Hoe klinken de midwoofertjes als je ze direct op de versterker aansluit? Dus zonder het filter?
Zijn ze dan even zacht en blijven ook de andere tekortkomingen?
Als het beter wordt is het filter niet goed?
Er zijn 262 resultaten gevonden
- vr 11 jul 2025, 23:56
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Morel Ovation 2
- Reacties: 28
- Weergaves: 849
- za 21 jun 2025, 1:19
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Zwaluwstaart frees
- Reacties: 23
- Weergaves: 836
Re: Zwaluwstaart frees
Gaaf!
Van welk materiaal heb je de mal en contramal geprint?
Van welk materiaal heb je de mal en contramal geprint?
- wo 11 jun 2025, 20:48
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Zwaluwstaart frees
- Reacties: 23
- Weergaves: 836
Re: Zwaluwstaart frees
Voor het frezen van deze verbindingen m.b.v. mallen worden zwaardere freesmachines gebruikt. Bv. mallen van Lignatools, 247wood, etc. De frezen snijden ca. 25mm of meer diep en daarom worden de zwaarste machines gebruikt. De gebruikte machines hebben zonder uitzondering een 12mm opname. Frezen met 1...
- ma 10 feb 2025, 19:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)
- Reacties: 35
- Weergaves: 1461
Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)
Hoi Joppe,
Allereerst bedankt voor je demo afgelopen zaterdag. Ik vond je last minute creatie best lekker klinken. En dat voor een probeersel
Wat ik me afvraag: kun je de bout met vrijdraaiende inslagmoer niet naar voren trekken zodat hij weer in het hout grijpt?
Allereerst bedankt voor je demo afgelopen zaterdag. Ik vond je last minute creatie best lekker klinken. En dat voor een probeersel
Wat ik me afvraag: kun je de bout met vrijdraaiende inslagmoer niet naar voren trekken zodat hij weer in het hout grijpt?
- di 07 mei 2024, 19:27
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: visaton DTW 86 titan ffl
- Reacties: 30
- Weergaves: 1080
Re: visaton DTW 86 titan ffl
Ik zou Visaton een mail sturen. Mijn ervaring is dat ze je graag helpen, als ze dat kunnen. Wie weet hebben ze een vervangingsdome liggen en zijn ze bereid deze in te bouwen?
- di 07 mei 2024, 19:25
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Makita invalzaag sp6000
- Reacties: 31
- Weergaves: 2153
Re: Makita invalzaag sp6000
Tja, probleem is dat ervaring van 20 jaar terug weinig zegt over vandaag. Naar mijn idee is de kwaliteit/service bij lange niet meer die van 20 jaar geleden helaas. Hier ook een bandschuurmachine en hamerboor van Makita van wel 20-30 jaar geleden: Onverwoestbaar. Maar de tafelzaag 2 jaar geleden ha...
- ma 06 mei 2024, 6:55
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Makita invalzaag sp6000
- Reacties: 31
- Weergaves: 2153
Re: Makita invalzaag sp6000
Ja, ervaring mee: Ik heb mijn sp6000 denk ik nu een jaar of 15 à 20. Nooit problemen mee, altijd nauwkeurig en naar mijn mening gewoon een heel prettige zaag. Stofafzuiging is met een aangekoppelde stofzuiger behoorlijk goed, maar er ontsnapt altijd wel wat. De motor zelf is redelijk stil en heeft e...
- di 18 apr 2023, 6:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke voorversterker bij CA eindversterker?
- Reacties: 24
- Weergaves: 541
Re: Welke voorversterker bij CA eindversterker?
...Maar zou dan eerder voor deze kiezen: https://www.audiophonics.fr/en/preamplifier-modules/lite-v3310-4ch-4-way-or-2-way-volume-control-module-xlr-p-3608.html En daar zou je voor kiezen omdat je ook bronnen hebt die een gebalanceerd signaal uitsturen, zodat je de gehele keten gebalanceerd hebt ui...
- ma 17 apr 2023, 20:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke voorversterker bij CA eindversterker?
- Reacties: 24
- Weergaves: 541
Re: Welke voorversterker bij CA eindversterker?
Interessant onderwerp, hier moet ik ook nog iets mee gaan doen. Ik zou zelf behoefte hebben aan wat inputselectie en volumeregeling met afstandbediening. Zou dit: https://www.audiophonics.fr/en/diy-kits-and-boards/pcm5100-dac-preamplifier-headphone-amplifier-input-selector-module-p-14234.html of dit...
- do 12 jan 2023, 18:18
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Hitachi tv radio luisteren
- Reacties: 27
- Weergaves: 1084
Re: Hitachi tv radio luisteren
Vreemde vraag misschien, maar zonder de CI module werkt het ook niet? (Radio 1 zou zonder kaart ook beschikbaar moeten zijn?)
- wo 30 mar 2022, 7:22
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
- Reacties: 143
- Weergaves: 3879
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Als je dit display gemiddeld 2 uur per dag aan hebt staan, gaat het toch de komende 27 jaar mee?Xanadu1234 schreef:...maar het moet gewoon lang mee gaan.
- di 17 aug 2021, 14:33
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: welke schuurmachine.....
- Reacties: 107
- Weergaves: 8066
Re: welke schuurmachine.....
