Er zijn 56 resultaten gevonden

door rvdh86
za 17 aug 2024, 16:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Vandaag weer aan de hobby geweest na mijn vakantie :D. De voedingsprint is nu bijna af, enkel het Mica plaatje moet ik opnieuw bestellen bij gelegenheid, deze is stuk gegaan, zie onderstaande afbeelding: unnamed (2).jpg De Eko bewust er ook even afgehaald omdat ik er anders niet goed bij kon, voor n...
door rvdh86
wo 10 jul 2024, 11:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Met de huidige zijkanten en kleurstelling blijft hij voorlopig gewoon staan op de kast. De RIAA versterker die ik wil gebruiken is een elekit. Die past in de behuizing en kan ik aansluiten op de 12v voeding. Leuk om te horen, dat hij daar een plekje gevonden heeft :-). De RIAA versterker lijkt me e...
door rvdh86
za 29 jun 2024, 10:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Het begin is gemaakt, later vandaag zal ik er mee verder gaan.
Douwe nogmaals bedankt voor het weerstandje.
Moest even zoeken maar toe dacht ik oh ja die kwam van Douwe!
Goed weekend allemaal, zo maar weer verder met opruimen enzo
door rvdh86
wo 26 jun 2024, 11:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Heren dank en helder is inderdaad ook het gemakkelijkste :-)
door rvdh86
wo 26 jun 2024, 10:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

oplossing brom.pngNou mannen, ik heb de oplossing voor de brom. Daarvoor heb ik het gnd spoor aan de rechterkant van de print onderbroken en aan de onderkant een verbinding gemaakt.(onder de tone control schakelaar) Er zat potentiaal verschil tussen de gnd van de potmeter en de gnd bij V2. Ik moet ...
door rvdh86
wo 26 jun 2024, 10:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Spartacus schreef: di 25 jun 2024, 22:21
@douwebakker:

Weerstanden zijn aangekomen en gesoldeerd. Bedankt daarvoor.

Zijkanten zijn wit geschilderd.

Ik heb ook de aanpassing gedaan tegen de brom, hij is perfect stil nu.
Echt heel knap gevonden Douwe.
Hey Govert,

ziet er prima uit hoor, petje af v.w.b. de afwerking!
door rvdh86
zo 09 jun 2024, 16:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Is deze ook te gebruiken: https://www.tonefactory.nl/eh-12ax7-ecc83?_gl=1*322jpi*_up*MQ..*_ga*MTY4NDkxMjI1NC4xNzE3OTM4MTYx*_ga_XSEMV73GPK*MTcxNzkzODIxOS4xLjEuMTcxNzkzODQyNy4wLjAuMA..&gclid=Cj0KCQjwpZWzBhC0ARIsACvjWRNc8Acg5-UHywZj6nnJxcJjLGLOX4NJxGIUOKGn8_1ueW0kvDsDIHYaAswsEALw_wcB Zo ja welke d...
door rvdh86
zo 09 jun 2024, 15:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Is deze ook te gebruiken: https://www.tonefactory.nl/eh-12ax7-ecc83?_gl=1*322jpi*_up*MQ..*_ga*MTY4NDkxMjI1NC4xNzE3OTM4MTYx*_ga_XSEMV73GPK*MTcxNzkzODIxOS4xLjEuMTcxNzkzODQyNy4wLjAuMA..&gclid=Cj0KCQjwpZWzBhC0ARIsACvjWRNc8Acg5-UHywZj6nnJxcJjLGLOX4NJxGIUOKGn8_1ueW0kvDsDIHYaAswsEALw_wcB Zo ja welke da...
door rvdh86
zo 09 jun 2024, 11:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

V.w.b. de behuizing denk dat ik de voor en achterkant af ga nemen bij Tube Town, de rest op maat laat maken. Persoonlijk ben ik niet zo handig met metaal hoe kan ik het beste die l profielen op maat zagen of kan ik die ergens laten zagen? Hoe kan ik het beste boren in dat metaal mochten er nog niet ...
door rvdh86
vr 07 jun 2024, 17:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

We kunnen iig goed het weekend in Bert en we zijn er alle over eens dat er geen opzet in t spel zat.
Alles is met de beste bedoelingen vanuit jou kant gezegd!
door rvdh86
vr 07 jun 2024, 9:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Spartacus schreef: ma 03 jun 2024, 19:16
Testprint van de kap. Ff paar uur laten spelen om te kijken of de boel niet smelt.
Mijn vrouw vind de gaten te groot en heeft liever rondjes.

