CIRMECH kit buizenvoorversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

wuh

CIRMECH kit buizenvoorversterker

Berichtdoor wuh » wo 06 mar 2019, 21:49

Ben blij dat er een topic is voor dit onderwerp O:) Wil niet voor elke vraag een topic openen.Moet nog even uitzoeken hoe het beste foto's te uploaden en ik haat die gratis upload sites.Heb dit kitje liggen zonder schema; https://nl.aliexpress.com/item/HIFI-vac ... 4c4dAqlNhG
En heb ook een leuk houten kistje van 36 x 29 x 10 met een vak waar nog een fles wijn in ligt en wat van die witte opvulling erbij.
Omdat ik denk dat het zonder schema aan de hand van de beschikbare foto's denk dat het wel goed moet komen heb ik een ander plan.Een nieuw board duurt weer een tijdje voordat het binnen is dus wil met dit iets meer.Ben een schemabeet en wil dit ding gaan doorgronden.Wil komende dagen gaan proberen dit boardje te gaan volgen zodat ik weet wat de route is.Het zal simpel klinken maar ik wil dit helemaal snappen,wat ik nu niet doe :roll: Voor mij is dit een uitgesproken gelegenheid te leren hoe het nou precies allemaal werkt.Dat kistje is wat oversized voor zo'n klein versterkertje maar ik heb een doel.De componenten wil ik niet op het board monteren maar op een makkelijke en voor mij overzichtelijke manier bedraden naar de onderkant wat vanaf nu de bovenkant is.Als ik het op die manier aan het werken krijg kan ik op een makkelijke manier aan het tweaken slaan.Is er een manier om de componenten op een goede manier te klemmen in plaats van te solderen?Kan ik straffeloos schakelen tussen verschillende weerstanden als ik daar een systeem voor bedenk of is het beter met potentiometers te werken waar de waardes niet meteen helder zijn maar wel te meten?Kan ik op bepaalde momenten het signaal al beluisteren met een koptelefoon in het circuit?Dus na elke stap een meet/luisterpunt maken?
Ik wil een grote buizen versterker gaan maken en zal eerst dit boardje moeten kunnen dromen voordat ik dezelfde stap zet.Goedbedoelde dingen om het makkelijker te doen zijn welkom maar mijn doel is te leren.

Leon.
Laatst gewijzigd door Marp op do 07 mar 2019, 4:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onderwerp afgesplitst van "Het grote diy versterker kit topic".

wuh

Re: Het grote diy versterker kit topic

Berichtdoor wuh » wo 06 mar 2019, 23:45

Er is wat tegenstand dit kistje te gebruiken :regels:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

hannesie

Berichtdoor hannesie » do 07 mar 2019, 0:14

Wat ik absoluut niet begrijp dat er mensen zijn die bewust elektronica in houten kistjes stoppen.!!

Naar ik weet is er geen afscherming tegen frequenties die "minder gewenst zijn", en dat soort effecten, dus kun je het beter in een beschuitblik monteren lijkt mij.

Stop er dan minstens een laag aluminium folie aan de binnenzijde van de doos.

Is het de mogelijke charme van het zogenaamde natuurlijke effect, ooit een man horen "bazelen" dat het in een houten kast natuurlijker klonk, niet eerder zulk een onzin gehoord.

Sorry dat ik zo reageer, maar het moest mij even uiten in de verbazing van dit soort constructies.
Hans

wuh

Berichtdoor wuh » do 07 mar 2019, 1:56

hannesie ik wil dat graag verklaren :-) Dit gaat om ongevaarlijke voltages.Ik ben een beginner en als je met hoge voltages gaat spelen moet je zeker weten dat er niks fout gaat en je net als ik ben autistisch gaan gedragen.Andere mensen zullen het waarschijnlijk beter kunnen verwoorden maar het is geen speelgoed die buizen.220 is niet fijn,700 mag je blij zijn te overleven.1200 komt voor

Marp
Beheerder / Sysadmin

Re: CIRMECH kit buizenvoorversterker

Berichtdoor Marp » do 07 mar 2019, 4:33

wuh schreef:Moet nog even uitzoeken hoe het beste foto's te uploaden en ik haat die gratis upload sites.Heb dit kitje liggen zonder schema; https://nl.aliexpress.com/item/HIFI-vac ... 4c4dAqlNhG

Waar je in de 1e afbeelding van deze uitleg de bestandsnaam van de foto moest selecteren, selecteer je tegenwoordig eerst het tabblad "bijlagen", daarna de knop "bestanden toevoegen".

