voetenbank tevens woofert

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin

voetenbank tevens woofert

Berichtdoor Henkjan » za 04 dec 2004, 23:26

in de categorie het nuttige met het aangename verenigen: een voetenbankje voor m'n dochter voor in de auto die tevens woofer is. had al in een eerdere auto dit concept gedaan, maar deze is een maatje kleiner (en wat sneller in elkaar geflansd).

wat voor speaker: een bandpass met een MDS05 erin. deze was de enige ie klein genoeg te bouwen was, wel daardoor een wat kleine reflex tunnel moest worden genomen, maar high-end was niet t doel hier. volgens de simu zou die 40-120 moeten kunnen doen

Afbeelding

t deksel is geschroefd om ooit nog eens bij t interieur te kunnen
Afbeelding

zo, dicht. afwerken met bekleding komt later wel...
Afbeelding
geen idee hoe die klinkt, versterker zit nog niet in de auto, maar hij zit prima :D

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » zo 05 dec 2004, 0:09

Leuk zo'n voetenbankje...Ik zal eens kijken of mijn dochter dat ook leuk vind...Maar alle gekheid op een stokje. Heb hier nog twee broertjes liggen van je MDS, de MDS08, ook voor in de auto. Om hem klein te krijgen gaan ze isobaric in een gesloten kast met bas-correctie. Paar liter is (volgens de berekeningen) voldoende op die manier. Eens kijken wat het resultaat is.
Succes met de bouw.

Edo
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 05 dec 2004, 15:44

MDS08 isobaric? dan is de koppelkamer bijna t grootste! ik heb nog wel een gesloten kastje (9 liter, Q~0.8 ) liggen met een MDS08. heb nog wel wat foto's, zal ik zo wel posten.

maaruh, die 3e MDS08 van Jasper wil ik gaan inbouwen in een nieuwe variant op dit thema, een downfiring woofert/voetenbank..... watch this space!
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 05 dec 2004, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 05 dec 2004, 15:58

nog wat foto's van de grote broer van de voetenbank gevonden....
Afbeelding

en in de auto:
Afbeelding

hier had ik wat meer effort in gestoken.....

het is ook weer een bandpass, nu met MDS06. dankzij de grotere kast die die nodig heeft (zoals te zien elke cm³ van de ruimte achter de stoel gebruikt) kon ik een fatsoenlijke reflextoeter gebruiken, maar moest wel een 45° knik erin zetten om t er in te kunnen passen (niet te zien op de foto, maar aan de kant van de geventileerde kamer zit nog een schuine achterkant)

waar de kast van de kleine uit gewoon 18mm MDF en spaanplaat is gemaakt, en rechthoekig, is deze gemaakt van een sandwich MDF/multiplex (samen 17mm), en heeft de nodige schuine kanten. netjes geverfd met buitenbijts en daarna bekleed. Helaas tijdens de bouw vergeten foto's te maken.

klank: zorgt voor een lekkere parij druk (om maar een cliché car-hifi term te gebruiken) :D ook hier geen high-end, maar zeker een goed geluid, absoluut niet dreunend of zompig, gewoon een erg goede bas.

Terug naar “Oude Showcases”