El Cheapo PhonoPre

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

RobertD

Re: El Cheapo PhonoPre

Berichtdoor RobertD » za 26 apr 2014, 13:54

De vivanco behuizing heeft wel schroefjes zag ik op de foto. Daar de draad even onder klemmen...
direct aan de versterker kan je ook proberen.

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » za 26 apr 2014, 14:30

RobertD schreef:De vivanco behuizing heeft wel schroefjes zag ik op de foto. Daar de draad even onder klemmen...
direct aan de versterker kan je ook proberen.
Heb ik al geprobeerd, maakt geen verschil. Heb net nog even wat platen opgezet en de bromtoon varieert per plaat (of keer dat je de arm aanraakt). Heb dus platen waarbij je alleen de zachte brom hoort en daarna weer een andere plaat waarbij de brom harder is.
En dat ligt dus niet aan de plaat, maar lijkt idd aan een contactje of zo te liggen, al levert rommelen aan de draden geen verschil op...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 26 apr 2014, 14:37

De aardraad moet op je DT ook wel ergens aan vast zitten. Die moet niet alleen aan het chassis zitten maar ook aan de arm en aan de kop waar het element aan vast zit.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » za 26 apr 2014, 17:57

Pjotr schreef:De aardraad moet op je DT ook wel ergens aan vast zitten. Die moet niet alleen aan het chassis zitten maar ook aan de arm en aan de kop waar het element aan vast zit.
Ik merk dat de aansluiting van zowel RCA-kabels als aardedraad erg los zit (verdwijnen ergens in de draaitafel). Zal dus het apparaat eens aan nader onderzoek gaan onderwerpen.

Lijkt dus niets met de phonopre te maken te hebben, maar - zoals door diversen gesuggereerd - meer met interne bedrading van de Dual. Ik ga er dus in dit topic niet over verder (maar zal - mochten er nog vragen zijn - een nieuw topic starten), de phonopre lijkt prima te werken.

Terug naar “Hifi Gerelateerd”