Na wat luisterervaringen van goede sets begint het in ieder geval te kriebelen om wat te gaan doen.
Echter, wat is het geval... Er loopt hier in huis een klein dametje rond van net een jaartje oud en die prikt met haar vingertje in alles wat los en vast zit… Haar eerste woordjes waren: “Nee Isis!“ en nee, ze is niet vernoemd naar de speakers van Edo, daar had ik toen nog geen weet van
M.a.w.: we doen onze uiterste best om haar zo op te voeden dat sommige artikelen niet om aan te zitten zijn, maar we willen het lot niet gaan tarten. En dus zoek ik – voor een eventueel nog op te starten projektje – een mogelijkheid om de speakerunits van enige bescherming te voorzien.
Nu ken ik zelf de volgende mogelijkheden:
Diapason (bijv. de Adamantes) -> metalen rooster voor alle units
Diapason linkje
Kharma Ceramique -> een afdekrooster per unit
Kharma-linkje
Voor alle duidelijkheid: het gaat me niet om de luidsprekers zelf (helaas niet te betalen voor mikekiwi), maar om de voorbeeldjes qua bescherming.
Zijn deze mogelijkheden ook door de zelfbouwer te realiseren? Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er nog andere alternatieven? Doek is uiteraard ook mogellijk, maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van en is nog wel redelijk kwetsbaar.
Denk overigens niet dat wij een enorm monster hier hebben rondkruipen/-lopen, het is een enorm lief kind