Dat lijkt mij een heerlijk snoepje met dito element (ik zie het overigens niet als instapmodel hoor ... ik ken het product verder niet maar in mijn ogen is dit al een volwaardige spelert

)
mrcrabb schreef:vraag me af wat precies de meerwaarde is van een 2e hands lenco of thorens. Snap niet precies waar jullie keuze op is gebaseerd. (zal ongetwijfeld aan mijn onwetendheid liggen) maar zou iemand mij kunnen uitleggen wat precies het verschil is tussen een hele dure (merk) platenspeler, en een minder bekende, minder dure nieuwe? en waarom eentje beter is dan de andere, op welke gebieden ga je dit kwaliteit verschil merken?
Ik ben in de tijd toen er nog geen CD's, MiniDisks, MP3's, FLAC's etc. waren, begonnen met een brak platenspelertje met de luidpreker in de deksel .... toen ik LP's ging kopen heb ik een snaaraangedreven speler gekocht waarin al een standaard element was gemonteerd. Het veschil tussen de koffergrammofoon en deze speler was natuurlijk enorm. Ik heb echt eeuwen van deze speler genoten.
Vanaf het begin dat de Technics 1200 op de markt is gekomen was ik al verliefd op dit model, na jaren sparen kon ik er een aanschaffen ... een 1210 in mijn geval want ik wilde een zwarte. Dit model werd geleverd zonder een element, dat was toen wel even slikken want die moest ik natuurlijk ook nog aanschaffen

Ik heb destijds een Stanton element gekocht.
Nu ik er zo over nadenk heb ik best wat elementen gehad

ook zo'n Pickering met een ingebouwd borsteltje ... erg grappig als je hier even geen rekening mee houdt en de plaat een stuk terug draait dan begint het borsteltje te stuiteren

och, dat doe je ook maar een keer
Het verschil tussen deze speler (en natuurlijk ook het element

) was ook nog ruimschoots aanwezig om de hoge aanschafprijs voor de nieuwe speler en element te rechtvaardigen
De laatste periode heb ik de liefde voor vinyl weer teruggekregen en ben ik er ook weer aktief mee bezig, het is een afwijking maar ik geniet er wel heel erg van

SARK schreef:Star Trek: First Contact (1996) schreef:Picard: I must have seen this ship hundreds of times in the Smithsonian, but I was never able to touch it.
Data: Sir, does tactile contact alter your perception of the Phoenix?
Picard: Oh, yes. For humans, touch can connect you to an object in a very personal way, make it seem more real.
Tactile_contact.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.