Stereo-versterker als upgrade van surround-receiver

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

mikekiwi

Re: Stereo-versterker als upgrade van surround-receiver

Berichtdoor mikekiwi » ma 30 sep 2013, 16:32

markbakk schreef:En overigens kun (en moet) je bij gebruik van verschillende eindtrappen in een meerkanaalssysteem altijd van de amp met de hoogste versterkingsfactor de ingangsgevoeligheid aanpassen met een spanningsdeler (2 losse weerstandjes of een potmeter). Klusje van niks, maar je moet wel de verschillende spanningen betrouwbaar kunnen meten met een goede AC-multimeter of een (PC-)oscilloscoop.
Even simpel gezegd is dat toch gewoon de volume-regelaar op een geintegreerde versterker als ik de pre-out van mijn receiver op een aux-ingang van de geïntegreerde versterker aansluit? En is jouw verhaal vooral van toepassing als ik een eindtrap aankoppel? Of mis ik dan nog steeds iets?

SuperR

Berichtdoor SuperR » di 01 okt 2013, 11:47

Henkjan schreef:[rant aan]
:boos: :boos: :boos:
het is geen wattage, maar vermogen
het is geen voltage maar spanning
het is geen amperage maar stroom
:boos: :boos: :boos:
[rant uit]

Ik dacht dat ik de enige was die daar gekrulde tenen van kreeg.

markbakk

Berichtdoor markbakk » di 01 okt 2013, 23:39

mikekiwi schreef:Even simpel gezegd is dat toch gewoon de volume-regelaar op een geintegreerde versterker als ik de pre-out van mijn receiver op een aux-ingang van de geïntegreerde versterker aansluit? En is jouw verhaal vooral van toepassing als ik een eindtrap aankoppel? Of mis ik dan nog steeds iets?

Mijn verhaal is van toepassing wanneer je zowel (dus tegelijk) de eigen eindtrap van de geïntegreerde versterker als een separate eindtrap aan de pre-out wilt gebruiken voor één systeem, bij bv. bi-amping. Veel (professionele) eindtrappen hebben overigens een regelbare ingang. Dan hoef je alleen nog te meten en bij te regelen, bespaart je het solderen aan een spanningsdeler.
Mark Bakker

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » za 02 nov 2013, 10:00

markbakk schreef:Mijn verhaal is van toepassing wanneer je zowel (dus tegelijk) de eigen eindtrap van de geïntegreerde versterker als een separate eindtrap aan de pre-out wilt gebruiken voor één systeem, bij bv. bi-amping. Veel (professionele) eindtrappen hebben overigens een regelbare ingang. Dan hoef je alleen nog te meten en bij te regelen, bespaart je het solderen aan een spanningsdeler.
Ah, ik snap het nu. Vooralsnog niet van toepassing, maar wie weet...

Anyway: sinds donderdag ben ik in het bezit van een NAD C320BEE versterker. Kon hem voor een zeer fijne prijs overnemen en is echt in nieuwstaat. Moet hem nog aansluiten (moet nog even wat interlinkjes bakken om hem aan de Marantz-receiver te hangen), dus kan nog even niets zeggen over kwaliteitsverschillen.
Maar heb het idee dat hier wel heel veel plezier van ga hebben...

hrscharft

Berichtdoor hrscharft » wo 18 dec 2013, 21:26

Mijn verhaal is van toepassing wanneer je zowel (dus tegelijk) de eigen eindtrap van de geïntegreerde versterker als een separate eindtrap aan de pre-out wilt gebruiken voor één systeem, bij bv. bi-amping. Veel (professionele) eindtrappen hebben overigens een regelbare ingang. Dan hoef je alleen nog te meten en bij te regelen, bespaart je het solderen aan een spanningsdeler.

Zoals bijvoorbeeld Mijn Sony ES. Das echt een kwestie van microfoontje er in prikken paar knoppies drukken en hij regelt alles zelf bij. Ideaal is dat. :)

Terug naar “Hifi Gerelateerd”