Heathkit Digitale Multimeter IM-1210

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

PimDriessen

Heathkit Digitale Multimeter IM-1210

Berichtdoor PimDriessen » vr 13 aug 2021, 19:35

Beste Forum Leden,

Ik heb van een Forumlid van een ander Forum een Heathkit Digitale Multimeter IM-1210 overgenomen voor € 10,00.
Wist al dat er een fout in zat want hij was volgens de verkoper niet af te regelen, het bleek al snel dat de fout niet in de elektronica aanwezig was.
De linker schakelaar waar de aan en uit schakelstand ook in zit, en waar ook de keuze voor DC/AC/DC mA/AC mA/Ohms is defect.
De schakelaar is niet meer verkrijgbaar, dus dacht ik om naar een andere te gaan zoeken, de vraag is hoe wordt er precies geschakeld.
De vraag is heeft iemand z`n Heathkit Digitale Multimeter IM-1210 staan, waar de schakelstanden van overgenomen kunnen worden?.
Een foto van de linker schakelaar zou ook al een uitkomst zijn want van een oranje draadje is niet meer te achterhalen waar deze aan vast zat.
Er is van deze schakelaar een loperbaantje afgebroken dus kan er niet meer worden gezien welke contacten er worden gemaakt bij diversen standen.
Er is een schema aanwezig maar daar kan ik niet goed uit halen hoe er geschakeld wordt tussen diversen standen.
Groet,
Pim
heathkit_im_sm_1210_dmm_calibration_instructions_1975_sm.pdf

Hier heb ik nog wat duidelijker plaatje van de schakelaar.
ScreenShot6160.bmp

En nog een schema.
Heathkit_IM-1210_schematic.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Elektronicagereedschap”