Over het algemeen wordt aangeraden om bij Abranet een tussenzooltje te gebruiken. Als ik het goed heb is het klittenband van bv. een Festool schuurzool net iets anders en slijt daardoor heel hard. Bijvoorbeeld deze:https://www.nonpaints.com/nl/mirka-besc ... 0mm-velcro
- za 07 aug 2021, 0:17
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Thuisbios kleine ruimte- advies akoestiek gevraagd
- Reacties: 24
- Weergaves: 1133
Re: Thuisbios kleine ruimte- advies akoestiek gevraagd
Wellicht is de jijbuis serie van John Heisz in dit kader wel leuk:
[ Bekijk op youtube ]
[ Bekijk op youtube ]
- vr 30 jul 2021, 20:09
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Cirkelzaagblad gezocht.
- Reacties: 26
- Weergaves: 1107
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Verschil zit vaak in de dikte/diepte van de tanden. De duurdere bladen kun je daardoor een paar keer laten slijpen.
En inderdaad hebben de duurdere bladen vaak ook wat lasergesneden anti-zing-snedes.
En inderdaad hebben de duurdere bladen vaak ook wat lasergesneden anti-zing-snedes.
- wo 21 jul 2021, 21:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Multisub huiskamerproject
- Reacties: 243
- Weergaves: 5838
Re: Multisub huiskamerproject
Het viel me op dat je bij het lijmen een flexibel schuim tussen fineer en persplaat hebt liggen. Ik zie dat dit een paar pagina's terug juist is aangeraden, maar ik ga hier een tegengeluid op geven :roll: Voor het fineren van vlakke delen gebruik ik gewoon alleen een plaat, eventueel de plaat afplak...
- ma 19 jul 2021, 12:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
- Reacties: 19
- Weergaves: 987
Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Dit is wel een goeie tip hoor. Heb deze in Hengelo gehoord en dat was gewoonweg erg goed!beijert schreef:Moest even zoeken,
viewtopic.php?f=3&t=13258&hilit=Sassen+budget
- ma 28 jun 2021, 13:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CT248XL in antieke kast - advies welkom!
- Reacties: 30
- Weergaves: 1198
Re: CT248XL in antieke kast - advies welkom!
Hier bv: https://www.tube-town.net/ttstore/components-10662/tolex-grillcloth/grillcloth/ Uit nieuwsgierigheid, heeft iemand hier ervaring mee? Doek voor gitaarversterkers lijkt me zwaarder en wellicht wat minder akoestisch transparant dan gewoon luidsprekerdoek. Is dat ook zo? Als het niet uitmaakt...
- vr 25 jun 2021, 14:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Multisub huiskamerproject
- Reacties: 243
- Weergaves: 5838
Re: Multisub huiskamerproject
Een goed scherp afbreekmes werkt ook, weet ik uit ervaring, maar zoals hierboven gezegd: het is een monnikenwerk.
- za 12 jun 2021, 19:09
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Te veel bass in Infinity speaker
- Reacties: 30
- Weergaves: 1862
Re: Te veel bass in Infinity speaker
Het lijkt me wat voorbarig om de HK receiver van TS af te doen als ongeschikt, dat zijn toch juist receivers met wat meer reserves. Een goed ontworpen luidspreker zou voor zo'n receiver geen probleem mogen zijn. Als ik met dit probleem kampte zou ik eerst alle andere tips voor instellingen en plaats...
- za 12 jun 2021, 13:37
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Te veel bass in Infinity speaker
- Reacties: 30
- Weergaves: 1862
Re: Te veel bass in Infinity speaker
Inderdaad.... Dan zou TS daar kunnen beginnen
- za 12 jun 2021, 12:18
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Te veel bass in Infinity speaker
- Reacties: 30
- Weergaves: 1862
Re: Te veel bass in Infinity speaker
Verder hebben deze AVRs nog we eens de neiging het laag wat te liften en de DSP wat te agressief zijn ding te laten doen. Dat is leuk voor de melkpakjes wat hier vaak op wordt aangesloten maar niet voor een echte speaker. Dat was ook mijn eerste gedachte: staat de dsp van je versterker we op 'pure'...
- zo 04 apr 2021, 14:22
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248145
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Vrolijke noot schreef:ehm dit valt buiten mijn kennisgebied
https://link.marktplaats.nl/m1687895610
- ma 29 mar 2021, 21:14
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Werking filter begrijpen
- Reacties: 6
- Weergaves: 397
- ma 29 mar 2021, 20:58
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Werking filter begrijpen
- Reacties: 6
- Weergaves: 397
Re: Werking filter begrijpen
Eens kijken wat de filtergoeroes ervan zeggen. Mijn boerenverstand zegt me dat: - R1 weerstand biedt aan het effect van C1. Dus het filter wordt eigenlijk iets minder dan tweede orde. - R2 is wel degelijk in de tweeter iets zachter te maken. Deze weerstand verhoogt hiervoor de impedantie van het geh...
- di 23 mar 2021, 11:58
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Fineerproblemen met strijkboutmethode
- Reacties: 43
- Weergaves: 4883
Re: problemen met strijkboutmethode
En ik heb een extra uitdaging omdat ik 3 vellen aan elkaar wil voegen. De 1e plaat fineer komt bovenop en moet zowel links als rechts om de bocht ca. 10 cm. doorlopen. En op de beide zijkanten moet dan het andere vel er tegenaan komen. Om een bochtje fineren is inderdaad moeilijk. Daar zit je bijna...