Mocht dit goed werken nogmaals printen maar dan in het zwart.
En de boel niet gesmolten? De zwarte kap nog kunnen maken?
door rvdh86
do 06 jun 2024, 9:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Goedemorgen,

die oud LTS klasgenoot heeft h.e.a. in de winkel mand gedaan om te laten laser snijden,
volgens mij ziet dit er wel ok uit zo:
amp1.jpg
Kom met aluminium 2 mm uit op 85 euro ex BTW, RVS 105 ex.
door rvdh86
ma 03 jun 2024, 19:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Spartacus schreef: ma 03 jun 2024, 19:16
Testprint van de kap. Ff paar uur laten spelen om te kijken of de boel niet smelt.
Mijn vrouw vind de gaten te groot en heeft liever rondjes.

Mocht dit goed werken nogmaals printen maar dan in het zwart.
Netjes hoor!
door rvdh86
vr 31 mei 2024, 21:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Handig weer Bert.. ik deel je frustratie. Via Google wel dit Nederlandse nummer gevonden; (085) 208 62 94 daar spreken ze ook Nederlands van half 8 tot half 12 bereikbaar op werkdagen. Onlangs ook al eens contact meegehad, maar mijn bestelling kon niet aangepast worden toen omdat ik met iDeal had be...
door rvdh86
vr 31 mei 2024, 20:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Had gehoopt vandaag m'n bestelling bij Tubetown eruit te kunnen doen echter de https://www.tubetown.net/ttstore/en/socket-noval-belton-print-vt9.html Is nog niet leverbaar, ik heb een notificatie ingesteld dat ik een mail krijg zodra binnen, kan hem ook niet aan mn wagen toevoegen om te bestellen.. ...
door rvdh86
do 30 mei 2024, 17:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Dank Douwe doe ik!!
door rvdh86
do 30 mei 2024, 16:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Nu krijg ik op eens de melding bij mijn bestelling van Reichelt dat deze weerstanden niet leverbaar zijn én pas in sept na gezonden worden: https://www.reichelt.nl/nl/nl/metaaloxideweerstand-1w-5-680-k-ohm-1w-680k-p1840.html?r=1 Is deze mogelijk elders te bestellen of is er een alternatief welke dez...
door rvdh86
wo 29 mei 2024, 10:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Gisterenavond ook nog h.e.a. besteld daar vrijwel alles t.b.v. deze AMP. Echter inderdaad niet voorruit te branden, met regelmaat de fout pagina van hun ofwel terug gaan en pagina verversen. Dingen dubbel in mijn mandje etc. etc. Uiteindelijk zo goed en kwaad vrijwel alles kunnen bestellen, bepaalde...
door rvdh86
ma 27 mei 2024, 12:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Wat ik me afvraag, zou het nog uitmaken als ik de H serie gebruik qua uitgangstrafo i.p.v. huidige qua geluidsweergave?
De specs zijn ongeveer t zelfde zo te zien enkel t full power bandbreedte begint wat eerder zo te zien, de grafiek oogt zo goed als t zelfde..
door rvdh86
do 23 mei 2024, 22:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Ik hoop binnenkort een andere platenspeler aan te schaffen, een Technics SL1200 GR2. Deze heeft geen voorversterker. Is het nog mogelijk ergens een RIAA voorversterker print in te bouwen en die aan te sluiten op 1 van de ingangen? Ik zou gewoon de AUX ingang gebruiken, deze los solderen van de aans...
door rvdh86
do 23 mei 2024, 22:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Nu is de HFD23-005-1ZS pas vanaf 1-7 verkrijgbaar bij Reichelt. Bij TME is hij wel leverbaar, maar laat ik nu net mijn TME bestelling binnen hebben, ik vind de verzendkosten dusdanig hoog om voor één onderdeel daar te bestellen. Kom hem ook wel bij Ali tegen: https://nl.aliexpress.com/item/100500291...
door rvdh86
do 23 mei 2024, 10:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Spartacus schreef: wo 22 mei 2024, 22:20
Speaker terminals werken. Idd goed de lak van de draden schuren.
Langzaam knutselen we verder.
Netjes hoor en fraai.
Heb je ook die tube protectors besteld voor om de buizen?
Daar moeten dan ook gaten voor in de top behuizing gemaakt worden of vergis ik me?
door rvdh86
ma 20 mei 2024, 19:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Spullen heb ik zojuist ook bij TME besteld . Wil graag mijn spullen online op maat laten knippen/buigen etc, bijv. https://ijzershop.nl/ denk ik wel dat ze daarmee kunnen assisteren, zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar webshop ziet dr voor de rest gewoon prima uit. V.w.b. de buizen in het welke...
door rvdh86
zo 19 mei 2024, 15:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Dat schiet al lekker op hoor. Ik ga de komende week ook met de behuizing beginnen. Daarvoor ligt er al een tijd lang een plaat aluminium van 1.5mm dik te wachten. Even op maat knippen en zetten. Ik zoek nog wel een geschikt stuk geperforeerde plaat. Voor mijn beeldvorming waar wil je die geperforee...
door rvdh86
zo 19 mei 2024, 10:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 12181

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Ze hebben beide hun eigen dynamiek in het geluid, maar inderdaad onzin dat de andere dan minder goed zal klinken.