Er zijn 56 resultaten gevonden
- za 17 aug 2024, 16:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Vandaag weer aan de hobby geweest na mijn vakantie :D. De voedingsprint is nu bijna af, enkel het Mica plaatje moet ik opnieuw bestellen bij gelegenheid, deze is stuk gegaan, zie onderstaande afbeelding: unnamed (2).jpg De Eko bewust er ook even afgehaald omdat ik er anders niet goed bij kon, voor n...
- wo 10 jul 2024, 11:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Met de huidige zijkanten en kleurstelling blijft hij voorlopig gewoon staan op de kast. De RIAA versterker die ik wil gebruiken is een elekit. Die past in de behuizing en kan ik aansluiten op de 12v voeding. Leuk om te horen, dat hij daar een plekje gevonden heeft :-). De RIAA versterker lijkt me e...
- za 29 jun 2024, 10:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Het begin is gemaakt, later vandaag zal ik er mee verder gaan.
Douwe nogmaals bedankt voor het weerstandje.
Moest even zoeken maar toe dacht ik oh ja die kwam van Douwe!
Goed weekend allemaal, zo maar weer verder met opruimen enzo
Douwe nogmaals bedankt voor het weerstandje.
Moest even zoeken maar toe dacht ik oh ja die kwam van Douwe!
Goed weekend allemaal, zo maar weer verder met opruimen enzo
- wo 26 jun 2024, 11:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Heren dank en helder is inderdaad ook het gemakkelijkste 
- wo 26 jun 2024, 10:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
oplossing brom.pngNou mannen, ik heb de oplossing voor de brom. Daarvoor heb ik het gnd spoor aan de rechterkant van de print onderbroken en aan de onderkant een verbinding gemaakt.(onder de tone control schakelaar) Er zat potentiaal verschil tussen de gnd van de potmeter en de gnd bij V2. Ik moet ...
- wo 26 jun 2024, 10:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Hey Govert,
ziet er prima uit hoor, petje af v.w.b. de afwerking!
- zo 09 jun 2024, 16:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Is deze ook te gebruiken: https://www.tonefactory.nl/eh-12ax7-ecc83?_gl=1*322jpi*_up*MQ..*_ga*MTY4NDkxMjI1NC4xNzE3OTM4MTYx*_ga_XSEMV73GPK*MTcxNzkzODIxOS4xLjEuMTcxNzkzODQyNy4wLjAuMA..&gclid=Cj0KCQjwpZWzBhC0ARIsACvjWRNc8Acg5-UHywZj6nnJxcJjLGLOX4NJxGIUOKGn8_1ueW0kvDsDIHYaAswsEALw_wcB Zo ja welke d...
- zo 09 jun 2024, 15:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Is deze ook te gebruiken: https://www.tonefactory.nl/eh-12ax7-ecc83?_gl=1*322jpi*_up*MQ..*_ga*MTY4NDkxMjI1NC4xNzE3OTM4MTYx*_ga_XSEMV73GPK*MTcxNzkzODIxOS4xLjEuMTcxNzkzODQyNy4wLjAuMA..&gclid=Cj0KCQjwpZWzBhC0ARIsACvjWRNc8Acg5-UHywZj6nnJxcJjLGLOX4NJxGIUOKGn8_1ueW0kvDsDIHYaAswsEALw_wcB Zo ja welke da...
- zo 09 jun 2024, 11:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
V.w.b. de behuizing denk dat ik de voor en achterkant af ga nemen bij Tube Town, de rest op maat laat maken. Persoonlijk ben ik niet zo handig met metaal hoe kan ik het beste die l profielen op maat zagen of kan ik die ergens laten zagen? Hoe kan ik het beste boren in dat metaal mochten er nog niet ...
- vr 07 jun 2024, 17:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
We kunnen iig goed het weekend in Bert en we zijn er alle over eens dat er geen opzet in t spel zat.
Alles is met de beste bedoelingen vanuit jou kant gezegd!
Alles is met de beste bedoelingen vanuit jou kant gezegd!
- vr 07 jun 2024, 9:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
En de boel niet gesmolten? De zwarte kap nog kunnen maken?
