Excuses, even voorstellen, dat had ik eerder moeten doen.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

jwvanwijngaarden

Excuses, even voorstellen, dat had ik eerder moeten doen.

Berichtdoor jwvanwijngaarden » di 29 dec 2020, 10:37

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje lid maar heb me nog nooit netjes voorgesteld. Hierbij wil ik me alsnog even voorstellen. Mijn naam is Jan Willem van Wijngaarden. Ik woon in Utrecht, en heb na mijn werkende leven een oude hobby weer opnieuw opgepakt: Zelfbouw audio, een liefhebberij die ooit is begonnen als twaalfjarige met de versterker van Aurora Kontakt. Later als student Kef Chorales en Concerto`s gebouwd. Die Concerto`s heb ik later omgebouwd tot Rogers transmissielijnen. Erg onhandig met verhuizen, en dat deed je toen als student regelmatig...
Heel veel later heb ik een eerste buizenproject, een SRPP voorversterker uit Glass Audio, vervolgens een eindversterker met EL34 in triode, voor de Quads die ik destijds had. Heb ik destijds nog een artikel over gemaakt in Audio en Techniek. Daarna erg druk met werk, maar dat is inmiddels klaar.
Projecten nu: Een ic-phono-voortrap met een Audiowind A300, vervolgens een Annastasia buizenversterker, heerlijk ding, een een buizenphonotrap met een EAR834 print uit China. Inmiddels luidsprekers: een tweeweg systeempje van Audiojudgement, met Seas en Vifa/Tymphany drivers. Ik wilde een ontwerp met persé een papieren conus in de basspeaker en een simpel filter. (Herinnering aan vroeger, die Philips luidsprekers met geperst chassis en papieren conus, klonken heerlijk direct en open op de buizenversterker met EL84 van mijn neef). Laatste avontuur is de Raspberry, aangevuld met een HifiBerry geluidskaart. Ik lees daar enthousiaste verhalen over, maar ik ben tot nu toe maar matig tevreden. Het komt niet in de buurt van de Bluesound, en dat BubbleUPnP laten spelen met Qobuz via de Raspberry onder moOde blijkt een wiebelig avontuur. Maar goed op mijn hobbykamer voldoet het prima, en wellicht leer ik op dit forum hoe er meer uit te halen. Ik hoop in de toekomst hier veel te blijven leren, en wellicht ook wat bij te kunnen dragen.

Olaf Markus
ZBA-donateur

Re: Excusus, even voorstellen, dat had ik eerder moeten doen.

Berichtdoor Olaf Markus » di 29 dec 2020, 10:40

Dat geeft niet hoor, ik heb mijzelf ook nooit voorgesteld :)
Welkom op dit mooie forum !!
ZBA donateur.

Ook in 2020!

satefan

Re: Excuses, even voorstellen, dat had ik eerder moeten doen.

Berichtdoor satefan » di 29 dec 2020, 10:53

jwvanwijngaarden schreef:Laatste avontuur is de Raspberry, aangevuld met een HifiBerry geluidskaart. Ik lees daar enthousiaste verhalen over, maar ik ben tot nu toe maar matig tevreden. Het komt niet in de buurt van de Bluesound, en dat BubbleUPnP laten spelen met Qobuz via de Raspberry onder moOde blijkt een wiebelig avontuur.

Welkom hier! Ik gebruik ook de RPi met HifiBerry, maar speel alleen vanaf de lokale USB van de RPi of stream Spotify. BubbleUPnP laat ik links liggen inderdaad.

groet,

Satefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » ma 01 feb 2021, 16:39

welkom!

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » wo 10 mar 2021, 23:40

Welkom hoor er wordt hier gestreamd gebouwd aan luidsprekers OOB versterkers met torren en buizen
Ik ben een buizen fan
Maar daar kom je vanzelf achter als je met buizen bezig bent De Anastacia net klaar voor een ander gemaakt
Maar heeft hier proef gedraaid klonk best lekker Maar de winnaar is nog de PM Bill
Grt
OpaBert
shit draadje vergeten :oops:

hannesie

Berichtdoor hannesie » do 11 mar 2021, 0:51

Streamen?

nooit aan beginnen, geeft alleen maar ellende, weet er alles van, maar het gaat zo lekker. :mrgreen:

Ik gebruik nu Roon en zelfgebouwde streamers, dan gaat het best aardig :sure: :mrgreen: FF dollen.
Hans

Terug naar “Stel je eens voor”