Er zijn 820 resultaten gevonden
- vr 09 apr 2021, 18:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6L6SE
- Reacties: 32
- Weergaves: 2136
Re: 6L6SE
6x 330 uF voor de hoogspanning?!? 
- vr 09 apr 2021, 16:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Idee voor een SE GU50
- Reacties: 167
- Weergaves: 5910
Re: Idee voor een SE GU50
Ik bedoel jouw schema op de vorige pagina. (niersteen nog niet weg ](*,) ) Hopelijk niet zoveel pijn meer :-$ Maar even de boel bij elkaar getekend. Twee mogelije Vg2 en evt EF184 met gelijkstroom. Zal nog wel wat bijgespijkerd moeten, is voorlopig maar "papier" :hide: Anne Heel late reac...
- ma 11 nov 2019, 16:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Idee voor een SE GU50
- Reacties: 167
- Weergaves: 5910
Re: Idee voor een SE GU50
Aardig inkijkje in de inwendige constructie van een buis en de GU50 in het bijzonder. Negeer het irritante accent. :roll: Die man zou de scores bij darts moeten roepen, "Waan ggundred and eieightyyyyy" :lol: Ik heb een lage tolerantie voor accenten op youtube, maar deze vind ik wel grappi...
- di 15 mei 2018, 15:16
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
- Reacties: 243
- Weergaves: 9257
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
Ik kom ook
Als ik hem af krijg ("bijna klaar"...) wil ik mijn buizen voorversterker meenemen.
- di 10 jul 2012, 3:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
- Reacties: 65
- Weergaves: 3612
Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Dan moet ik toch ook een schema posten, een gitaarvoorversterker waar ik me verder niet over ga uitlaten
Gemaakt met Photoshop..
- ma 09 jul 2012, 22:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17014
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Oke, even een update,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Vond het laag nog wat achter blijven,,beetje Boomerig,, ................... :| Wat kunnen we daar aan doen? De eindcondensator vergroten!! Ondertussen waren er 2 MKV condensatoren 6,8uF binnengekomen,,,Ter grote van een cola blikje,, :rock: ,dat gaat niet pas...
- ma 09 jul 2012, 22:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
- Reacties: 65
- Weergaves: 3612
Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
De schema's maak ik gewoon met paint gebruik daar niet een echt schema prog. voor :sure: Moeilijk lezen jij hebt zeker nog nooit een service manual van een DVD speler of een VIDEO recorder in hande gehad daar wordt je pas gek van de paralelle lijnen. Waarom denk je dat ik me alleen met buizenverste...
- ma 09 jul 2012, 1:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
- Reacties: 58
- Weergaves: 1313
Re: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
Da's aardig Rayray5150 schreef:Hey, Miniwatt, tijd niet gezien hier !
Fijn dat je er weer bij bent.
Ik was een beetje klaar met zelfbouwfora, vandaar.
En dat is nog niet erg veranderd..
- ma 09 jul 2012, 0:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
- Reacties: 65
- Weergaves: 3612
Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
nl3prc schreef:Nog even een updatje van het schema.
Voor de Nmos hoogspannings voeding verwijs ik jullie naar de Ltspice simulatie ( nmosfet-voeding14.asc )
Waar maak je die schema's mee?? Niet omdat ik het zelf wil gebruiken, ik vind ze erg moeilijk leesbaar, vooral met al die paralelle lijnen..
- ma 09 jul 2012, 0:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
- Reacties: 58
- Weergaves: 1313
Re: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
Die moet je ook aan de buisvoet solderen..democles schreef:Maar dan wordt de bedrading langer, en weet ik niet of die 1K roosterstop weerstandjes nog wel nut hebben
- vr 06 jul 2012, 20:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: lafayette/bocama LA224b
- Reacties: 212
- Weergaves: 9815
Re: lafayette/bocama LA224b
Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn? Dat kan, maar da's meer met "schakelingen met twee buizen boven elkaar" , srpp en mu-stage enzo, waar er een kathode op een hog...
- zo 01 jul 2012, 22:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
- Reacties: 58
- Weergaves: 1313
Re: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
Maar ja die spanning op de eerste trap :( In zoverre is het me nu duidelijk,dat de 6N23P op 200v/ 5mA draait,met kathode weerstanden van 510 ohm :wink: Het schiet al een beetje op dus :) Volgens mij zie je over het hoofd dat in een srpp iedere afzonderlijke triode maar de helft van de totale B+ zie...
