To OB(ey) or not to OB(ey)....

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 7:18

hans_daudio schreef:
ds23man schreef:Wat een dom concept, mid is OB, laag en hoog niet! :mrgreen:

Wat is er nou dom aan. Volledig dipool is beter, maar je ziet dit heel vaak.

De Lyngdorf DP-1 en de JK Akoustic Prestige en ook enkele modellen van Bastanis zijn ook alleen mid dipool. Ook de Jamo 909/907 is niet volledig dipool (tweeter niet).

En jij hebt een mooie dipool unit en die plaats je in een gesloten kast. :)

Dus wat is nu dom?

Je maakt toch ook geen 3 wiel aangedreven auto? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fusion Filterdesign

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » za 23 nov 2013, 7:34

Dom?
Dom is om dit soort discussies met een 'bedrijfsaccount' te doen

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » za 23 nov 2013, 12:52

Het was bedoeld als persoonlijk hobby account, inmiddels is hans_daudio veranderd naar hans_b.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 16:13

Heren van de "OBmaffia",

Als ik in mijn eigen draadje wil zeggen dat ik iets een dom concept vindt, is dat mijn goed recht.

Dat ik daar dan weer eens het zoveelste denigrerende opmerking over krijg van een commercieel lid, reageer ik dan maar op met een debiele opmerking.

Alleen waar ik werkelijk niet van gediend ben is dat een commercieel lid mij een PB stuurt met de opmerking dat hij graag ziet dat ik geen flauwe grappen meer maak!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

Moet niet erger worden, een zelfbouwaudio forum waar commerciele leden de dienst gaan uitmaken in andermans draadjes.

Dit zal wel weer gedelete worden...........
Laatst gewijzigd door ds23man op za 23 nov 2013, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » za 23 nov 2013, 16:28

Ik denk dat je vorige reactie is weggehaald omdat je letterlijk een PB hier openlijk had neergezet. Dat is 1 van de zaken die op een forum absoluut 'not done' zijn.

Verder ben ik het met je eens dat 'censuur' door commerciële forumleden best wel een slechte zaak ik. Ik heb hier zelf laatst ook mee te maken gehad helaas, maar ik zal daar maar niet verder over uitweiden.

Groetjes Walter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 16:33

Even het volgende:

Jeroen en Hans hebben een VOF, derhalve is prive en zakelijk niet gescheiden!

Derhalve zie ik elke opmerking van hen ( ook in de privésfeer) als zakelijk!
Fusion Filterdesign

dre

Berichtdoor dre » za 23 nov 2013, 16:36

wat probeer je eigenlijk te bereiken??

dat je O.B. niets vind is onderhand wel wereldwijd bekend toch?
Потому что это возможно!

Walt

Berichtdoor Walt » za 23 nov 2013, 16:38

Zoals ik het lees wil ds23man gewoon zijn mening kunnen uiten zonder direct PB's hierover te krijgen. Op zich geen vreemde wens op een forum lijkt me :mrgreen:

Groetjes Walter

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 23 nov 2013, 16:42

dre schreef:wat probeer je eigenlijk te bereiken??

Rustig aan Dre, effe de 2 laatste post op de vorige pagina lezen. Kan een OB concept met alleen een mid als OB ook geen lichtend concept vinden. Hansdoethetzelfaudio kennelijk wel :roll:
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 16:45

dre schreef:wat probeer je eigenlijk te bereiken??

Dre,

Mijn opmerking ging alleen over het specifieke aangehaalde model: alleen mid OB.

Dat vindt ik gewoon dom, je gaat helemaal OB of niet........... Je hebt twee wiel aangedreven auto's of vier wiel. Aandrijving op 3 wielen slaat toch ook nergens op?

De rest gaat over het feit dat Hans weer eens ongesteld is! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 16:46

Hansdoethetzelfaudio :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » za 23 nov 2013, 16:48

Gesloten, reflex, OB, hoorns, breedbanders...

Het kan allemaal uitstekend klinken mits goed uitgevoerd/afgestemd. Dus een 'mengvorm' kan het vast ook uitstekend doen.

