Er zijn 14 resultaten gevonden
- zo 09 okt 2022, 17:47
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
Op zich heb je gelijk maar qua crossover zou er toch niets mogen veranderen?
- zo 09 okt 2022, 13:49
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
Ik heb zelf nooit alleen de spoelen vervangen. Altijd icm condensatoren en weerstanden. Ook hier zal ik dan de condensator ook vervangen. Ik verwacht bij een lagere weerstand en demping door de wacht meer definitie in het laag. Maar welk element hier het meest aan bijdraagt is de vraag.
- zo 09 okt 2022, 12:17
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
@sassen: Al wel eens a b vergeleken dan?
- za 08 okt 2022, 13:29
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
Ach mss een keer folie wax spoelen erin.
- za 08 okt 2022, 13:28
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
Hij noemt het dan ook simulated open baffle. Demping is dan mss niet handig?
- vr 07 okt 2022, 17:44
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
Hi again. Ze zitten voor een set beyma 15lx60v2.
De speakers zijn hay end peithe 606 dp http://www.hayendaudio.nl/luidsprekers/ ... ekers.html
De speakers zijn hay end peithe 606 dp http://www.hayendaudio.nl/luidsprekers/ ... ekers.html
- wo 05 okt 2022, 22:08
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
@ouwebok: zoiets ja. Liever nog folie in wax . Wat is de weerstand? Kan ik niet lezen?
- wo 05 okt 2022, 22:02
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
Sorry mannen. Was alweer vergeten dat ik gepost had.
Het is een mundorf l126, 0.39 ohm.
Het is een mundorf l126, 0.39 ohm.
- zo 02 okt 2022, 18:55
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Leuke luchtspoelen 1.2 mh
- Reacties: 31
- Weergaves: 794
Leuke luchtspoelen 1.2 mh
Hoi zelfbouwers. Heeft iemand mss een leuke set spoelen 1.2 mh liggen? Ik wil mijn speakers een beetje upgraden.
Groeten Hendrie
Groeten Hendrie
- ma 26 nov 2018, 21:55
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Driver voor hoorn
- Reacties: 5
- Weergaves: 600
Re: Driver voor hoorn
Papier mache was ik vroeger niet zo best in en geduld is ook al niet Mijn sterkste punt. Dus dat wordt m niet. Eerst maar gewoon kopen denk ik. Ben wat aan het mailen geweest met een hoorn verkoper op ebay. Hij speelt met Jbl 375 vanaf 350 hz. En overwegend zonder supertweeter oid. Dat lijkt best in...
- wo 21 nov 2018, 21:56
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Driver voor hoorn
- Reacties: 5
- Weergaves: 600
Driver voor hoorn
Ziet iemand heil in een hoornsysteem icm subs? Bij voorkeur met 1 grote kugelwellen hoorn. Evt met een supertweeter om t hoog wat aan te vullen. Zo ja heeft iemand een idee voor een driver. Qua hoorn zat ik aan iets als dit te denken https://www.ebay.de/itm/Standlautsprecher-HiFi-4-Wege-Stereo-Speak...
- ma 15 aug 2011, 23:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ruisen electrostaten, wat kan het zijn?
- Reacties: 4
- Weergaves: 941
Re: Ruisen electrostaten, wat kan het zijn?
Hallo Hans, bedankt voor het antwoord. Op zich zijn de folies net nieuw (half jaar max). Daarnaast zet ik ze idd regelmatig uit als ik niet luister. Zal eens op de flitsen letten. Licht uit, spot aan zeg maar ;-). Zal er ook eens met de stofzuiger langsgaan. Speakerterminals losgehaald. Maakt geen v...
- zo 14 aug 2011, 20:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ruisen electrostaten, wat kan het zijn?
- Reacties: 4
- Weergaves: 941
Ruisen electrostaten, wat kan het zijn?
Advies gevraagd. Ik heb een set Final 1.2 speakers. Ze hebben recent nieuwe folie en wat condensatoren gekregen. Al redelijk snel had met name de rechter regelmatig een periode van ruisen. Sinds kort heb ik het permanent in beide speakers. Bij het inschakelen harder dan na een paar uur opwarmen. Het...
- zo 01 jul 2007, 22:40
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Vervanging voor een ACR SC 200
- Reacties: 6
- Weergaves: 683
Vervanging voor een ACR SC 200
Heeft iemand een idee welke speaker een alternatief is voor de SC200 van ACR. De specs zijn als volgt:
fs (Hz)= 24
Qms = 2,94
Qes = 0,28
Qts = 0,26
Re (Ohm) = 6,5
Vas (l) = 116
SPL (dB) = 89,2
Als betaalbaar alternatief werd al de Visaton W200S genoemd. Iemand nog een ander idee?
fs (Hz)= 24
Qms = 2,94
Qes = 0,28
Qts = 0,26
Re (Ohm) = 6,5
Vas (l) = 116
SPL (dB) = 89,2
Als betaalbaar alternatief werd al de Visaton W200S genoemd. Iemand nog een ander idee?
