Zyklop, TL subwoofer met Eminence LAB12 driver

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Ivo

Berichtdoor Ivo » wo 09 sep 2009, 14:20

Hahahaha, ik moet denken aan die Loesje over kamerbewoners. Op die plank staan m'n boeken, daar staat m'n tv, en op die plank slaap ik. In jouw geval dus op die plank ligt mijn Zyklop, of op die plank ligt mijn WOII Duitse Type VII U-Boot. :lol:
We want to be happy, bold and free

k.p.

Berichtdoor k.p. » wo 09 sep 2009, 15:15

Casper schreef:Ziet er mooi uit! :D =D>
k.p. schreef:De Q is een beetje een gok omdat ik dit niet weet van de versterker.
Q = 2,0
Je kan de boost overigens weghalen door twee weerstanden te veranderen, zie deze pdf.

Dankje voor de info. Ik was op de hoogte van de PDF, maar ik heb de moed nog niet gehad om te gaan solderen. Mag ik vragen hoe je weet wat de Q is want de conrad BB staat niet in deze tabel volgens mij.

@Ivo: :lol: Ik zal nog eens een plaatje van mijn bed schieten. :wink:

Vuurkat

Berichtdoor Vuurkat » wo 09 sep 2009, 16:43

k.p. schreef:Mag ik vragen hoe je weet wat de Q is want de conrad BB staat niet in deze tabel volgens mij.
Sorry, vergeten :oops: . Maar in ieder geval zit het wel rond de 2 als je naar de tabellen in de pdf kijkt.

Ik had zelf ook zo'n conrad amp en toen heb ik nogal wat rondgezocht.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op wo 09 sep 2009, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 09 sep 2009, 16:44

Hahaha in een alto :twisted: Altijd erg leuk.

Oja, wel snel een capabele versterker aanschaffen. Op vol vermogen draaien met een dergelijke unit geeft bij te weinig controle al snel schade, al is eminence een PA merk. En die zijn doorgaans bedreven in het overgedimensioneerd sterk maken van hun units. Hij zal wel wat kunnen hebben.

Overigens, als jij al op x-max hebt gedraaid zal dat waarschijnlijk zijn agv te weinig controle van de versterker. Ik ben nog nooit in de buurt van de x-max gekomen. Harder dan de helft ervan (xmax) geeft mij een onprettig gevoel in mijn romp.

Goede laagmuziek: Madonna ray of ligth en Yello (titel weet ik ff niet, een blauw hoesje in ieder geval) geven plenty lage tonen. Maar ik neem aan dta je nu begrijpt dat het een erg dure toevoeging is voor een geluidsset.

Waar ie erg goed in is is bij zeer goede opname"ambience te creeren. Je hoort dan geen bas, maar als je de sub uitzet dan mis je meteen een heleboel. IN ons alledaags geluids zit denk ik toch stiekum zeer laagfrequent geluid wat veel zegt over de ruimte waarin we ons bevinden. Bij sommige opname's hoor ik met de sub namelijk wel heel duidelijk de opnameruimte, en anders niet. Grappig hé. Maargoed, 500 euro voor deze info is vrij veel geld.

van de andere kant, met films kom je wel aan je trekken :twisted: :twisted:

groetjes en veel plezier:

Jan

SARK

Berichtdoor SARK » wo 09 sep 2009, 18:48

Erg mooi geworden :!:
Grappig dat je 'm op z'n kant hebt gelegd :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

k.p.

Berichtdoor k.p. » wo 09 sep 2009, 19:37

Bedankt voor de complimenten. De sub is ook bedoelt voor films. Mijn luidsprekers zijn getuned op 41Hz en geven voor de meeste muziek genoeg diepgang. Echter staan ze nu standaard tot 80Hz te spelen.

In de alto was ook erg leuk :) . Mijn kameraad kon het niet laten om hem aan te sluiten :twisted: . We grapten er al over om bij de Mc te gaan staan of wat als ze van blik op de weg langs kwamen.

Bedankt voor de titels die je noemt. Ik zal eens wat downloaden :) . Ook merk inderdaad soms wel een ambience. Ik heb dit gemerkt bij Depeche Mode en Apocalitica.

Wat voor type versterker zal geschikt zijn? Een klasse D lijkt me wel een eis. Misschien is er een leuke amp te krijgen bij Mischa zijn GB. Een leuke hypex kant en klare submodule is waarschijnlijk prima, maar die zijn los van de geboden kwaliteit mij iets te leuk aan de prijs. Alle regel opties kunnen natuurlijk op de DCX worden uitgevoerd.

Casper bedankt voor je info :!: Nu gebruik ik een Q van 2.0. Erg handig zo'n DCX.

Ik wist van te voren dat hij op zijn kant kwam, want er was maar 1 plek waar hij gepositioneerd kon worden. Met het kleed erbij is er ongeveer een halve centimeter tot het dak vrij :lol: .

Alvast een hint voor degene die nieuwsgierig is naar mijn bed :wink: bekijk de laatste foto. :wink:

Ivo

Berichtdoor Ivo » do 10 sep 2009, 22:07

k.p. schreef:Alvast een hint voor degene die nieuwsgierig is naar mijn bed :wink: bekijk de laatste foto. :wink:

Ik zie het al, jouw bed is zacht en mobiel.
We want to be happy, bold and free

k.p.

Berichtdoor k.p. » do 10 sep 2009, 23:27

Ivo schreef:
k.p. schreef:Alvast een hint voor degene die nieuwsgierig is naar mijn bed :wink: bekijk de laatste foto. :wink:

Ik zie het al, jouw bed is zacht en mobiel.

Haha ja. Mijn buurman merkte op dat op de eerste foto van die post de tweede hint te zien is :wink: . Als versterker zat ik nu te denken aan een UcD400 of een amp7 (2x900W@2Ohm) van 41Hz. De tweede optie is iets voordeliger en misschien kwalitatief wat minder, maar wel een optie tot stereo en voor bas is het denk ik minder van belang dat de kwaliteit 100% is. De Voeding zal natuurlijk wel wat duurder uitvallen door het gevraagde vermogen. Een andere optie is natuurlijk een goedkope PA amp op de kop te tikken. Voor deze zaken zal ik echter wel weer moeten sparen.

gr Kevin

NP

Berichtdoor NP » vr 11 sep 2009, 0:58

Gevoels- en budgetmatig zou ik voor de 41hz amp gaan, is ook nog eens goed voor je soldeerskills :wink:

Hier de PA amp waar ik het over had. Zelf geen ervaring mee, maar een merkje, niet te duur en staat redelijk goed aangeschreven:
http://www.alesis.com/ra500
Mono gebridged 500 watt en de specificaties lijken netjes, maar hoe geschikt zoiets is weet ik niet. Ook even snel op prijs gegoogled: in Nederland 245 euri's (Bax), bij Amazon 179,95 dollars. (ernstige prijsdiscriminatie weer, wie verzint dat nou?:cry: )

Voer voor de meer ervaren forumleden?

Groeten!

k.p.

Berichtdoor k.p. » ma 14 sep 2009, 18:01

Is er iemand in de buurt van Enschede (het liefst op de campus) die zin en een flinke versterker heeft zodat de verschillen getest kunnen worden?

Terug naar “Oude Showcases”