Bij deze alvast wat van de productfoto's:
CIRMECH-HIFI-vacuum-tube-Voorversterker-board-elektronische-klep-versterker-ac12v-diy-kit-en-eindproduct[1].jpg

CIRMECH-HIFI-vacuum-tube-Voorversterker-board-elektronische-klep-versterker-ac12v-diy-kit-en-eindproduct[2].jpg

CIRMECH-HIFI-vacuum-tube-Voorversterker-board-elektronische-klep-versterker-ac12v-diy-kit-en-eindproduct[4].jpg

CIRMECH-HIFI-vacuum-tube-Voorversterker-board-elektronische-klep-versterker-ac12v-diy-kit-en-eindproduct[5].jpg

CIRMECH-HIFI-vacuum-tube-Voorversterker-board-elektronische-klep-versterker-ac12v-diy-kit-en-eindproduct[6].jpg

wuh

Berichtdoor wuh » do 07 mar 2019, 5:09

Bedankt Marp! komt goed volgende keer :-)

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » do 07 mar 2019, 11:57

Het vermoedelijke schema O:)
6j1-x2.jpg
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

democles

Berichtdoor democles » do 07 mar 2019, 17:24

..........
Laatst gewijzigd door democles op do 07 mar 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » do 07 mar 2019, 18:30

Kan die flauwekul achterwege blijven? Het is duidelijk dat dit voor Leon gewoon een eenvoudig/goedkoop oefenproject is, alvorens hij zich aan een grotere buizenversterker waagt.

Edit: dank voor de aanpassing, democles. :goedzo:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 07 mar 2019, 19:19

Niks mis mee toch om te oefenen ?
Ik heb in het verleden wel eens geschreven dat als je wilt leren vliegen het niet verstandig is om gelijk achter de stuurknuppel van een 747 te gaan zitten.

Kleine tip voor de TS : druk aan het einde van een zin eens op ''Enter', dat maakt het verhaal een stuk leesbaarder.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » do 07 mar 2019, 22:13

Ik keek op Alie ook naar buizen kitjes ( heb er ook 2 het is een toonregeling ) 2 lege printjes gekocht en bestukt en hier melding gedaan van Mn aankoop :yeah:
Alleen Anne zag dat er veel mis mee was en heb ze dus nog nooit geprobeerd , :(
Maar op WW vind je steeds meer van dergelijke dingen waar uit blijkt dat de buisjes er louter en alleen voor de sier op staan , en de opampjes en transistors het werk doen.
Zeg niet dat hierbij ook het geval is hoor :wink: maar ben er wel kritischer naar gaan kijken :D
Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt i.i.g.
Ik ga geïnspireerd door dit die dingetjes eens opsnorren en uit proberen komende week O:)
shit draadje vergeten :oops:

Bas Horneman

Berichtdoor Bas Horneman » vr 08 mar 2019, 10:12

Wat ik absoluut niet begrijp dat er mensen zijn die bewust elektronica in houten kistjes stoppen.!!

Ik kan er geen genoeg van krijgen. Goedkoop...makkelijk te bewerken...ik vind het niet lelijk...en inderdaad...door het natuurlijke niet magnetische materiaal klinkt het gewoon beter!

Sorry dat laatste was een grapje....kon het niet laten.
If you see the speaker cone moving it's not hifi.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » vr 08 mar 2019, 12:36

Ho.png
Rode noodknop in geval van brand ? :lol:
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 08 mar 2019, 12:41

Tja, vroeger had je ook geen 4G, e.d.

Wel de Mexicaanse hond.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mexicaanse_hond
Hans

Bert61

Berichtdoor Bert61 » vr 08 mar 2019, 13:08

Ja en een moffen. Zeef