Er zijn 5765 resultaten gevonden
- vr 12 jun 2026, 15:44
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Groepsfoto!
- do 11 jun 2026, 23:45
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Wil ik wel doen maar Fire Fox geeft aan dat er een certificaat is verlopen op (11-6 ) op het forum en blokkeert daarom de site.
Iets met tijdcode,via via kan ik soms op het forum komen.
Iets met tijdcode,via via kan ik soms op het forum komen.
- do 11 jun 2026, 22:55
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Dan wordt het tijd om alles te monteren. Waar begin je dan mee? Eerst de potmeter voor de bas regeling aan de behuizing verlijmd en geschroefd ,verlijmt omdat deze pot niet wordt tegengehouden ,doordat de pootjes niet op het printje zijn bevestigt.Dit alles om mogelijke verdraaiingen te voorkomen vo...
- wo 10 jun 2026, 13:34
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Het Artwork zit er bijna op.
Dan kan de boel gemonteerd worden
Dan kan de boel gemonteerd worden
- ma 08 jun 2026, 15:57
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Op 2 onderdeeltjes na zit het printje in elkaar. Dan begint het passen en meten :think: Gelukkig alles in het bakje gekregen :D De verdere gaten geboord en dat past ook :rock: DSC09459.JPG DSC09461.JPG DSC09462.JPG De potmeter voor de bas regeling was nog wel even een dingetje. Kon de pot niet als p...
- do 04 jun 2026, 15:46
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Oke,
Dan maar even verder met die,,TIMMY,,. Printje ontworpen. En gefabriekt.
Dan maar even verder met die,,TIMMY,,. Printje ontworpen. En gefabriekt.
- do 04 jun 2026, 14:34
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Vandaag dat Viper treble boostertje getest. Het werkt,zonder ruis of brom. De vervorming is minimaal,echt iets om een op overgeven staande buizenbak over het randje te helpen. Wilde een kort filmpje uploaden,maar Y tube wil niet uploaden,denkt zeker dat ik een terrorist ben en moet eerst via een Eur...
- do 04 jun 2026, 11:38
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Grappig,wist ik niet.
- do 04 jun 2026, 2:22
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Ondertussen de laatste,ja het zal :lol: Beetje verder verdiept in de light overdrives. Daar kwam ik de ,,TIMMY,, tegen,,Mmmmmm :think: Is het wat!,ik weet het niet. Dat weet je pas als je het bouwt. Oke, alle gekheid op een stokje.. Het schema. TIMMY.jpg Soft clipping diodes in de feedback van een o...
- wo 03 jun 2026, 21:53
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
De bedrading er in gezet.
Na controle , de prik er op gezet.
Geen rook
De LED brand niet?
Krijgt de LED wel spanning,,JA.
LED gewisseld en die doet het nu.
Morgen maar even testen.
Na controle , de prik er op gezet.
Geen rook
De LED brand niet?
Krijgt de LED wel spanning,,JA.
LED gewisseld en die doet het nu.
Morgen maar even testen.
- wo 03 jun 2026, 16:47
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Spelfoutje :-# Ja ik zie het ,, :lol: :lol: :lol: De plus op de buitenkant van je dc stekker is afwijkend, 9 vd 10 keer zit ‘ie binnenin. Uitkijken met een andere adapter dus. En afhankelijk van je opstelling en hoe je de rest voedt, kunnen rare dingen gebeuren als je de massa van de jack stekkers ...
- di 02 jun 2026, 14:05
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Het Artwork van het kasje is af.
De laatste laklaag is droog.
Even de hardware gemonteerd voor de looks.
De bedrading moet nog,maar al vast een paar kiekjes.
De laatste laklaag is droog.
Even de hardware gemonteerd voor de looks.
De bedrading moet nog,maar al vast een paar kiekjes.
- zo 31 mei 2026, 21:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Interne bedrading DACs/ versterkers
- Reacties: 40
- Weergaves: 1880
Re: Interne bedrading DACs/ versterkers
Zelf ondervinden wat het beste klinkt.
Bedrading die elkaar overlapt,haaks.
Om aardlussen bij de ingangen te voorkomen .
Heb ik ook toegepast in mijn Phono versterker.
Bedrading die elkaar overlapt,haaks.
