Andere kast scan speak reference monitor

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

Wowly
Beheerder

Andere kast scan speak reference monitor

Berichtdoor Wowly » wo 27 apr 2005, 21:44

Ik heb nu de spullen om de reference monitor te bouwen. Oa de woofers heb ik gehaald bij DIYparadise in antwerpen (pas op de ring ligt open: file!)

Deze man vertelde me a passant dat het oorspronkelijke filter een 12db filter was en niet erg muzikaal, maar wel in staat tot hard spelen. Hij suggesteerde mij een ander (6 db) filter ( met een zuigkring voor de tweeter? ik heb geen verstand van filters/electronica, kan alleen maar nabouwen) Ik zal het tzt een plaatsen.

Mijn vraag was, kun je de kast van de monitor veranderen, ik vind het zo'n lomp ding om te zien eigenlijk.

Zou je hem bijvoorbeeld als vloerstaander kunnen maken?, of zelfs met een achteroverhellend front??? En heeft dat dan geen negatieve consequenties voor het geluidsbeeld??

Als iemand hier iets over kan zeggen (dat zal toch wel?) dan hoor ik het graag!

Groetjes Wowly

BTW: wat zijn jullie ervaringen met de reference monitor van scan speak??
Laatst gewijzigd door Wowly op do 28 apr 2005, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Maurice

Berichtdoor Maurice » wo 27 apr 2005, 22:06

Ik heb zelf deze speaker, maar dan met tritec spoelen voor het laag, zodat het laag wat strakker is en dieper doorloopt. Ik ben wel tevreden eigenlijk, maar ben ook zeer benieuwd naar dat 6db filter!

De kast kun je opzich wel veranderen, vloerstaander moet zeker lukken. In principe kun je de kast ook groter maken, want de oorspronkelijke reference monitor zit eigenlijk in een te kleine kast.
Maak je een vloerstaander, dan kun je bijvoorbeeld een compartiment maken met het volume van de monitor, en de rest van de kast vullen met zand, zodat deze zwaarder wordt.