Er zijn 27 resultaten gevonden

door robinwierenga
ma 11 jun 2018, 22:53
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: nc400 kit
Reacties: 6
Weergaves: 555

Re: nc400 kit

Iemand met een sa9500 die ik kan lenen :-) grapje. Ik vermoed dat ik met een 2de hands sa9500 mazzel moet hebben terwijl de nc400 kits toch allemaal wel identiek klinken... maargoed dat is een aanname.
door robinwierenga
ma 11 jun 2018, 14:43
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: nc400 kit
Reacties: 6
Weergaves: 555

Re: nc400 kit

Ze noemen me niet voor niets de versterkerfluisteraar :-)

Maar uhm nu heb ik dus een marantz mm8003 8 kanaals eindversterking.
door robinwierenga
ma 11 jun 2018, 12:23
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: nc400 kit
Reacties: 6
Weergaves: 555

nc400 kit

Hallo, Iemand in het bezit van twee NC400 mono kits van hypex toevallig die in de buurt van Amsterdam woont en welke ik een middag zou mogen uitproberen? Vind het best een grote gok om ze ongehoord te kopen en testexemplaren voor 2 weken huren gaat me 90,- kosten inclusief verzendkosten... vind ik o...
door robinwierenga
vr 08 dec 2017, 12:54
Forum: Meten....
Onderwerp: Is mijn meetapparatuur defect?
Reacties: 8
Weergaves: 708

Re: Is mijn meetapparatuur defect?

Ondertussen een test gedaan met de tweeter in een grotere baffle (doos) en verrek de response is bijna vlak!
door robinwierenga
zo 03 dec 2017, 14:48
Forum: Meten....
Onderwerp: Is mijn meetapparatuur defect?
Reacties: 8
Weergaves: 708

Re: Is mijn meetapparatuur defect?

Ondertussen heb ik een microfoon kunnen lenen van forumlid SARK waarmee ik tweede metingen heb gedaan. Waarvoor veel dank. :goeie: Na correctie van de gevoeligheid komen de metingen akelig dicht overeen. Ik moet dus wel concluderen dat het inderdaad diffractie is zoals Gerjan beschreef. Groen is de ...
door robinwierenga
wo 29 nov 2017, 11:32
Forum: Meten....
Onderwerp: Is mijn meetapparatuur defect?
Reacties: 8
Weergaves: 708

Is mijn meetapparatuur defect?

Beste zelfbouwers, ik ben een kleine monitor speaker aan het meten maar krijg niet de verwachte frequentiekarakteristiek. Zie bijlage. Dit is gemeten op zo'n 50 cm afstand van de bekende vifa xt25tg30-04 tweeter. In de grafiek is er een duidelijke bult rond de 1.7khz die ik verder op internet nergen...
door robinwierenga
za 26 nov 2011, 13:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
Reacties: 13
Weergaves: 498

Re: hoe kan ik drivers schoonmaken

Om de hardnekkigheid te verklaren :-) Ik heb een open keuken aangrenzend aan de woonkamer waar de speakers zijn. In de afzuiginstallatie wordt een circulatiefilter gebruikt ipv de lucht werkelijk naar buiten te blazen tijdens het koken. Het is niet dat mijn huis onwijs smerig is maar kan me voorstel...
door robinwierenga
vr 25 nov 2011, 20:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
Reacties: 13
Weergaves: 498

Re: hoe kan ik drivers schoonmaken

papier, het is de tangband w3 871b en de tangbandd w4 1337 oa
door robinwierenga
vr 25 nov 2011, 20:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
Reacties: 13
Weergaves: 498

Re: hoe kan ik drivers schoonmaken

Ja maar het is heel vet op een of andere manier dus dat helpt niet echt. Maar als dat de enige manier is dan moet ik maar beter m'n best doen :-)
door robinwierenga
vr 25 nov 2011, 20:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hoe kan ik drivers schoonmaken
Reacties: 13
Weergaves: 498

hoe kan ik drivers schoonmaken

Hallo,

Voor de huismannen onder ons :-) Met welk schoonmaakmiddel kan ik mijn drivers het beste vet en stofvrij maken zonder ze te beschadigen. Ik vermoed dat er nogal wat reinigingsproducten zijn die je beter niet kan gebruiken.

