Niet helemaal, Peter. er is namelijk geen plek voor nog een trafo . gelukkig is er de Philips Miniwatt ECC86.
Destijds ontworpen voor gebruik in autoradio's en portable apparatuur. ik had hem hier al eerder vermeld :
viewtopic.php?p=1653846#p1653846En AatV had er ook een schematje voor gemaakt :
ray%2520tube%2520jpeg.jpg
Daar heb ik dan een adaptertje voor bedacht, zodat het buisje horizontaal geplaatst kan worden :
(vergeet niet dat de kast maar 4 centimeter hoog is.)
Naamloos.png
Uitgangspunt qua voeding is om af te takken van de analoge voeding, na de afvlakking, en dan met twee stuks LM317 de anodespaning en gloeistroom te maken.
de trafo kan dit makkelijk erbij hebben.
Echter, koifarm schreef :
koifarm schreef:Handige keuze,heeft lage anode spanning nodig. het schema wat je gebruikt genereerd minder harmonischen als mijn schema.
Maar misschien is dat wat je wilt. Je zult dan minder merken dat je een buis gebruikt.
Nu is het juist mijn bedoeling dat het wel als een buizentrapje klinkt, met wat meer harmonischen dus.
Ik vind het juist leuk om het verschil te kunnen horen tussen opamptrap, en de buizentrap.
Dus moet het schema worden aangepast, en of een ander schema worden opgezet. kan iemand een eerste voorzetje geven ? of is dit niet het juiste type buis ervoor ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.