Hatt MkIII met Stand

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

arjenh

Hatt MkIII met Stand

Berichtdoor arjenh » do 20 aug 2009, 20:17

Het alom geprezen en geliefde ontwerp Hatt MkIII is ook door mij gebouwd. Ik heb veel plezier gehad bij het bouwen. Tony, bedankt voor het ontwerp en de support tijdens het bouwen!

Omdat ik niet zo goed ben in verven heb ik voor massief hout gekozen. De kasten en de boven- en onderkant van de voet zijn uit beukenhouten timmerplaten gemaakt. Die zijn later in de lijnolie gezet, nog een keertje geschuurd en weer in de olie voor een glad resultaat. De paal in de poot is van MDF en grijs geverfd.

In de luidspreker heb ik vurenhouten profieltjes gelijmd, die de panelen stijver maken en tegelijkertijd als diffusors werken. Mijn doel was hierdoor met zo weinig mogelijk dempingsmateriaal te kunnen spelen. Ik heb er nu een vel Intertechnik wol ter grootte van een A4tje in. Als ze ingespeeld zijn ga ik hier nog wat mee spelen.

In het filter heb ik een paar mooie condensatoren van Clarity Caps en spoelen van Strassacker. Omdat de spoelen zo groot zijn, wilde ik ze niet in de kast bouwen. Daarom heb ik de poot zo gemaakt dat de filters er in passen. Hierbij heb ik geprobeerd de poot niet te log te laten lijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 20 aug 2009, 21:06

mooi geworden!

btw: zo'n radio hebben m'n ouders ook nog staan

GeertM2

Berichtdoor GeertM2 » do 20 aug 2009, 21:28

Mooi man! Ook dat zwart van de poot van de stand werkt mooi met dat echte hout! Vakwerk! 8)
Afbeelding

Terug naar “Oude Showcases”