De woonkamer is grofweg 4*8 meter en is sterk gedempt. Houten vloer, tapijt eroverheen en (nog) een schrootjesplafond. Omdat ik geen zin heb in het storten van betonnen vloeren, het vasttapen van alle glaswerk en ik ook het gedeelte WAF (Eigenlijk MAF, de Male Acceptance Factor, want mijn meissie zit een jaar in Australie) in de gaten wil houden heb ik op het laag gekozen voor een gesloten systeem met de SEAS Excel W21E002-4 in een kast van 68 liter ( wauw nu al 1-0 voor Oranje

Het midden wordt verzorgt door de midsectie van een niet in de handel te verkrijgen SEAS Excel 18cm coax welke in de basis een W18 streep zoveel is. Ik heb de unit laten meten bij Speakerland in Oss en hier moet ik het gebied tussen de 150 a 200 Hz en de 2500 a 2700 Hz mee doen. (mmm bijna de Fransen op 1 - 1) Met een Fs van ~49 Hz, Vas = ~16 en een Qts van ~0,50 geeft dat een gesloten kamer van 15,2 liter.
Het hoog wardt door dezelfde coax gedaan. Hier zit een 6 ohm tweeter in met een rendement van 88,5 dB. Dit is 1,5 dB hoger dan de beide andere units. Omdat het gebied voorbij de 18 kHz behoorlijk grillig wordt zit ik er nog over te denken een supertweeter toe te passen waarbij bijvoorbeeld de Fountec NeoCD1.0MB een kans maakt omdat deze volgens de specs mooi doorloopt tot 40 kHz en een rendement bevat van 90 dB bij 5 ohm.
Bijgevoegd is een foto'tje van het spul zoals ik het nu heb, het houtpakket voor de testkast voor het laag reeds gezaagd.