Er zijn 264 resultaten gevonden

door Maurice01
zo 18 mei 2025, 8:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Soundbar versterker
Reacties: 24
Weergaves: 510

Re: Soundbar versterker

Hahahahaha... Inderdaad, beetje ping pong zo :lol: ... in ieder geval wel genoeg tips en optie's . Wat ik nu ga doen, ik koop een beetje krachtige soundbar. Schroef die open. las de speaker draden op en sluit ze aan op een test kast Test kast en plaats mijn eigen speakers erin die precies in mijn me...
door Maurice01
do 15 mei 2025, 16:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: Soundbar versterker
Reacties: 24
Weergaves: 510

Re: Soundbar versterker

:think: :think: :think: :think: :think: Okeeeee , ik dacht iets simpels te maken :-s Speakers filters en hout etc heb ik vast in een stoffige doos liggen. Versterking niet. Ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat eventueel via een hdmi geluid en beeld niet synchroom zouden kunnen lopen. En ik dacht...
door Maurice01
di 13 mei 2025, 19:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Soundbar versterker
Reacties: 24
Weergaves: 510

Re: Soundbar versterker

Ha Pjotr, Zelf klussen,,,, ( vingers jeuken weer een beetje om iets te bouwen) En ik heb ruimte ook net onder de tv (meubel) om er iets in weg te bouwen. Grappige versterker, maar mis helaas de hdmi ingang. en dat is toch een must om het geluid aan te sturen. De digitale uitgang gebruik ik voor mijn...
door Maurice01
di 13 mei 2025, 17:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Soundbar versterker
Reacties: 24
Weergaves: 510

Soundbar versterker

Goede Middag,,, Onder het mom van zien bouwen doet bouwen :lol: . Ik zag op het topic luisterdag dat er een soundbar mee kwam ( ik hoop dat ik ook even tijd vind om langs te wandelen) Maar mijn vraag is,,,, welke versterker ( liefst inbouw, ander word het een eigen aanpassing ) is daar een beetje vo...
door Maurice01
vr 09 mei 2025, 20:12
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Reacties: 400
Weergaves: 11080

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

. De 2.1 digitale versterker bevalt me echt wel, waardoor de betere luidsprekerunits zeker de meerkost waard zijn. Welke versterker drivers etc heb jij gebruikt hiervoor? Het ziet er ergggg mooi uit in ieder geval :rock: Ik probeer die dag sochtends langs te komen, alleen tis ook mijn trouwdag(dus ...
door Maurice01
ma 05 mei 2025, 15:35
Forum: Archief
Onderwerp: Diverse ongebruikte materialen voor de Troels Gravesen CA18RNX
Reacties: 9
Weergaves: 749

Re: Diverse ongebruikte materialen voor de Troels Gravesen CA18RNX

Dat is toch echt een zeer mooie prijs :rock:


Maar zucht,,, echt geen tijd voorlopig,,, en de bekende WAF :oops: .
Die is meer dan tevreden met wat er nu staat ( iets kleiner als de Troels)
door Maurice01
wo 30 okt 2024, 20:06
Forum: Archief
Onderwerp: scan speak reference monitor
Reacties: 5
Weergaves: 1046

Re: scan speak reference monitor

Is deze met het standaard filter,,,, of met een upgrade ?
door Maurice01
ma 14 okt 2024, 17:02
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

The holy grail from Shun Mook: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/a1506752976-shun-mook-spatial-control-octet-s-c-o-highend-audio-room?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&casData=3RB9DN0PgdJNIW1MeKtpo9_vKCYSpoNEyUKBLRkh1MfOCyvUiaQ9mlabtX6QbYD84p38qk2NGRstAs0eT...
door Maurice01
do 03 okt 2024, 17:19
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

pvanlingen schreef: do 03 okt 2024, 12:27
Lastig hoor, dan ben je een serieuze audio liefhebber maar mag je vervolgens niet vragen tegen welke prijs ze gekocht kunnen worden.
Ja zwaar irritant zulke gasten.

als ik 150 euro bied, zal die gepikeerd zijn.
En ook al zijn ze "nieuw " meer als 200 vind ik het niet waard.
door Maurice01
wo 18 sep 2024, 14:39
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Bijzonder mooie speaker, en volgens mij super gebouwd.

Maar dan verneuk je het door iets van een schakelaar op de linker speaker in te bouwen ivm aktief.....
De interesse zou bij mij al weg zijn dan
door Maurice01
zo 05 mei 2024, 7:47
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/ijzerwaren/schroeven/universele-schroeven/sencys-universele-schroef-rk-tx-zwart-4x16mm-30st/10064181?channable=02490e696400313030363431383146&gad_source=1 Lang gezocht,maar gewoon om de hoek te vinden. Zelfs behoorlijk wat keuze! 8) Ik heb ...
door Maurice01
vr 19 apr 2024, 7:50
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Mocht iemand een set willen kan ik wellicht wat regelen met een vriend van me die veel handel doet met Chinese bedrijven.... Mijn kamado stond voor 5 tientjes in Nederland. ;) dat is niet duur,,, had je geen last van invoerrechten (douane kosten) ? :think: Een setje bookshelf met standaard erbij, l...
door Maurice01
za 24 jun 2023, 7:42
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

€ 5 euro per plaat.

