Er zijn 262 resultaten gevonden

door Bean
vr 11 jul 2025, 23:56
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Morel Ovation 2
Reacties: 28
Weergaves: 849

Re: Morel Ovation 2

Hoe klinken de midwoofertjes als je ze direct op de versterker aansluit? Dus zonder het filter?
Zijn ze dan even zacht en blijven ook de andere tekortkomingen?
Als het beter wordt is het filter niet goed?
door Bean
za 21 jun 2025, 1:19
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zwaluwstaart frees
Reacties: 23
Weergaves: 836

Re: Zwaluwstaart frees

Gaaf!
Van welk materiaal heb je de mal en contramal geprint?
door Bean
wo 11 jun 2025, 20:48
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zwaluwstaart frees
Reacties: 23
Weergaves: 836

Re: Zwaluwstaart frees

Voor het frezen van deze verbindingen m.b.v. mallen worden zwaardere freesmachines gebruikt. Bv. mallen van Lignatools, 247wood, etc. De frezen snijden ca. 25mm of meer diep en daarom worden de zwaarste machines gebruikt. De gebruikte machines hebben zonder uitzondering een 12mm opname. Frezen met 1...
door Bean
ma 10 feb 2025, 19:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)
Reacties: 35
Weergaves: 1461

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Hoi Joppe,
Allereerst bedankt voor je demo afgelopen zaterdag. Ik vond je last minute creatie best lekker klinken. En dat voor een probeersel :goeie:
Wat ik me afvraag: kun je de bout met vrijdraaiende inslagmoer niet naar voren trekken zodat hij weer in het hout grijpt?
door Bean
di 07 mei 2024, 19:27
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: visaton DTW 86 titan ffl
Reacties: 30
Weergaves: 1080

Re: visaton DTW 86 titan ffl

Ik zou Visaton een mail sturen. Mijn ervaring is dat ze je graag helpen, als ze dat kunnen. Wie weet hebben ze een vervangingsdome liggen en zijn ze bereid deze in te bouwen?
door Bean
di 07 mei 2024, 19:25
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Makita invalzaag sp6000
Reacties: 31
Weergaves: 2153

Re: Makita invalzaag sp6000

Tja, probleem is dat ervaring van 20 jaar terug weinig zegt over vandaag. Naar mijn idee is de kwaliteit/service bij lange niet meer die van 20 jaar geleden helaas. Hier ook een bandschuurmachine en hamerboor van Makita van wel 20-30 jaar geleden: Onverwoestbaar. Maar de tafelzaag 2 jaar geleden ha...
door Bean
ma 06 mei 2024, 6:55
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Makita invalzaag sp6000
Reacties: 31
Weergaves: 2153

Re: Makita invalzaag sp6000

Ja, ervaring mee: Ik heb mijn sp6000 denk ik nu een jaar of 15 à 20. Nooit problemen mee, altijd nauwkeurig en naar mijn mening gewoon een heel prettige zaag. Stofafzuiging is met een aangekoppelde stofzuiger behoorlijk goed, maar er ontsnapt altijd wel wat. De motor zelf is redelijk stil en heeft e...
door Bean
di 18 apr 2023, 6:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: Welke voorversterker bij CA eindversterker?
Reacties: 24
Weergaves: 541

Re: Welke voorversterker bij CA eindversterker?

...Maar zou dan eerder voor deze kiezen: https://www.audiophonics.fr/en/preamplifier-modules/lite-v3310-4ch-4-way-or-2-way-volume-control-module-xlr-p-3608.html En daar zou je voor kiezen omdat je ook bronnen hebt die een gebalanceerd signaal uitsturen, zodat je de gehele keten gebalanceerd hebt ui...
door Bean
ma 17 apr 2023, 20:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Welke voorversterker bij CA eindversterker?
Reacties: 24
Weergaves: 541

Re: Welke voorversterker bij CA eindversterker?

Interessant onderwerp, hier moet ik ook nog iets mee gaan doen. Ik zou zelf behoefte hebben aan wat inputselectie en volumeregeling met afstandbediening. Zou dit: https://www.audiophonics.fr/en/diy-kits-and-boards/pcm5100-dac-preamplifier-headphone-amplifier-input-selector-module-p-14234.html of dit...
door Bean
do 12 jan 2023, 18:18
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Hitachi tv radio luisteren
Reacties: 27
Weergaves: 1084

Re: Hitachi tv radio luisteren

Vreemde vraag misschien, maar zonder de CI module werkt het ook niet? (Radio 1 zou zonder kaart ook beschikbaar moeten zijn?)
door Bean
wo 30 mar 2022, 7:22
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Reacties: 143
Weergaves: 3879

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Xanadu1234 schreef:
...maar het moet gewoon lang mee gaan.
Als je dit display gemiddeld 2 uur per dag aan hebt staan, gaat het toch de komende 27 jaar mee?
door Bean
di 17 aug 2021, 14:33
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: welke schuurmachine.....
Reacties: 107
Weergaves: 8066

Re: welke schuurmachine.....