- za 28 jan 2012, 8:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TAC 34 buizenversterker upgraden of modden
- Reacties: 39
- Weergaves: 4585
Re: TAC 34 buizenversterker upgraden of modden
ronnydepony schreef:Zojuist ook mijn eerste buizenboek besteld nl: Buizenversterkers van Rainer Zur Linde.
- za 28 mei 2011, 12:34
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: That's me
- Reacties: 7
- Weergaves: 483
Re: That's me
Welkom!
Dat lijkt me niet echt een beginnersprojekt..
Dat lijkt me niet echt een beginnersprojekt..
- za 28 mei 2011, 1:18
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: sony xlpod - accu aanbouwen
- Reacties: 18
- Weergaves: 590
Re: Newbie's and Noob's questions here
5,2 Ampère?
Die batterijen zullen snel leeg zijn!
Het gaat om het vermogen wat je xplod opneemt, de weerstand meten heeft weinig zin.
Het gaat om het vermogen wat je xplod opneemt, de weerstand meten heeft weinig zin.
- vr 27 mei 2011, 17:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: BestPentode, een nieuwe schakeling
- Reacties: 83
- Weergaves: 3764
Re: BestPentode, een nieuwe schakeling
Dat wordt een interessant topic, Aat! 
- wo 25 mei 2011, 22:50
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Restauratie Technics SU-8600
- Reacties: 18
- Weergaves: 1851
Re: Restauratie Technics SU-8600
Dat soort instelpotjes hebben ze bij Radio Twenthe, maar Den Haag ligt niet echt dicht bij Leuven.. Hebben ze daar geen dumpzaken?
- wo 25 mei 2011, 0:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Audio & Techniek P11
- Reacties: 7
- Weergaves: 2126
Re: Audio & Techniek P11
Ik zit nog eens naar de lay-out te kijken George, ik zie van elke cinchbus een aardedraadje naar de relaisprint lopen. En naar de potmeter. En van dat printje naar de potmeter. Misschien dat je daarmee iets aardlus-achtigs creëert?
- ma 23 mei 2011, 19:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL84PP HF10 Verbouwen.
- Reacties: 621
- Weergaves: 13799
Re: EL84 PP??
Is inderdaad een pushpull. Zijn dat Amroh UGT's? Die zouden best mooi kunnen zijn.
Verder zegt het me ook weinig..
En 'chicken head' knoppen
Verder zegt het me ook weinig..
En 'chicken head' knoppen
- ma 23 mei 2011, 0:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
- Reacties: 132
- Weergaves: 3472
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Nee, ik hou me heel braaf aan de gebruiksaanwijzing
Nouja, 'stofvrije omgeving'.. 
- zo 22 mei 2011, 18:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
- Reacties: 132
- Weergaves: 3472
Re: De Theorexx SE buizenversterker
In de 300B komen elco's, van die types op olie, die wil ik ook spuiten, vandaar. Volgens mij is de buitenkant aluminium, dus met een primer moet dat goed gaan dan. Maar mooi dat het gelukt is, en wat kan je gebeuren? Hooguit dat het nog een keer over moet :mrgreen: Hmmm, stof.. En dan ophangen om t...
- za 21 mei 2011, 18:35
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: pioneer pl-510
- Reacties: 10
- Weergaves: 1685
Re: pioneer pl-510
Elco's in de voeding vervangen?
- za 21 mei 2011, 18:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
- Reacties: 132
- Weergaves: 3472
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Ik heb zulke elco's wel eens zwart gespoten. Met eerst twee lagen grondverf. Is wel te doen, alleen een beetje lastig met een spuitbus..
- za 21 mei 2011, 3:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
- Reacties: 132
- Weergaves: 3472
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Ze zijn dan wel niet verchroomd maar gewoon metaal, maar ik heb nog dozen vol van zulke dingen, dus Theo..bas focal m180 schreef:mischien ooit nog 2 vergroomde condensatoren.
- do 19 mei 2011, 16:09
- Forum: Kabels
- Onderwerp: Draad met Massieve kern
- Reacties: 20
- Weergaves: 2396
Re: Draad met Massieve kern
Gewoon zo'n Velleman-setje met verschillende kleuren. Is wel dunner geloof ik, maar ik vind het fijn werken.