- do 06 jun 2024, 9:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Goedemorgen,
die oud LTS klasgenoot heeft h.e.a. in de winkel mand gedaan om te laten laser snijden,
volgens mij ziet dit er wel ok uit zo: Kom met aluminium 2 mm uit op 85 euro ex BTW, RVS 105 ex.
die oud LTS klasgenoot heeft h.e.a. in de winkel mand gedaan om te laten laser snijden,
volgens mij ziet dit er wel ok uit zo: Kom met aluminium 2 mm uit op 85 euro ex BTW, RVS 105 ex.
- ma 03 jun 2024, 19:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
- vr 31 mei 2024, 21:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Handig weer Bert.. ik deel je frustratie. Via Google wel dit Nederlandse nummer gevonden; (085) 208 62 94 daar spreken ze ook Nederlands van half 8 tot half 12 bereikbaar op werkdagen. Onlangs ook al eens contact meegehad, maar mijn bestelling kon niet aangepast worden toen omdat ik met iDeal had be...
- vr 31 mei 2024, 20:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Had gehoopt vandaag m'n bestelling bij Tubetown eruit te kunnen doen echter de https://www.tubetown.net/ttstore/en/socket-noval-belton-print-vt9.html Is nog niet leverbaar, ik heb een notificatie ingesteld dat ik een mail krijg zodra binnen, kan hem ook niet aan mn wagen toevoegen om te bestellen.. ...
- do 30 mei 2024, 17:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Dank Douwe doe ik!!
- do 30 mei 2024, 16:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Nu krijg ik op eens de melding bij mijn bestelling van Reichelt dat deze weerstanden niet leverbaar zijn én pas in sept na gezonden worden: https://www.reichelt.nl/nl/nl/metaaloxideweerstand-1w-5-680-k-ohm-1w-680k-p1840.html?r=1 Is deze mogelijk elders te bestellen of is er een alternatief welke dez...
- wo 29 mei 2024, 10:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Gisterenavond ook nog h.e.a. besteld daar vrijwel alles t.b.v. deze AMP. Echter inderdaad niet voorruit te branden, met regelmaat de fout pagina van hun ofwel terug gaan en pagina verversen. Dingen dubbel in mijn mandje etc. etc. Uiteindelijk zo goed en kwaad vrijwel alles kunnen bestellen, bepaalde...
- ma 27 mei 2024, 12:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Wat ik me afvraag, zou het nog uitmaken als ik de H serie gebruik qua uitgangstrafo i.p.v. huidige qua geluidsweergave?
De specs zijn ongeveer t zelfde zo te zien enkel t full power bandbreedte begint wat eerder zo te zien, de grafiek oogt zo goed als t zelfde..
De specs zijn ongeveer t zelfde zo te zien enkel t full power bandbreedte begint wat eerder zo te zien, de grafiek oogt zo goed als t zelfde..
- do 23 mei 2024, 22:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik hoop binnenkort een andere platenspeler aan te schaffen, een Technics SL1200 GR2. Deze heeft geen voorversterker. Is het nog mogelijk ergens een RIAA voorversterker print in te bouwen en die aan te sluiten op 1 van de ingangen? Ik zou gewoon de AUX ingang gebruiken, deze los solderen van de aans...
- do 23 mei 2024, 22:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Nu is de HFD23-005-1ZS pas vanaf 1-7 verkrijgbaar bij Reichelt. Bij TME is hij wel leverbaar, maar laat ik nu net mijn TME bestelling binnen hebben, ik vind de verzendkosten dusdanig hoog om voor één onderdeel daar te bestellen. Kom hem ook wel bij Ali tegen: https://nl.aliexpress.com/item/100500291...
- do 23 mei 2024, 10:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
- ma 20 mei 2024, 19:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Spullen heb ik zojuist ook bij TME besteld . Wil graag mijn spullen online op maat laten knippen/buigen etc, bijv. https://ijzershop.nl/ denk ik wel dat ze daarmee kunnen assisteren, zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar webshop ziet dr voor de rest gewoon prima uit. V.w.b. de buizen in het welke...
- zo 19 mei 2024, 15:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Dat schiet al lekker op hoor. Ik ga de komende week ook met de behuizing beginnen. Daarvoor ligt er al een tijd lang een plaat aluminium van 1.5mm dik te wachten. Even op maat knippen en zetten. Ik zoek nog wel een geschikt stuk geperforeerde plaat. Voor mijn beeldvorming waar wil je die geperforee...
- zo 19 mei 2024, 10:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 12181
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ze hebben beide hun eigen dynamiek in het geluid, maar inderdaad onzin dat de andere dan minder goed zal klinken.