Over het algemeen wordt aangeraden om bij Abranet een tussenzooltje te gebruiken. Als ik het goed heb is het klittenband van bv. een Festool schuurzool net iets anders en slijt daardoor heel hard. Bijvoorbeeld deze:https://www.nonpaints.com/nl/mirka-besc ... 0mm-velcro
door Bean
za 07 aug 2021, 0:17
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Thuisbios kleine ruimte- advies akoestiek gevraagd
Reacties: 24
Weergaves: 1133

Re: Thuisbios kleine ruimte- advies akoestiek gevraagd

Wellicht is de jijbuis serie van John Heisz in dit kader wel leuk:
[ Bekijk op youtube ]
door Bean
vr 30 jul 2021, 20:09
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Cirkelzaagblad gezocht.
Reacties: 26
Weergaves: 1107

Re: Cirkelzaagblad gezocht.

Verschil zit vaak in de dikte/diepte van de tanden. De duurdere bladen kun je daardoor een paar keer laten slijpen.
En inderdaad hebben de duurdere bladen vaak ook wat lasergesneden anti-zing-snedes.
door Bean
wo 21 jul 2021, 21:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Multisub huiskamerproject
Reacties: 243
Weergaves: 5838

Re: Multisub huiskamerproject

Het viel me op dat je bij het lijmen een flexibel schuim tussen fineer en persplaat hebt liggen. Ik zie dat dit een paar pagina's terug juist is aangeraden, maar ik ga hier een tegengeluid op geven :roll: Voor het fineren van vlakke delen gebruik ik gewoon alleen een plaat, eventueel de plaat afplak...
door Bean
ma 19 jul 2021, 12:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Reacties: 19
Weergaves: 987

Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje

beijert schreef:
Dit is wel een goeie tip hoor. Heb deze in Hengelo gehoord en dat was gewoonweg erg goed!
door Bean
ma 28 jun 2021, 13:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: CT248XL in antieke kast - advies welkom!
Reacties: 30
Weergaves: 1198

Re: CT248XL in antieke kast - advies welkom!

Hier bv: https://www.tube-town.net/ttstore/components-10662/tolex-grillcloth/grillcloth/ Uit nieuwsgierigheid, heeft iemand hier ervaring mee? Doek voor gitaarversterkers lijkt me zwaarder en wellicht wat minder akoestisch transparant dan gewoon luidsprekerdoek. Is dat ook zo? Als het niet uitmaakt...
door Bean
vr 25 jun 2021, 14:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Multisub huiskamerproject
Reacties: 243
Weergaves: 5838

Re: Multisub huiskamerproject

Een goed scherp afbreekmes werkt ook, weet ik uit ervaring, maar zoals hierboven gezegd: het is een monnikenwerk.
door Bean
za 12 jun 2021, 19:09
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Te veel bass in Infinity speaker
Reacties: 30
Weergaves: 1862

Re: Te veel bass in Infinity speaker

Het lijkt me wat voorbarig om de HK receiver van TS af te doen als ongeschikt, dat zijn toch juist receivers met wat meer reserves. Een goed ontworpen luidspreker zou voor zo'n receiver geen probleem mogen zijn. Als ik met dit probleem kampte zou ik eerst alle andere tips voor instellingen en plaats...
door Bean
za 12 jun 2021, 13:37
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Te veel bass in Infinity speaker
Reacties: 30
Weergaves: 1862

Re: Te veel bass in Infinity speaker

Inderdaad.... Dan zou TS daar kunnen beginnen
door Bean
za 12 jun 2021, 12:18
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Te veel bass in Infinity speaker
Reacties: 30
Weergaves: 1862

Re: Te veel bass in Infinity speaker

Verder hebben deze AVRs nog we eens de neiging het laag wat te liften en de DSP wat te agressief zijn ding te laten doen. Dat is leuk voor de melkpakjes wat hier vaak op wordt aangesloten maar niet voor een echte speaker. Dat was ook mijn eerste gedachte: staat de dsp van je versterker we op 'pure'...
door Bean
zo 04 apr 2021, 14:22
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248145

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Vrolijke noot schreef:
ehm dit valt buiten mijn kennisgebied
https://link.marktplaats.nl/m1687895610
:rofl:
door Bean
ma 29 mar 2021, 21:14
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Werking filter begrijpen
Reacties: 6
Weergaves: 397

Re: Werking filter begrijpen

:lol:
door Bean
ma 29 mar 2021, 20:58
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Werking filter begrijpen
Reacties: 6
Weergaves: 397

Re: Werking filter begrijpen

Eens kijken wat de filtergoeroes ervan zeggen. Mijn boerenverstand zegt me dat: - R1 weerstand biedt aan het effect van C1. Dus het filter wordt eigenlijk iets minder dan tweede orde. - R2 is wel degelijk in de tweeter iets zachter te maken. Deze weerstand verhoogt hiervoor de impedantie van het geh...
door Bean
di 23 mar 2021, 11:58
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Fineerproblemen met strijkboutmethode
Reacties: 43
Weergaves: 4883

Re: problemen met strijkboutmethode

En ik heb een extra uitdaging omdat ik 3 vellen aan elkaar wil voegen. De 1e plaat fineer komt bovenop en moet zowel links als rechts om de bocht ca. 10 cm. doorlopen. En op de beide zijkanten moet dan het andere vel er tegenaan komen. Om een bochtje fineren is inderdaad moeilijk. Daar zit je bijna...