Er zijn 820 resultaten gevonden

door Miniwatt
vr 09 apr 2021, 18:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6L6SE
Reacties: 32
Weergaves: 2136

Re: 6L6SE

6x 330 uF voor de hoogspanning?!? :o
door Miniwatt
vr 09 apr 2021, 16:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Idee voor een SE GU50
Reacties: 167
Weergaves: 5910

Re: Idee voor een SE GU50

Ik bedoel jouw schema op de vorige pagina. (niersteen nog niet weg ](*,) ) Hopelijk niet zoveel pijn meer :-$ Maar even de boel bij elkaar getekend. Twee mogelije Vg2 en evt EF184 met gelijkstroom. Zal nog wel wat bijgespijkerd moeten, is voorlopig maar "papier" :hide: Anne Heel late reac...
door Miniwatt
ma 11 nov 2019, 16:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Idee voor een SE GU50
Reacties: 167
Weergaves: 5910

Re: Idee voor een SE GU50

Aardig inkijkje in de inwendige constructie van een buis en de GU50 in het bijzonder. Negeer het irritante accent. :roll: Die man zou de scores bij darts moeten roepen, "Waan ggundred and eieightyyyyy" :lol: Ik heb een lage tolerantie voor accenten op youtube, maar deze vind ik wel grappi...
door Miniwatt
di 15 mei 2018, 15:16
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
Reacties: 243
Weergaves: 9257

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Ik kom ook :) Als ik hem af krijg ("bijna klaar"...) wil ik mijn buizen voorversterker meenemen.
door Miniwatt
di 10 jul 2012, 3:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Reacties: 65
Weergaves: 3612

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Dan moet ik toch ook een schema posten, een gitaarvoorversterker waar ik me verder niet over ga uitlaten =; Gemaakt met Photoshop..
door Miniwatt
ma 09 jul 2012, 22:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Reacties: 418
Weergaves: 17014

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Oke, even een update,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Vond het laag nog wat achter blijven,,beetje Boomerig,, ................... :| Wat kunnen we daar aan doen? De eindcondensator vergroten!! Ondertussen waren er 2 MKV condensatoren 6,8uF binnengekomen,,,Ter grote van een cola blikje,, :rock: ,dat gaat niet pas...
door Miniwatt
ma 09 jul 2012, 22:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Reacties: 65
Weergaves: 3612

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

De schema's maak ik gewoon met paint gebruik daar niet een echt schema prog. voor :sure: Moeilijk lezen jij hebt zeker nog nooit een service manual van een DVD speler of een VIDEO recorder in hande gehad daar wordt je pas gek van de paralelle lijnen. Waarom denk je dat ik me alleen met buizenverste...
door Miniwatt
ma 09 jul 2012, 1:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
Reacties: 58
Weergaves: 1313

Re: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?

ray5150 schreef:
Hey, Miniwatt, tijd niet gezien hier !
Fijn dat je er weer bij bent. :D
Da's aardig Ray 8)

Ik was een beetje klaar met zelfbouwfora, vandaar.

En dat is nog niet erg veranderd..
door Miniwatt
ma 09 jul 2012, 0:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Reacties: 65
Weergaves: 3612

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

nl3prc schreef:
Nog even een updatje van het schema.

Voor de Nmos hoogspannings voeding verwijs ik jullie naar de Ltspice simulatie ( nmosfet-voeding14.asc )

Waar maak je die schema's mee?? Niet omdat ik het zelf wil gebruiken, ik vind ze erg moeilijk leesbaar, vooral met al die paralelle lijnen.. =;
door Miniwatt
ma 09 jul 2012, 0:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
Reacties: 58
Weergaves: 1313

Re: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?

democles schreef:
Maar dan wordt de bedrading langer, en weet ik niet of die 1K roosterstop weerstandjes nog wel nut hebben :-s
Die moet je ook aan de buisvoet solderen..
door Miniwatt
vr 06 jul 2012, 20:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: lafayette/bocama LA224b
Reacties: 212
Weergaves: 9815

Re: lafayette/bocama LA224b

Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn? Dat kan, maar da's meer met "schakelingen met twee buizen boven elkaar" , srpp en mu-stage enzo, waar er een kathode op een hog...
door Miniwatt
zo 01 jul 2012, 22:57
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?
Reacties: 58
Weergaves: 1313

Re: 6N23P buis in combinatie met 6N6P,,iemand een idee?

