hivi b3s 1 liter ghp

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

niels

hivi b3s 1 liter ghp

Berichtdoor niels » wo 09 sep 2009, 23:23

even wat b3sjes in een liter mdf geschroefd. Het is de bedoeling dat het een ghp-behuizing wordt (330 uF) met daarbij het filter van zaph (baffle-step en het 8khz bandstopje van zaph. Zo krijg je -3db bij 80 hz volgens boxsim.
Momenteel zit er nog geen filter op en heb ik hetzelfde geprobeerd te bereiken met de eq van itunes die hier toevallig precies de frequenties op de juiste plaats voor heeft zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door niels op wo 09 sep 2009, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

niels

Berichtdoor niels » wo 09 sep 2009, 23:31

Wat een fantastische speakers! Ik ken de tangband w3-871 en visaton frs 8m, maar het hoog van deze drivertjes klinkt net een stukje meer 'smooth'. `ongelofelijk ook wat een geluid er uit een litertje komt! De bas gaat nu tot een hertz of 70 en op mijn bureau nog behoorlijk hard ook. Ben al erg onder de indruk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

SARK

Berichtdoor SARK » do 10 sep 2009, 5:53

Wat een schatjes :!: Hoe heb jij de drivers aan de binnenzijde bevestigd je schrijft dat je ze hebt geschroeft ... hele korte schroefjes :?:
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

niels

Berichtdoor niels » do 10 sep 2009, 8:28

Ja, dat klopt. De baffle is 10 mm en ze zijn van achter bevestigd met 9,5 mm RVS schroefjes met een dikte van 3,5. Ik heb een 75 mm gatenzaag en dat past perfect. Het zit erg stevig. De overweging voor deze bevestiging is puur esthetisch, de drivertjes zien er niet zo mooi uit bij standaard bevestiging wat mij betreft.

k.p.

Berichtdoor k.p. » do 10 sep 2009, 11:50

Dit is inderdaad een mooie manier van bevestigen. Op de foto dacht ik eerst dat je er een voetje onder had gemaakt, maar later dacht ik een soort steunblokje te herkennen. Misschien is het mooi om er een bijpassend steuntje onder te maken. Misschien moet je wel afvragen hoeveel bafflestep compensatie je nodig hebt omdat de luidspreker op je bureau staat wat er voor zorgt dat je geen 2pi - 4pi overgang hebt lijkt me. Succes met je project.

niels

Berichtdoor niels » do 10 sep 2009, 19:23

Ik snap je punt wat betreft de bafflestep. Echter, gehoormatig en in vergelijking met mijn vloerstaanders ben ik hierop uitgekomen. Het lage midden: 100-250 is heel licht aangedikt (misschien 1,5 db). Maar omdat de bas onder 70Hz mist zorgt dit ervoor dat het hoog en laag in evenwicht blijft. De ondersteuning is een plankje spaanplaat om ze wat omhoog te kantelen. Hier moet ik inderdaad nog iets op verzinnen. Misschien een in hoogte verstelbre spike midden-voor.
Klank blijft mij nog steeds in positieve zin verbazen. Ze kunnen ook met vrijwel alle muziekstijlen overweg.

niels

Berichtdoor niels » do 10 sep 2009, 19:24

Ik snap je punt wat betreft de bafflestep. Echter, gehoormatig en in vergelijking met mijn vloerstaanders ben ik hierop uitgekomen. Het lage midden: 100-250 is heel licht aangedikt (misschien 1,5 db). Maar omdat de bas onder 70Hz mist zorgt dit ervoor dat het hoog en laag in evenwicht blijft. De ondersteuning is een plankje spaanplaat om ze wat omhoog te kantelen. Hier moet ik inderdaad nog iets op verzinnen. Misschien een in hoogte verstelbre spike midden-voor.
Klank blijft mij nog steeds in positieve zin verbazen. Ze kunnen ook met vrijwel alle muziekstijlen overweg.

niels

Berichtdoor niels » do 10 sep 2009, 19:24

k.p.

Berichtdoor k.p. » do 10 sep 2009, 20:02

Volgens mij heb je je punt duidelijk gemaakt hoor. 3 Spikes is erg mooi denk ik. Misschien kun je de achterste twee dan wat schuin naar achteren en naar buiten laten steken. De voorste (langere) kan dan ofwel loodrecht onder je luidspreker of iets naar achter wijzend. Dit alles zodat het zwaartepunt mooi midden de drie punten ligt. Met alumninium of RVS kun je dan een spacie uiterlijk krijgen. De kast dan vel rood, geel, zwart of wit! Sorry ik liet me even gaan. Je maakt er vast iets moois van. Veel succes

Terug naar “Oude Showcases”