Pff wel weer een hoop geld maar als het doet wat het moet doen is het het hopelijk waard. Om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb wel nog een oude pc met W10 kan ook kijken of ik daar d...
door simsalabim
di 17 sep 2024, 21:56
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

dat is helemaal okee, dank voor je hulp, en ach als dat alles is, ik kan hem altijd nog proberen te verkopen.
Kabels maken is geen probleem btw.
door simsalabim
di 17 sep 2024, 20:24
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Focusrite Scarlett 2i2 is mij ook aangeraden, weet niet hoe dit zich verhoudt tov de Komplete Audio 2? Alsook de Topping E2x2. Ga ik sowieso nog wat aan mijn mic pre hebben met deze usb oplossingen? Ik begrijp wel dat de noise floor met mijn mic pre wat lager is, maar hoe belangrijk is dat in mijn g...
door simsalabim
di 17 sep 2024, 20:07
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Audio/electronica cursus
Reacties: 12
Weergaves: 541

Re: Audio/electronica cursus

Dat is zeker niet verkeerd!
Morgen krijg ik mijn eerder bestelde boek binnen, daar eerst maar eens aan beginnen.
door simsalabim
di 17 sep 2024, 20:03
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Is de KA2 dan geschikt om te gebruiken in samenwerking met mijn MPA102?
Of is die dan eigenlijk overbodig geworden met zo een KA2?
door simsalabim
di 17 sep 2024, 19:43
Forum: Meten....
Onderwerp: Impedantie meting speaker
Reacties: 32
Weergaves: 532

Re: Impedantie meting speaker

Helaas niet nee
door simsalabim
di 17 sep 2024, 19:00
Forum: Meten....
Onderwerp: Impedantie meting speaker
Reacties: 32
Weergaves: 532

Re: Impedantie meting speaker

Ja, dat had ik ook al geprobeerd, ik ben een beetje door opties heen geloof ik..
door simsalabim
di 17 sep 2024, 18:40
Forum: Meten....
Onderwerp: Impedantie meting speaker
Reacties: 32
Weergaves: 532

Re: Impedantie meting speaker

Tsja,
no problem uiteraard, ik zal het zelf moeten doen, ook geen probleem mee, hoort bij de hobby en het is een stijle leercurve.
Ik draai met W11.
Maar bedankt voor je hulp, wordt zeker gewaardeerd;)
door simsalabim
di 17 sep 2024, 18:32
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Al een tijdje had ik deze Native Instruments Komplete Audio 1 tussen mijn favorieten staan, maar ga hem zelf niet meer aanschaffen. Is dat wat? Staat tussen de met ARTA geteste interfaces, Rumoh levert hem ook bij de wat duurdere set, en voor een bedrag van € 44,99 hoef je het niet te laten. Hi Mar...
door simsalabim
di 17 sep 2024, 18:01
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Zo, das toch wel balen, een goede usb soundcard is er bijna niet meer zo te zien, alleen nog maar inclusief een mic preamp en laat ik die nu net gekocht hebben (alleen mic preamp dus zonder usb DAC) en ik dacht die is goed, dus verpakking weggedaan… Kan ik dus niet meer terugsturen. het gaat weer le...
door simsalabim
di 17 sep 2024, 16:34
Forum: Meten....
Onderwerp: Impedantie meting speaker
Reacties: 32
Weergaves: 532

Re: Impedantie meting speaker

Ik ben er echt uren mee bezig geweest.
Wel weer beetje feeling gekregen met de programma’s dus niet volledig weggegooide dag zo, maar de frustratie is me nu wel genoeg geworden.
door simsalabim
di 17 sep 2024, 16:21
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: goede beginners meetset
Reacties: 54
Weergaves: 1409

Re: goede beginners meetset

Toch maar weer eens verder in dit draadje.

Wat is een goede recente geluidskaart die goed werkt met ARTA, REW en alle andere programma's?
Ik heb al een MC8000 en MPA102,

dank!!
door simsalabim
di 17 sep 2024, 16:13
Forum: Meten....
Onderwerp: Impedantie meting speaker
Reacties: 32
Weergaves: 532

Re: Impedantie meting speaker

Het blijkt een probleem te zijn vanaf w10, de UCA202 laat zich niet meer zien in de input lijst.
He b ik weer, er is een driver voor maar die laad niet met W11, helaas pindakaas.

Wat is een prima geluidskaart waar ik weer even mee voort kan?