Na 2 goed bezochte luisterdagen hier in tukkerland is er ook dit keer weer motivatie om een luisterdag te organiseren. 2012 in Almelo, mooie ruimtes maar helaas is de lokatie niet meer beschikbaar, 2013 in Enschede met wat haken en ogen aan de lokatie: (te) grote ruimtes, akoustisch minder, maar op zich wel een mooie plek.
Soms moet je de dingen dichterbij zoeken dan je zelf denkt. Ik kreeg een krantje in de bus waarin stond dat het plaatselijke wijkcentrum hier ruimtes verhuurd. Afspraak gemaakt met de beheerder, wezen kijken, prijs redelijk, dit gaat 'm worden. Datum geprikt en vastgezet bij het wijkcentrum. Idee van de ruimte (ff speciaal gedweild he):
Wijkcentrum Slangenbeek, Straatsburg 5, 7559NM Hengelo http://www.wijkcentrumslangenbeek.nl/
We hebben zaterdag 15 februari de beschikking over 3 luisterruimtes, waarvan de 2 voor ons als ZBA. De ruimtes zijn qua formaat flink huiskamer formaat, verlaagd plafonnetje, goed verlicht (dus een minder 'duistere' sfeer dan vorig jaar in Enschede!) en het ziet er allemaal keurig uit. Er is een koffiehoek waar koffie a EUR 1,- te krijgen is. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur, en het wijkcentrum bevindt zich in een klein winkelcentrum. We zitten op de eerste verdieping, lift aanwezig, direkt onder de ruimte zit een cafetaria voor de inwendige mens. Het is voor mij letterlijk naast de deur, ik kan dan ook uit ervaring vertellen dat er ook een goede pizzeria/shoarma zit. Die dus ook veel te dichtbij zit

Audio Creative
Iets nieuws dit jaar. Een samenwerking met de mannen van Audio Creative http://www.audio-creative.nl/ . Van de 3 ruimtes gaan hun 1 ruimte bezetten, in elk geval zullen Marco Bouwer en (Triode) Dick van de Merwe hier demonstraties geven met een praatje erbij van in elk geval een aantal zelfbouw platenspelers, een volledige zelfbouw buizen versterker set, en een luidspreker set wat als het meezit iets aparts gaat worden. De moeite waard denk ik, meer details volgen later.
Ik vind het een beetje moeilijk in te schatten wat Audio Creative extra aan deelnemers/bezoekers zal gaan opleveren, zij hebben zoiets als dit nog niet eerder gedaan. Eventueel is er een 4e ruimte achter de hand, die wel een stuk groter is dan de eerder genoemde ruimtes, wordt nu gebruikt als oefenruimte voor zangkoren. Is nog een optie dus.
Entree en tijden
Entreeprijs is EUR 5,- pp. Je krijgt een badge waaraan behalve je naam te zien is of je betaald hebt, omdat de pijs hier wat hoger is dan vorig jaar moeten we de entree wat strikter controleren, maar dit gaat zeker goed komen met jullie hulp. Zoek me die dag als je nog niet betaald hebt en kom afrekenen, dan kunnen we het de komende jaren blijven doen.
Svp aanmelden als je van plan bent om te komen, dan kunnen we ook inschatten of de 4e ruimte nodig is. Geen verplichting overigens, als je last minute bedenkt om te komen ben je natuulijk van harte welkom, maar een indicatie van wat gaat komen is handig.
De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht. Misschien is 18:00 een betere tijd, zal ik nog overleggen met de beheerder.
Tourist information
Voor de meegereisde wederhelft die het nog wel een keer gezien heeft op de luisterdag, op 4 km afstand zit het Westermaatplein Hengelo met oa een Ikea. Vwb winkelen ben je in Hengelo centrum nog wel een keer uitgewinkeld, Enschede is een beter alternatief.
Voor de overnachters, ook op 4km afstand net aan de rand van het Westermaatplein zit een van der Valk hotel: http://www.hotelhengelo.nl/nl/ Dit is allemaal direkt bij de afslag Borne/Hengelo vanaf de A1.
Aansprakelijkheid
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen.
Commercie
Het is in principe een niet commercieel evenement, voor en door de audio hobbyist. Mensen die toch iets in die richting willen kunnen contact opnemen met mij, wordt per geval bekeken.
Verkoop/ruil
Op de gang is ruimte genoeg om je overbodige platen, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Niet commercieel dus, dan ok!
OV
Wijkcentrum Slangenbeek heeft een bushalte voor de deur. Neem lijn 13 vanaf Hengelo CS, halte WKC Slangenbeek, 13 minuutjes.
Wat zegt u?
Mick is aanwezig, en is star ( stichting audiciens register ) erkend Audicien, hij kan meten hoe het met de oren is gesteld en in welke mate er gehoorverlies aanwezig is. Hij heeft apparatuur bij zich welke op de ZBA dag wordt neergezet.
Aan dit consult zijn voor de deelnemers geen kosten verbonden, en als er vraag naar is kan hij een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
Rest mij nog jullie allen uit te nodigen, om er samen weer net zo'n mooie dag van te maken als voorgaande jaren!