Om aardlussen bij de ingangen te voorkomen .
Heb ik ook toegepast in mijn Phono versterker.
- zo 31 mei 2026, 19:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Interne bedrading DACs/ versterkers
- Reacties: 40
- Weergaves: 1880
Re: Interne bedrading DACs/ versterkers
AC bedrading altijd twisten DC bedrading hoeft niet (ik doe het wel,) Signaal draden twisten,of afschermen en de afscherming aan 1 kant aarden. Belangrijker is ,AC bedrading weg houden bij DC bedrading. Aardlussen vermijden. Kastaarde via een diode brug naar de kast. Signaal aarde bij de ingang naar...
- zo 31 mei 2026, 14:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: AX50 aanslag in buis?
- Reacties: 4
- Weergaves: 112
- zo 31 mei 2026, 3:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: AX50 aanslag in buis?
- Reacties: 4
- Weergaves: 112
Re: AX50 aanslag in buis?
Helaas geen ervaring mee met deze waarschijnlijk kwik gevulde buis. Wat ik kan vinden op het net ,kan zijn dat de kwikdampen na afkoeling weer vaste stof worden en dat dat de aanslag op het glas verklaard. Voorgloeien wordt geadviseerd,voordat de HT er op gaat. Volgens mij heeft het op de kop houden...
- za 30 mei 2026, 17:56
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
De onderdelen waren binnen.
Dan kan de Viper print in elkaar. Kunnen we nu verder met het kastje.
Dan kan de Viper print in elkaar. Kunnen we nu verder met het kastje.
- vr 29 mei 2026, 21:43
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: 100pF Styroflex
- Reacties: 3
- Weergaves: 104
Re: 100pF Styroflex
Toppie!!! 
- vr 29 mei 2026, 14:36
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: 100pF Styroflex
- Reacties: 3
- Weergaves: 104
100pF Styroflex
Heeft iemand toevallig nog 100pF styroflex condensatoren liggen?
Zoek wat voor mijn gitaar bakje projectjes.
Zoek wat voor mijn gitaar bakje projectjes.
- vr 29 mei 2026, 13:59
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Ja weet ik,maar ik vind het wel mooi zo dat germanium ding. De Rangemaster is een puur treble booster en klinkt aardig clean,vol gas niet meer natuurlijk :lol: Maar ik had zin om de Viper te maken,misschien kom ik hier later op terug,altijd leuk dat experimenteren,maar voor nu niet. Eigenlijk had ik...
- vr 29 mei 2026, 1:03
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Eigenlijk wilde ik het verschil ervaren tussen dit Germanium gebakje en een silicium transistor gebaseerde treble booster. Dan maar even zoeken naar een geschikte kandidaat. Dit leek me wel wat. Een clone van de ,, Catalinbread Naga Viper Treble Boost / Rangemaster effectpedaal ,,. https://www.youtu...
- wo 27 mei 2026, 13:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Karlsonator 12
- Reacties: 97
- Weergaves: 1926
- wo 20 mei 2026, 23:00
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Dank je, Was er even bang voor dat de beide delen,,rangemaster en clean boost,,elkaar niet konden verdragen,maar geen probleem... Een overdrive/distortion er achter maakt het echt af!!! :rock: :rock: :rock: Nu nog even proberen op wat buizenspul met een buizen versterker op het randje van overgeven ...
- wo 20 mei 2026, 15:54
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2410
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Even een tijd met de vormgeving en spuitwerk bezig geweest. Gisteren was de lak droog,dus in elkaar met dit gebakje :lol: Op het eind van de avond de stekker er in,,geen rook :rock: ,, en de spanningen meten goed! Vandaag de gitaar ingeplugd,het werkt naar behoren,hoera weer een bakje er bij ..........
- zo 17 mei 2026, 13:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Audio Note kit EL84 UL (Ali kloon)
- Reacties: 42
- Weergaves: 1198
Re: Audio Note kit EL84 UL (Ali kloon)
@ Piet1950
Ach ja.
Gelukkig ben je als zelfbouwer niet afhankelijk van wat commercieel het voordeligste is.
Ach ja.
Gelukkig ben je als zelfbouwer niet afhankelijk van wat commercieel het voordeligste is.