Groetjes Walter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 16:51

Zou kunnen, maar om van een omni over te gaan in een figure of 8 en daarna directional komt mij een beetje vreemd over!
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » za 23 nov 2013, 16:59

Dat is zo, maar volgens mij heeft niemand van ons de betreffende speaker echt gehoord, dus dat blijft gissen.

Voor mij is OB in ieder geval niet heilig. Mijn 30 jaar oude Accuton units in gesloten kastjes waren echt niet zoveel slechter.

Volgens mij met goede units, goede filters, een goede kast, een goede aansturing en een niet te beroerde luisterruimte kan bijna elk concept op het eind van de ontwikkeling uitstekend klinken.

Groetjes Walter

dre

Berichtdoor dre » za 23 nov 2013, 17:07

smaak is persoonlijk volgens mij.......
Потому что это возможно!

Walt

Berichtdoor Walt » za 23 nov 2013, 17:12

Zeker, dat speelt ook nog eens mee.

Je merkt op dit forum wel dat er een stevige tweestrijd is tussen aanhangers van OB en aanhanger van de gesloten systemen. Volgens mij deels ook wel veroorzaakt door het 'wat de boer niet kent, lust die niet'.

Ik ben wel benieuwd hoe Asterduc verder gaat, to OB or not to OB...? :mrgreen:

Groetjes Walter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 17:20

Walter, heb het geproefd en ben drie dagen aan de schijterij geweest! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Fusion Filterdesign

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » za 23 nov 2013, 19:43

ds23man schreef:Heren van de "OBmaffia",
Als ik in mijn eigen draadje wil zeggen dat ik iets een dom concept vindt, is dat mijn goed recht.
Dat ik daar dan weer eens het zoveelste denigrerende opmerking over krijg van een commercieel lid, reageer ik dan maar op met een debiele opmerking.
Alleen waar ik werkelijk niet van gediend ben is dat een commercieel lid mij een PB stuurt met de opmerking dat hij graag ziet dat ik geen flauwe grappen meer maak!!!!
Moet niet erger worden, een zelfbouwaudio forum waar commerciele leden de dienst gaan uitmaken in andermans draadjes.

ds23man, even voor de goede orde een paar punten:
  • dit is niet "jouw" onderwerp, maar een onderwerp op het zelfbouwaudio.nl forum; als er al een eigenaar is dan is het van de community
  • waarom maak jij onderscheid tussen jezelf en anderen in wat er gezegd mag worden? je spreekt uit dat het "je goed recht" is om iets dom te noemen, maar reageert zeer gepikeerd als iemand anders jou aanspreekt op je stijl van posten. iedereen heeft hier gelijk recht van spreken. Als je niet wenst te worden aangesproken op wat je in het openbaar uitspreekt, moet je je niet in het openbaar uitspreken
  • en voor dat recht van spreken, het hebben van voorkeuren, een eigen smaak, geloven, etc maakt het geen ene moer uit op welke wijze die persoon z'n brood verdient. iedereen heeft een achtergrond vanwaaruit die reageert, die van jou is pro-audio, die van anderen een voorkeur voor breedbanders met buizen, en anderen weer een open systeem.

avdboom

Berichtdoor avdboom » za 23 nov 2013, 19:47

Waarom kunnen verschillende meningen niet gewoon met respect voor elkaar naast elkaar leven? Mijn vrouw vindt boterham met pindakaas en banaan heerlijk, en ik krijg kromme tenen van het idee :-& ... Wie heeft er gelijk? It's all a matter of taste.....

Ik zeg leven en laten leven en een figuurlijk slotje op het hele issue...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 19:56

Henkjan schreef:
Alleen waar ik werkelijk niet van gediend ben is dat een commercieel lid mij een PB stuurt met de opmerking dat hij graag ziet dat ik geen flauwe grappen meer maak!!!!

