Er zijn 27 resultaten gevonden
- ma 11 jun 2018, 22:53
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: nc400 kit
- Reacties: 6
- Weergaves: 555
Re: nc400 kit
Iemand met een sa9500 die ik kan lenen
grapje. Ik vermoed dat ik met een 2de hands sa9500 mazzel moet hebben terwijl de nc400 kits toch allemaal wel identiek klinken... maargoed dat is een aanname.
- ma 11 jun 2018, 14:43
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: nc400 kit
- Reacties: 6
- Weergaves: 555
Re: nc400 kit
Ze noemen me niet voor niets de versterkerfluisteraar 
Maar uhm nu heb ik dus een marantz mm8003 8 kanaals eindversterking.
Maar uhm nu heb ik dus een marantz mm8003 8 kanaals eindversterking.
- ma 11 jun 2018, 12:23
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: nc400 kit
- Reacties: 6
- Weergaves: 555
nc400 kit
Hallo, Iemand in het bezit van twee NC400 mono kits van hypex toevallig die in de buurt van Amsterdam woont en welke ik een middag zou mogen uitproberen? Vind het best een grote gok om ze ongehoord te kopen en testexemplaren voor 2 weken huren gaat me 90,- kosten inclusief verzendkosten... vind ik o...
- vr 08 dec 2017, 12:54
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Is mijn meetapparatuur defect?
- Reacties: 8
- Weergaves: 708
Re: Is mijn meetapparatuur defect?
Ondertussen een test gedaan met de tweeter in een grotere baffle (doos) en verrek de response is bijna vlak!
- zo 03 dec 2017, 14:48
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Is mijn meetapparatuur defect?
- Reacties: 8
- Weergaves: 708
Re: Is mijn meetapparatuur defect?
Ondertussen heb ik een microfoon kunnen lenen van forumlid SARK waarmee ik tweede metingen heb gedaan. Waarvoor veel dank. :goeie: Na correctie van de gevoeligheid komen de metingen akelig dicht overeen. Ik moet dus wel concluderen dat het inderdaad diffractie is zoals Gerjan beschreef. Groen is de ...
- wo 29 nov 2017, 11:32
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Is mijn meetapparatuur defect?
- Reacties: 8
- Weergaves: 708
Is mijn meetapparatuur defect?
Beste zelfbouwers, ik ben een kleine monitor speaker aan het meten maar krijg niet de verwachte frequentiekarakteristiek. Zie bijlage. Dit is gemeten op zo'n 50 cm afstand van de bekende vifa xt25tg30-04 tweeter. In de grafiek is er een duidelijke bult rond de 1.7khz die ik verder op internet nergen...
- za 26 nov 2011, 13:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
- Reacties: 13
- Weergaves: 498
Re: hoe kan ik drivers schoonmaken
Om de hardnekkigheid te verklaren :-) Ik heb een open keuken aangrenzend aan de woonkamer waar de speakers zijn. In de afzuiginstallatie wordt een circulatiefilter gebruikt ipv de lucht werkelijk naar buiten te blazen tijdens het koken. Het is niet dat mijn huis onwijs smerig is maar kan me voorstel...
- vr 25 nov 2011, 20:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
- Reacties: 13
- Weergaves: 498
Re: hoe kan ik drivers schoonmaken
papier, het is de tangband w3 871b en de tangbandd w4 1337 oa
- vr 25 nov 2011, 20:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
- Reacties: 13
- Weergaves: 498
Re: hoe kan ik drivers schoonmaken
Ja maar het is heel vet op een of andere manier dus dat helpt niet echt. Maar als dat de enige manier is dan moet ik maar beter m'n best doen 
- vr 25 nov 2011, 20:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
- Reacties: 13
- Weergaves: 498
hoe kan ik drivers schoonmaken
Hallo,
Voor de huismannen onder ons
Met welk schoonmaakmiddel kan ik mijn drivers het beste vet en stofvrij maken zonder ze te beschadigen. Ik vermoed dat er nogal wat reinigingsproducten zijn die je beter niet kan gebruiken.
Het gaat dan voornamelijk om de zwarte kunstof buitenrand.
Voor de huismannen onder ons
Het gaat dan voornamelijk om de zwarte kunstof buitenrand.
- ma 30 aug 2010, 13:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: winisd poort lengte vraagje
- Reacties: 4
- Weergaves: 127
Re: winisd poort lengte vraagje
Ah de truuk zat 'm inderdaad om de vent diameter handmatig in te vullen. Ik dacht dat je alleen de voorgedefinieerde waarden kon kiezen. Nu kom ik al in de buurt van wat meer acceptabele waarden. Dat brengt me tot de volgende vraag. Ik heb de ct222 getracht te modelleren met winISD om zodoende wat b...
