Accu capaciteit meten

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Agent327

Re: Accu capaciteit meten

Berichtdoor Agent327 » do 22 mei 2014, 14:55

asterduc schreef:
Klopt mijn redenering of vergeet ik iets?

Volgens mij wordt i.i.ig. bij loodaccu's de capaciteit gespecificeerd bij een ontlaad tijd van 20 uur.
Ik hou niet van onderschriften.

buisje

Berichtdoor buisje » do 22 mei 2014, 15:47

Heeft iemand een leuk schema van een accu regenerator oid mijn bosch accus worden ook minder.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 22 mei 2014, 16:58

buisje schreef:Heeft iemand een leuk schema van een accu regenerator oid mijn bosch accus worden ook minder.

Nieuw accu kopen. Er zijn geen verjongingkuurtjes voor boormachine accu's :mrgreen:

Alleen als je Nicads steeds maar half leeg maakt kan de capaciteit ervan schijnbaar terug lopen. Kwestie van een keertje helemaal leeg ontladen en weer opladen dan. Neemt de capaciteit daarmee niet toe dan zijn ze gewoon versleten.
Peter de Jong

asterduc

Berichtdoor asterduc » do 22 mei 2014, 21:14

Pjotr schreef:
asterduc schreef:Als je de accu's zo zwaar gaat belasten dat ze in 7 minuten leeg zijn, ga je van zijn levensdagen niet de nominale capaciteit halen.

neenee, pas op, ik heb de meting gedaan met een weerstand van 8 ohm en bij die belasting duurt het 45 minuten.
Ik weet ook niet hoe je het anders moet opmeten!

en constant 6x100 schroeven, dat doe je met dat klein toestelletje uiteraard niet elke dag.

Lutkeveld
Ook commercieel actief

Berichtdoor Lutkeveld » zo 08 jun 2014, 14:21

7 minuten.... dat is met +/-12C ontladen. Dat gaan de meeste cellen niet leuk vinden. Wat cellen al helemaal niet leuk vinden is diepontlading. Het liefst niet onder 3.3v, al helemaal niet onder de 2.5v. Dan treedt er grote permanente schade op: gereduceerde capaciteit en verminderde maximaal ontlaad stroom. Daarna de beschadigde cellen ook nog eens flink belasten kan een leuk vuurtje geven.

Terug naar “Meten....”