Dag Ronald
Hoe is het met je SB3 afgelopen?
Er zijn 20 resultaten gevonden
- za 10 mei 2008, 12:25
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Tentlabs XO : meerdere outputs..
- Reacties: 16
- Weergaves: 4022
- za 10 mei 2008, 12:19
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Teac vrds10SE
- Reacties: 31
- Weergaves: 5188
- wo 08 aug 2007, 18:34
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: hoe meet je een spoel ?
- Reacties: 2
- Weergaves: 959
hoe meet je een spoel ?
IK wil mijn luidspreker filter upgraden en vind 2 spoelen met een ferriet kern erin. Ik geloof niet dat dat heel erg audio fiel is. Hoe kan ik erachter komen welke waarden ze zijn? er is geen enkele markering op te vinden
..
..
- wo 08 aug 2007, 17:19
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: hoeveel uF is?
- Reacties: 2
- Weergaves: 936
Bedankt Sander
Ik was op het verkeerde been gebracht door
http://www.twysted-pair.com/capidcds.htm
of hmm, begreep ik het verkeerd.
Het lijkt als er geen n of u(F) bij staat duss losse nummers , dat het dan pico zou zijn
ah well
thx

Ik was op het verkeerde been gebracht door
http://www.twysted-pair.com/capidcds.htm
of hmm, begreep ik het verkeerd.
Het lijkt als er geen n of u(F) bij staat duss losse nummers , dat het dan pico zou zijn
ah well
thx
- wo 08 aug 2007, 15:34
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: hoeveel uF is?
- Reacties: 2
- Weergaves: 936
hoeveel uF is?
Hi Ik ben mijn luidsprekerfilter aan het upgraden met betere caps Ik vind 3 grijze rechthoekige cpas ( ongevee 2cmm lang ,1cm hoog) met deze waard3n 1) AV 4.7 K 100 2) AV 10 K 100 3) 1.J 100 een punt tussen 1 en J hoeveel uF is dat? De K staat voor 10% tolerance? de J voor 5%? dus de waarde is 10 en...
- wo 11 jul 2007, 9:43
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- di 10 jul 2007, 23:26
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- di 10 jul 2007, 22:33
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- di 10 jul 2007, 22:18
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- di 10 jul 2007, 22:04
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- di 10 jul 2007, 21:12
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- ma 09 jul 2007, 22:13
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
wowly ik ben het helemaal met je eens. Maar zodra iets trilt, heeft het effect op het geluid. Omdat ALTIJD ALLES mee trilt ( zeker met mechanische koppeling) heb je dus altijd een bij effect naast het weer te geven geluid Mijn punt is dus niet om luidsprekers die alles zo neutraal mogelijk moeten we...
- zo 08 jul 2007, 22:18
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- zo 08 jul 2007, 21:37
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- zo 08 jul 2007, 0:24
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
Dag rho je hebt het over het mechanische effect van de trillende magneet t.ov de bewegende conus, wel die zal klein zijn maar beslist niet onhoorbaar. niet in de vorm van volume maar van micro plaatsing en focus. Zeg maar het effect tussen luisteren met of zonder line conditioner en dan bedoel ik ee...
- za 07 jul 2007, 11:03
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
Echt hout vind ik netter dan fineren, zie hier mijn resultaat met 20mm Essen: http://img175.imageshack.us/my.php?image=dsc02134zp6.jpg http://img161.imageshack.us/my.php?image=dsc019918uc.jpg Echt hout geeft net wat meer het massieve gevoel dan fineren vind ik, al heb ik sommige fineer werken gezie...
- za 07 jul 2007, 11:00
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- vr 06 jul 2007, 15:22
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
- do 05 jul 2007, 21:39
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
ja dat is heel goed mogelijk Daarom zou ik altijd ook nog zo goed mogelijk dempen ik ben nu met een project bezig, een 3 weg systeem, met focal audiom 6w middentomer en 10W bas en ribbon tweeters. Maar ik gebriuk veel bracings ( kan even niet op het ned. woord komen) en veel dempings materiaal. verd...
- do 05 jul 2007, 13:16
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Echt hout; voor- en nadelen
- Reacties: 66
- Weergaves: 11148