€ 2 euro de vierkante meter 8) .

Maar nog steeds goedkoop.........
:bakkie:
door Maurice01
zo 13 feb 2022, 8:03
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Douwe84 schreef: za 12 feb 2022, 11:13
Best prijzig, als je googled vind je daarvoor een nieuw setje... (zonder stof erop)
door Maurice01
zo 05 dec 2021, 10:56
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

dre schreef: zo 05 dec 2021, 9:39
Alles wat je alleen kan sjouwen valt onder de luciferdoosjes.
:lol: :lol: :lol: :lol:
door Maurice01
ma 04 jan 2021, 9:51
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

pappaleo schreef:
Henkjan schreef:
Koopje
Leuk als je een 7.1 opstelling wilt met dezelfde drivers :roll:
door Maurice01
wo 25 nov 2020, 19:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OB omdraaien/aanpassen
Reacties: 66
Weergaves: 2177

Re: OB omdraaien/aanpassen

Ziet er erg goed uit ! Volgens mij is de WAF bij een vooraanzicht hoger dan bij een zij aanzicht ? Goede kleurkeuze ook ! Veel plezier , Leon De Waf is er heeeeel blij mee :wink: :wink: Ook omdat de bafle dezelfde afstand nu van de muur staat als daarvoor. een gemiddelde speaker oogt al groter als ...
door Maurice01
zo 22 nov 2020, 21:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OB omdraaien/aanpassen
Reacties: 66
Weergaves: 2177

Re: OB omdraaien/aanpassen

Henkjan schreef:
wow, dat is mooi zo dat zwart met die beige tb
In het echt nog mooier zelfs :wink: ,,,en met zwarte schroefjes
door Maurice01
zo 22 nov 2020, 21:27
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Reacties: 337
Weergaves: 25515

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Ik gebruik ze altijd nog. Wel van Conex natuurlijk. De verbinding lijkt me beter dan die instekers. Douwe Sta je dan nog geregeld centraaldozen af te lassen ? Heb jaren lang die Wago's gebruikt. tegenwoordig is in de nieuwbouw alles op snelheid en gemak gericht. Denk dat er nog amper electromonteur...
door Maurice01
zo 22 nov 2020, 20:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OB omdraaien/aanpassen
Reacties: 66
Weergaves: 2177

Re: OB omdraaien/aanpassen

20201114_164401.jpg

Zo HE HE

Eindelijk een mega stuk verder gekomen.
Nu nog zwarte schroefjes er nog in, ipv bling parkers.

En de speaker eens goed laten meten en een goed filter ontwerpen


Maar pfffffffffffff wat een mega berg zwart mdf stof kom hier vanaf zeg :-s :-s :-s
door Maurice01
zo 22 nov 2020, 20:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OB omdraaien/aanpassen
Reacties: 66
Weergaves: 2177

Re: OB omdraaien/aanpassen

richard schreef:

Is het dunne in de stemmen nu weg? er zit wel heel weinig vlees rond die Tangband.
Niet helemaal, ik heb de mid zo'n 6db verzwakt nu eventje.
Kantel frequentie is 120Hz.

dit scheelt al een stuk.

Maar speaker is 90% af.
:yeah:
door Maurice01
do 05 nov 2020, 17:24
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248579

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

SARK schreef:
dre schreef:
Hij heeft nog meer DIY artikelen in de aanbieding!
Ja maar of je dat nu 2de hands wil kopen :-s

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

2de hands glaswerk van 18cm.....Ergggg High end
door Maurice01
za 05 sep 2020, 11:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OB omdraaien/aanpassen
Reacties: 66
Weergaves: 2177

Re: OB omdraaien/aanpassen

Goede Zaterdag Morgen, Vanochtend even de tijd gehad om de TB erin te plaatsen ,,,beetje rommelen met het filter. Daarna de tweeter erboven geschroefd, snel high pas filter erop. En het "klinkt" niet eens slecht, meer als voldoende laag. ( ik hoor iets in de kast mee rammelen) :-s Dus mijn...
door Maurice01
ma 31 aug 2020, 19:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OB omdraaien/aanpassen
Reacties: 66
Weergaves: 2177

Re: OB omdraaien/aanpassen

richard schreef:
Die mid is een breedbander, die zou je toch wel lager in kunnen zetten. In principe zou hij het hele spectrum moeten kunnen doen. Wel oppassen dat je de versterker niet te zwaar belast.

De versterker kan dit echt makkelijk aan,,,, aan vermogen mega veel gonoeg :sure:
door Maurice01
ma 31 aug 2020, 19:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OB omdraaien/aanpassen
Reacties: 66
Weergaves: 2177

Re: OB omdraaien/aanpassen

vaak hebben die een beperkte xmax mijn seas excel w22 gaat ook meer vervormen richting 100hz de scheidingsfrequentie is een belangrijk aspect Klopt, alleen het valt allemaal best wel mee. Ik zet een SBacoustics polypropyleen mid van 118cm2 gerust in op OB tot 120Hz. Welke driver is het precies die ...