• dit is niet "jouw" onderwerp, maar een onderwerp op het zelfbouwaudio.nl forum; als er al een eigenaar is dan is het van de community
  • waarom maak jij onderscheid tussen jezelf en anderen in wat er gezegd mag worden? je spreekt uit dat het "je goed recht" is om iets dom te noemen, maar reageert zeer gepikeerd als iemand anders jou aanspreekt op je stijl van posten. iedereen heeft hier gelijk recht van spreken. Als je niet wenst te worden aangesproken op wat je in het openbaar uitspreekt, moet je je niet in het openbaar uitspreken
  • en voor dat recht van spreken, het hebben van voorkeuren, een eigen smaak, geloven, etc maakt het geen ene moer uit op welke wijze die persoon z'n brood verdient. iedereen heeft een achtergrond vanwaaruit die reageert, die van jou is pro-audio, die van anderen een voorkeur voor breedbanders met buizen, en anderen weer een open systeem.

Eeeh, last van bitterballen op je hoofd?
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » za 23 nov 2013, 20:22

Die arme Hans schrikt zich helemaal rot straks als hij dit allemaal leest! :lol:

Groetjes Walter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 23 nov 2013, 20:32

Walt schreef:Die arme Hans schrikt zich helemaal rot straks als hij dit allemaal leest! :lol:

Groetjes Walter

Die leest de hele avond al mee.......
Fusion Filterdesign

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » za 23 nov 2013, 20:48

Met kan op het forum zijn mening ventileren , ook al is dit soms niet rieel maar enige vereisde is wel dat men andermans mening respecteert en open staat om dat aan te horen .
Anders wordt het een monoloog betoog .
Is de essentie van vrijheid van menings uiting .

Walt schreef:Dat is zo, maar volgens mij heeft niemand van ons de betreffende speaker echt gehoord, dus dat blijft gissen.

Voor mij is OB in ieder geval niet heilig. Mijn 30 jaar oude Accuton units in gesloten kastjes waren echt niet zoveel slechter.

Volgens mij met goede units, goede filters, een goede kast, een goede aansturing en een niet te beroerde luisterruimte kan bijna elk concept op het eind van de ontwikkeling uitstekend klinken.

Groetjes Walter

:rock:

Alle systemen hebben voor en nadelen , ook OB en geen OB , deels OB ook het gaat om de filosofie van de bouwer .

De bouwer van de deels OB waar verhitte discussie over onstaat heeft de voor keur voor een gesloten laag , wil zijn middengebied wat de belangrijkste weergever in het geheel is zonder enige kast invloed laten spelen , en wil waarschijnlijk geen reflexies maar direct geluid in het hoog .
Lijkt mij niets mis mee te zijn met dat idee .
FOCAL

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 23 nov 2013, 21:49

ds23man schreef:
Henkjan schreef:

Eeeh, last van bitterballen op je hoofd?

Zeg nou eens zelf, in alle eerlijkheid. Wat in hemelsnaam moeten we hiermee? Een MOD geeft een heel duidelijk antwoord. Toch zie je kans om die mod te pakken vanuit zijn andere hoedanigheid, namelijk als commercieel actief lid.....

Het zou je sieren om datgene wat er geschreven staat goed te lezen. Het is niet erg om er eens langs te zitten, of om eventjes net wat teveel rancune te laten doorklinken. Iedereen hier begrijpt dat. En dat geldt niet alleen voor jou, jeroen Hans of Henkjan of wie dan ook, maar voor iedereen.

Soms denk ik wel eens dat je het gewoon leuk vind om mensen net even op het verkeerde been te zetten, of om onder druk te zetten. De grenzen op te zoeken van de discrepantie tussen het geschreven woord en de smilies die soms het tegenovergestelde bedoelen. Ik vind dat erg vervelend, en dat is niet waar dit forum voor is gemaakt. Dat is namelijk om een boel lol te hebben in je hobby. Soms lijk je dat te vergeten. Terwijl je volgens mij toch echt iemand bent die van de hobby wil genieten. Maak dat nu eens je primary goal hier.

Met vriendelijke groet,

Wowly

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » di 17 dec 2013, 20:27

To OB(ey) or not to OB(ey)....
Die vraag is beantwoordt namelijk ; bijna iedereen is aan de OB .
FOCAL

Terug naar “Hifi Gerelateerd”