Maar ja die spanning op de eerste trap :( In zoverre is het me nu duidelijk,dat de 6N23P op 200v/ 5mA draait,met kathode weerstanden van 510 ohm :wink: Het schiet al een beetje op dus :) Volgens mij zie je over het hoofd dat in een srpp iedere afzonderlijke triode maar de helft van de totale B+ zie...
door Miniwatt
za 28 jan 2012, 8:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: TAC 34 buizenversterker upgraden of modden
Reacties: 39
Weergaves: 4585

Re: TAC 34 buizenversterker upgraden of modden

ronnydepony schreef:
Zojuist ook mijn eerste buizenboek besteld nl: Buizenversterkers van Rainer Zur Linde.
=; Er zijn betere boeken.. Die zijn al snel 'moeilijk', maar een Menno v/d Veen is ook voor beginners geschikt.
door Miniwatt
za 28 mei 2011, 12:34
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: That's me
Reacties: 7
Weergaves: 483

Re: That's me

Welkom!

Dat lijkt me niet echt een beginnersprojekt..
door Miniwatt
za 28 mei 2011, 1:18
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: sony xlpod - accu aanbouwen
Reacties: 18
Weergaves: 590

Re: Newbie's and Noob's questions here

5,2 Ampère? :shock: Die batterijen zullen snel leeg zijn!
Het gaat om het vermogen wat je xplod opneemt, de weerstand meten heeft weinig zin.
door Miniwatt
vr 27 mei 2011, 17:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: BestPentode, een nieuwe schakeling
Reacties: 83
Weergaves: 3764

Re: BestPentode, een nieuwe schakeling

Dat wordt een interessant topic, Aat! :kwijl:
door Miniwatt
wo 25 mei 2011, 22:50
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Restauratie Technics SU-8600
Reacties: 18
Weergaves: 1851

Re: Restauratie Technics SU-8600

Dat soort instelpotjes hebben ze bij Radio Twenthe, maar Den Haag ligt niet echt dicht bij Leuven.. Hebben ze daar geen dumpzaken?
door Miniwatt
wo 25 mei 2011, 0:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Audio & Techniek P11
Reacties: 7
Weergaves: 2126

Re: Audio & Techniek P11

Ik zit nog eens naar de lay-out te kijken George, ik zie van elke cinchbus een aardedraadje naar de relaisprint lopen. En naar de potmeter. En van dat printje naar de potmeter. Misschien dat je daarmee iets aardlus-achtigs creëert?
door Miniwatt
ma 23 mei 2011, 19:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL84PP HF10 Verbouwen.
Reacties: 621
Weergaves: 13799

Re: EL84 PP??

Is inderdaad een pushpull. Zijn dat Amroh UGT's? Die zouden best mooi kunnen zijn.
Verder zegt het me ook weinig..

En 'chicken head' knoppen 8)
door Miniwatt
ma 23 mei 2011, 0:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
Reacties: 132
Weergaves: 3472

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Nee, ik hou me heel braaf aan de gebruiksaanwijzing ;) Nouja, 'stofvrije omgeving'.. :roll:
door Miniwatt
zo 22 mei 2011, 18:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
Reacties: 132
Weergaves: 3472

Re: De Theorexx SE buizenversterker

In de 300B komen elco's, van die types op olie, die wil ik ook spuiten, vandaar. Volgens mij is de buitenkant aluminium, dus met een primer moet dat goed gaan dan. Maar mooi dat het gelukt is, en wat kan je gebeuren? Hooguit dat het nog een keer over moet :mrgreen: Hmmm, stof.. En dan ophangen om t...
door Miniwatt
za 21 mei 2011, 18:35
Forum: Bronnen
Onderwerp: pioneer pl-510
Reacties: 10
Weergaves: 1685

Re: pioneer pl-510

Elco's in de voeding vervangen?
door Miniwatt
za 21 mei 2011, 18:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
Reacties: 132
Weergaves: 3472

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Ik heb zulke elco's wel eens zwart gespoten. Met eerst twee lagen grondverf. Is wel te doen, alleen een beetje lastig met een spuitbus..
door Miniwatt
za 21 mei 2011, 3:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: De Theorexx SE buizenversterker
Reacties: 132
Weergaves: 3472

Re: De Theorexx SE buizenversterker

bas focal m180 schreef:
mischien ooit nog 2 vergroomde condensatoren.
Ze zijn dan wel niet verchroomd maar gewoon metaal, maar ik heb nog dozen vol van zulke dingen, dus Theo.. ;)
door Miniwatt
do 19 mei 2011, 16:09
Forum: Kabels
Onderwerp: Draad met Massieve kern
Reacties: 20
Weergaves: 2396

Re: Draad met Massieve kern

Gewoon zo'n Velleman-setje met verschillende kleuren. Is wel dunner geloof ik, maar ik vind het fijn werken.