Cappuccino Elegance (broertje van de Crescendo)
Moderator: Beheerdersteam
Cappuccino Elegance (broertje van de Crescendo)
Hallo,
Omdat mijn broer ook graag mooie zuilen wil, gaan we een kleiner broertje van de Cappucino Crescendo bouwen (viewtopic.php?p=138965#138965)
De kast is al een keer gebouwd, maar er zijn drivers die we nog hadden ingebouwd. Destijds is de kast ontworpen voor de SLS 213.
Voor de nieuwe drivers wordt er sowieso een nieuwe baffle overheen geplaatst. De oude baffle zal wel wat uitgezaagt worden.
Afhankelijk van de afwerking wordt gekeken of er een nieuwe zeikant en bovenkant omheen moet.
De box heeft een inhoud van 45 liter en de te gebruiken drivers zullen zijn:
Peerless SLS 213 (SLS 263 broertje)
Peerless SDS 134 Midwoofer
Seas 27TBF/G tweeter
Het filter zal erg gaan lijken op dat van de Crescendo, aangezien de luidspreker dezelfde scheidingsfrequenties zal krijgen.
De box is momenteel afgewerkt met el cheapo plakplastic, maar ziet er opzich wel leuk uit.
Bijgevoegd de box zoals deze nu is, en het nieuwe design.
Omdat mijn broer ook graag mooie zuilen wil, gaan we een kleiner broertje van de Cappucino Crescendo bouwen (viewtopic.php?p=138965#138965)
De kast is al een keer gebouwd, maar er zijn drivers die we nog hadden ingebouwd. Destijds is de kast ontworpen voor de SLS 213.
Voor de nieuwe drivers wordt er sowieso een nieuwe baffle overheen geplaatst. De oude baffle zal wel wat uitgezaagt worden.
Afhankelijk van de afwerking wordt gekeken of er een nieuwe zeikant en bovenkant omheen moet.
De box heeft een inhoud van 45 liter en de te gebruiken drivers zullen zijn:
Peerless SLS 213 (SLS 263 broertje)
Peerless SDS 134 Midwoofer
Seas 27TBF/G tweeter
Het filter zal erg gaan lijken op dat van de Crescendo, aangezien de luidspreker dezelfde scheidingsfrequenties zal krijgen.
De box is momenteel afgewerkt met el cheapo plakplastic, maar ziet er opzich wel leuk uit.
Bijgevoegd de box zoals deze nu is, en het nieuwe design.
Laatst gewijzigd door Olaffel op zo 14 sep 2008, 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.
De driverkeuze blijft gelijk, ook is het filter al uitgedacht. Wel wordt de afwerking anders dan eerder beschreven. De baffle gaan we proberen eruit te krijgen en er een nieuwe in te bouwen. Ook komt er iets meer bracing in de kast.
Qua looks worden het letterlijk kleine crescendo's, alleen dan staan ze op een voetje waar het filter in verwerkt zit.
Bij deze de 3d uitwerkingen. Next post de werkvorderingen
Gr Olav
Qua looks worden het letterlijk kleine crescendo's, alleen dan staan ze op een voetje waar het filter in verwerkt zit.
Bij deze de 3d uitwerkingen. Next post de werkvorderingen
Gr Olav
De Elegance's zijn klaar. Deze hebben hetzekfde filter als de Crescendo op het zobelnetwerk na voor de tweeter die de Crescendo wel heeft.
Op het eerste gezich klinken ze goed, alleen zullen de drivers nog ingespeeld moeten worden. Mid en hoog zijn al ok, alleen de woofer klinkt nog niet lekker genoeg. Bij deze wat foto's
Op het eerste gezich klinken ze goed, alleen zullen de drivers nog ingespeeld moeten worden. Mid en hoog zijn al ok, alleen de woofer klinkt nog niet lekker genoeg. Bij deze wat foto's
Hey Onne,
Het filter is een 2e order parallel filter, en het is gebaseerd op het standaardfilter dat ik destijds heb aangeschaft. Deze gaat uit van 8 ohm drivers dus dat klopt niet aan mijn filter (8;8 en 6 ohm nominaal)
Vereder bevat het filter een L-path om de tweeter te dempen, en wat niet in het schema staat maar wel is toegepast is een zobel netwerk voor de tweeter die Gobla voor zijn speakers bedacht had (Gobla heeft dezelfde tweeter in de Cappuccino Royale 'Smoking)
Ik kan je het schema wel eens sturen, onderdelen zijn te koop bij BMM.
Gr Olav
Het filter is een 2e order parallel filter, en het is gebaseerd op het standaardfilter dat ik destijds heb aangeschaft. Deze gaat uit van 8 ohm drivers dus dat klopt niet aan mijn filter (8;8 en 6 ohm nominaal)
Vereder bevat het filter een L-path om de tweeter te dempen, en wat niet in het schema staat maar wel is toegepast is een zobel netwerk voor de tweeter die Gobla voor zijn speakers bedacht had (Gobla heeft dezelfde tweeter in de Cappuccino Royale 'Smoking)
Ik kan je het schema wel eens sturen, onderdelen zijn te koop bij BMM.
Gr Olav