Het gaat dan voornamelijk om de zwarte kunstof buitenrand.
door robinwierenga
ma 30 aug 2010, 13:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: winisd poort lengte vraagje
Reacties: 4
Weergaves: 127

Re: winisd poort lengte vraagje

Ah de truuk zat 'm inderdaad om de vent diameter handmatig in te vullen. Ik dacht dat je alleen de voorgedefinieerde waarden kon kiezen. Nu kom ik al in de buurt van wat meer acceptabele waarden. Dat brengt me tot de volgende vraag. Ik heb de ct222 getracht te modelleren met winISD om zodoende wat b...
door robinwierenga
ma 30 aug 2010, 11:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: winisd poort lengte vraagje
Reacties: 4
Weergaves: 127

winisd poort lengte vraagje

Hoi, Ik heb de ct222 besteld om wat mee te experimenteren. Maar ik vraag me af waarom WinISD 0.50a7 voor de Omnes Audio BB3.01 een 1 liter box aangeeft met een bijbehorende poort (vent length) van 189,3 cm (vent diameter: 10,2 cm)! Dit terwijl de ct222 ongeveer 3 liter is met een poort van 6 cm? Hoe...
door robinwierenga
do 15 okt 2009, 16:36
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Een "feil"? Ik zou zeggen een "vijl". Als ik naar de verhouding tussen de speaker en de bol kijk, lijkt de bol me wat klein. Dit echter een puur gevoelsmatige beoordeling, maar heb je de buitenmaat nog ergens op gebaseerd? Als ik er zo naar kijk heb ik ook dat gevoel, maar ik he...
door robinwierenga
wo 14 okt 2009, 15:39
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Vanmiddag weer een aantal ringen zitten frezen. Ze zijn nog niet verlijmd daar ben ik nu net mee begonnen.
door robinwierenga
wo 14 okt 2009, 11:58
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Volgens mij is baffle step wel noodzakelijk met een bol. Wel heb je beter afstraalgedrag met een bol, en gaat de baffle step overgang 'geleidelijker' maar het is nog altijd 6dB Dus wees niet verbaasd als je speaker-bol wat helder gaat klinken. zie deze site... http://sound.westhost.com/bafflestep.h...
door robinwierenga
wo 14 okt 2009, 11:56
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

bartsegers schreef:
Ook nog een puntje wat niet eenvoudig is, is de montage van een driver in een bol.
Je hebt nergens een plat vlak namelijk :D
Door de bol in laagjes op te bouwen is er wel een plat vlak te realiseren.
door robinwierenga
di 13 okt 2009, 16:58
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Casper schreef:
Leuk project :D
Verkoopt de Ikea geen houten schalen? (halve bollen van hout)
Als dat zo is dan heb ik een hoop werk voor niks gedaan :-)
door robinwierenga
di 13 okt 2009, 16:04
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Er is bhier op het forum vaker geprobeerd een ronde/bol vorm te maken. Is een mal van een voetbal gieten, en dan weer afgipsen geen idee? Ik wilde het alleen met hout proberen, vanwege de 'eenvoudige' bewerkingsmogelijkheden. (frezen, gaten boren etc) Met beton zie ik nog niet voor me hoe men een d...
door robinwierenga
di 13 okt 2009, 12:00
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Heeft iemand een draaibank in z'n schuur staan toevallig?

Dat opvullen is ook een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat wordt dan mijn plan b.
door robinwierenga
ma 12 okt 2009, 22:46
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Ik kan haast niet wachten tot het zover is :-)
door robinwierenga
ma 12 okt 2009, 22:36
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2182

Tangband w4-1337sd fullrange bol

Beste forumbezoekers, Ik ben bezig met een zelfbouw projectje en het leek me wel leuk om dat hier te delen. Ik ben namelijk met een ontwerp bezig wat ik nog niet eerder ben tegengekomen (ik wil niet zeggen dat het niet bestaat) dus misschien is het interessant. En ik hoop ook dat sommigen me gaandew...
door robinwierenga
do 15 jan 2009, 13:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Welke sub bij CT 209
Reacties: 18
Weergaves: 1453

Wouter,

Is dit de wavecor subwaar je het over hebt?

Zijn er voor die mivoc ook kits/tekeningen beschikbaar? Wel handig voor mij als beginner.

Thanks
door robinwierenga
wo 14 jan 2009, 15:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Welke sub bij CT 209
Reacties: 18
Weergaves: 1453

Ik ben het al een aantal keer tegengekomen maar wat betekent GHP?
door robinwierenga
di 13 jan 2009, 22:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Welke sub bij CT 209
Reacties: 18
Weergaves: 1453

De sub mag maximaal 40x40x40 groot zijn. Tja m'n budget ligt rond de 400 euro exclusief hout, daar moet wel iets voor te krijgen zijn lijkt me.
door robinwierenga
di 13 jan 2009, 22:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Welke sub bij CT 209
Reacties: 18
Weergaves: 1453

Welke sub bij CT 209

Ik ben al ver onderweg met mijn ct 209 speakertjes en bij de eerste tests miste ik toch wat laag. Zoals verwacht. Ik ben op zoek naar een bijpassende sub. De eissen zijn dat ie klein, liefst goedkoop en vooral een hoge overname frequentie van rond de 150 hz heeft. Tot zover heb ik de alcone sub en d...