Bouw van 6 hatt's

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

jw

Bouw van 6 hatt's

Berichtdoor jw » ma 18 sep 2006, 21:29

:D Zo ben begonnen met surround set van hatt's, ze staan al op het programma van luisterdag in Breda, maar zijn nog niet af :P

Voor het filter zijn mpk's en 1.4mm luchtspoelen gebruikt om de kosten iets te drukken...

plaatjes spreken voor zich zelf :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Sjaudio

Berichtdoor Sjaudio » ma 18 sep 2006, 22:51

Is het wel verstandig om die speakers zo tussen het rommeltje te leggen, ziet er een beetje gevaarlijk uit, dalijk valt er 1 onwillig ofzo. Het is maar een tip hoor. Verder ziet het er nu al gelikt uit, en ook indrukwekkend om te zien hoeveel onderdelen er eigenlijk gebruikt word. Flinke hoop dus!

jw

Berichtdoor jw » di 19 sep 2006, 19:33

Sjaudio schreef:Is het wel verstandig om die speakers zo tussen het rommeltje te leggen, ziet er een beetje gevaarlijk uit, dalijk valt er 1 onwillig ofzo. Het is maar een tip hoor. Verder ziet het er nu al gelikt uit, en ook indrukwekkend om te zien hoeveel onderdelen er eigenlijk gebruikt word. Flinke hoop dus!

Gevaarlijk valt mee hoor :) maar je heb wel gelijk... ligt niet heel erg slim, verder zijn niet alle onderdelen voor de hatt's. :P

jw

Berichtdoor jw » do 28 sep 2006, 22:12

Nog even een paar foto's.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 28 sep 2006, 22:20

Wow netjes, zo'n compleet setje hatts....ik denk dat velen al erg blij zouden zijn met 2, laat staan 6.

Ik verheug me al ze te horen in breda! Laat ze lekker veel inspelen he dag en nacht is goed genoeg :wink:

Mooi hoor

Jan

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » do 28 sep 2006, 22:45

Netjes!, mooie kleur dat zwart 8)

jw

Berichtdoor jw » di 03 okt 2006, 15:47

Ja, 6 stuks is erg leuk :) Helaas zie ik nu pas dat de cirkelgeleider van mn bovenfrees niet helemaal nauwkeurig meer is :( dus de gaten zijn niet helemaal goed gelukt.....
De verf is redelijk gelukt, zitten ook nog wel wat foutjes in...

Ohja voor iedereen die as zaterdag komen luisteren; het filter is wat meer budget uitgevoerd dan orginele ontwerp!

Spoelen zijn 1.4 ipv 2.0 mm en de condensator voor het hoog is een MKP en geen MPK+.. scheelt aardig wat in de kosten. Voorlopig is dit goed genoeg, evt nog een bypass over de condensator van de tweeter.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 03 okt 2006, 15:51

Volgens mij heb je nog een boel te solderen voordat het zaterdag is :shock:

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken. Waarschijnlijk ga je behoorlijk verwend worden met de subs van tony erbij........

Wowly

jw

Berichtdoor jw » di 03 okt 2006, 19:15

haha, ik heb hard mn best gedaan de afgelopen dagen! moet er nog 3 assembleren..

jw

Berichtdoor jw » di 03 okt 2006, 21:51

\:D/

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » vr 06 okt 2006, 13:43

....en nu nog ingespeeld krijgen voor morgen! :shock:
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

diyBylie

Berichtdoor diyBylie » ma 16 okt 2006, 20:54

Eigenlijk nog nieuws van deze luidsprekers? Tevreden van? Ik ben namelijk ook wel gecharmeerd van het formaat en aangezien ik niet superhard draai kom ik met dat woofertje wel toe (en anders kan een subje wonderen doen).

jw

Berichtdoor jw » di 17 okt 2006, 19:33

Jahoor bijzonder tevreden :) is best leuk film kijken zo.. En ze kunnen nog best luid hoor, zeker als je ze op small zet (80 hz ofzo) Rendement is alleen niet zo heel hoog.

voodooless

Berichtdoor voodooless » di 17 okt 2006, 19:59

Deze dingetjes lijken mij absoluut een anrader voor de mensen die kleine HT speakers willen hebben. Dat hebben ze wel bewezen op de luisterdag denk ik! Zeker met een mooie subwoofer is het helemaal af voor home een homecinema setup.
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

jw

Berichtdoor jw » di 17 okt 2006, 20:08

ja, ik moet wel zeggen dat ze heel anders klonken dan 'thuis' maar dat was waarschijnlijk met alle luidsprekers...

diyBylie

Berichtdoor diyBylie » di 17 okt 2006, 20:55

Hoe zou je ze eigenlijk het beste kunnen omschrijven? Eerder warm of kil? Ik heb namelijk de indruk, afgaande op de metingen op de website van Geenius, dat ze best wat hulp kunnen gebruiken van een muur.
De laatste tijd grijp ik inderdaad meer en meer terug naar de kleinere luidsprekertjes die, op normaal luisterniveau, soms een "mooier" en "gemakkelijker" geluid neerzetten.
Volume is allemaal mooi en wel (het is natuurlijk nooit niet mis om wat reserve te hebben) maar na een paar bezoekjes aan de kno-arts vanwege problemen met mijn oren (onderdruk waardoor ik nu buisjes heb) ben ik toch gaan inzien dat je best zuinig kunt zijn op je oortjes. Ik heb namelijk ook een milde vorm van tinnitus opgelopen (constante pieptoon) door een ooronsteking in het verleden en geloof me het laatste wat ik zou willen is dit nog erger maken en als je dan te horen krijgt dat je best oppast met alles boven de 85dB (voor langere tijd) begin je toch na te denken.

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » wo 18 okt 2006, 9:23

De afstemming is eerder warm, zeker niet kil. Ondersteuning van een achterwand zal ze groter doen lijken (wat overigens geld voor alle mini-speakers) maar zelfs vrijstaand klinken ze al heel volwassen.
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

diyBylie

Berichtdoor diyBylie » wo 18 okt 2006, 13:48

Dan nog een vraagje. Ik heb de HATT MKIII al gezien met een paar andere tweeters (Seas 27TDF), hoe groot is de uitwisselbaarheid hiervan (gebruikmakend van dezelfde crossover)? Uit de commentaar op de website kan ik uitmaken dat het de versie van de tweeter zonder "chamber" moet zijn.
Is er iemand die beide al gehoord heeft en eventueel de betere kan aanduiden?

diyBylie

Berichtdoor diyBylie » ma 23 okt 2006, 19:43

Nog niemand de twee verschillende versies ooit kunnen vergelijken (Seas 27TDF vs Seas 27TBF/G)?
Kan er iemand eventueel een vergelijk geven tussen de HATT MKIII en de Silverado van SSassen? Ik kan namelijk in het verslag van de luisterdag niet echt veel info vinden over hoe deze mini's nu eigenlijk klinken, waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de mindere interesse in het surroundgebeuren. Qua geluidsdruk zal de Silverado de bovenhand nemen waarschijnlijk, maar hoe zit het met de geluidskwaliteit en waar zit het verschil 'm juist in? De Silverado zal, als d'appolito, een heel ander geluid neerzetten dan een 2-weg neem ik aan.
Nog een vraagje : Wat is eigenlijk de ideale luisterhoogte van deze mini's? Tweeters op oorhoogte bijvoorbeeld? Dit is namelijk nogal van belang bij het maken van een paar stands.
En nog een vraagje :) : Waar kan het filter best geplaatst worden? Extern (in de stand) of intern?

Terug naar “Oude Showcases”