- ma 30 aug 2010, 11:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: winisd poort lengte vraagje
- Reacties: 4
- Weergaves: 127
winisd poort lengte vraagje
Hoi, Ik heb de ct222 besteld om wat mee te experimenteren. Maar ik vraag me af waarom WinISD 0.50a7 voor de Omnes Audio BB3.01 een 1 liter box aangeeft met een bijbehorende poort (vent length) van 189,3 cm (vent diameter: 10,2 cm)! Dit terwijl de ct222 ongeveer 3 liter is met een poort van 6 cm? Hoe...
- do 15 okt 2009, 16:36
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Een "feil"? Ik zou zeggen een "vijl". Als ik naar de verhouding tussen de speaker en de bol kijk, lijkt de bol me wat klein. Dit echter een puur gevoelsmatige beoordeling, maar heb je de buitenmaat nog ergens op gebaseerd? Als ik er zo naar kijk heb ik ook dat gevoel, maar ik he...
- wo 14 okt 2009, 15:39
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Vanmiddag weer een aantal ringen zitten frezen. Ze zijn nog niet verlijmd daar ben ik nu net mee begonnen.
- wo 14 okt 2009, 11:58
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Volgens mij is baffle step wel noodzakelijk met een bol. Wel heb je beter afstraalgedrag met een bol, en gaat de baffle step overgang 'geleidelijker' maar het is nog altijd 6dB Dus wees niet verbaasd als je speaker-bol wat helder gaat klinken. zie deze site... http://sound.westhost.com/bafflestep.h...
- wo 14 okt 2009, 11:56
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Door de bol in laagjes op te bouwen is er wel een plat vlak te realiseren.bartsegers schreef:Ook nog een puntje wat niet eenvoudig is, is de montage van een driver in een bol.
Je hebt nergens een plat vlak namelijk
- di 13 okt 2009, 16:58
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Als dat zo is dan heb ik een hoop werk voor niks gedaanCasper schreef:Leuk project![]()
Verkoopt de Ikea geen houten schalen? (halve bollen van hout)
- di 13 okt 2009, 16:04
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Er is bhier op het forum vaker geprobeerd een ronde/bol vorm te maken. Is een mal van een voetbal gieten, en dan weer afgipsen geen idee? Ik wilde het alleen met hout proberen, vanwege de 'eenvoudige' bewerkingsmogelijkheden. (frezen, gaten boren etc) Met beton zie ik nog niet voor me hoe men een d...
- di 13 okt 2009, 12:00
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Heeft iemand een draaibank in z'n schuur staan toevallig?
Dat opvullen is ook een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat wordt dan mijn plan b.
Dat opvullen is ook een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat wordt dan mijn plan b.
- ma 12 okt 2009, 22:46
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Ik kan haast niet wachten tot het zover is 
- ma 12 okt 2009, 22:36
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2182
Tangband w4-1337sd fullrange bol
Beste forumbezoekers, Ik ben bezig met een zelfbouw projectje en het leek me wel leuk om dat hier te delen. Ik ben namelijk met een ontwerp bezig wat ik nog niet eerder ben tegengekomen (ik wil niet zeggen dat het niet bestaat) dus misschien is het interessant. En ik hoop ook dat sommigen me gaandew...
- do 15 jan 2009, 13:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Welke sub bij CT 209
- Reacties: 18
- Weergaves: 1453
Wouter,
Is dit de wavecor subwaar je het over hebt?
Zijn er voor die mivoc ook kits/tekeningen beschikbaar? Wel handig voor mij als beginner.
Thanks
Is dit de wavecor subwaar je het over hebt?
Zijn er voor die mivoc ook kits/tekeningen beschikbaar? Wel handig voor mij als beginner.
Thanks
- wo 14 jan 2009, 15:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Welke sub bij CT 209
- Reacties: 18
- Weergaves: 1453
- di 13 jan 2009, 22:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Welke sub bij CT 209
- Reacties: 18
- Weergaves: 1453
- di 13 jan 2009, 22:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Welke sub bij CT 209
- Reacties: 18
- Weergaves: 1453
Welke sub bij CT 209
Ik ben al ver onderweg met mijn ct 209 speakertjes en bij de eerste tests miste ik toch wat laag. Zoals verwacht. Ik ben op zoek naar een bijpassende sub. De eissen zijn dat ie klein, liefst goedkoop en vooral een hoge overname frequentie van rond de 150 hz heeft. Tot zover heb ik de alcone sub en d...
