2 luidsprekers KEF Concerto : wat nog waard?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Muug

2 luidsprekers KEF Concerto : wat nog waard?

Berichtdoor Muug » vr 15 feb 2013, 21:49

Hoi,

ik heb hier een set luidsprekers van mijn vader, ooit nieuw aangekocht door hem, in de jaren '70 en dan hebben ze dertig jaar elke dag gespeeld. Staan nu zeven jaar bij mij op een klein zoldertje maar ik begin plaatsgebrek te krijgen.
Ik heb ze enkele jaren geleden voorzien van :
- twee gewone hedendaagse luidsprekeraansluitingen
- nieuwe binnenbekabeling met gewone luidsprekerkabel (het zwart/rode type), maar wel met een binnendiameter van 1 of 2mm.
- nieuwe crossoverfilters van Falcon Acoustic, type 6c, nog in elkaar gestoken door de vroegere eigenaar, Malcolm. Ze zijn binnenin geplaatst, de ouwe crossovers heb ik vanuit esthetisch standpunt laten zitten.
- de drie drivers (T27, B110, B139) werken nog subliem en feilloos, ze zien er nog steeds als nieuw uit, het rubber van de basdriver is bvb nog niks verduurd
- het dempende moes binnenin is ook absoluut niks van zijn veerkracht kwijt, het verkruimelt ook niet.
- de kast is in perfecte staat, moet gewoon eens afgeschuurd en opnieuw vernist worden (of iets anders)
- de twee frontgrilles zijn ook aanwezig, maar die worden best eens herbekleed want de zachte binnenkant verkruimelt enorm.

Je zou dus twee absolute en beroemde klassiekers kunnen kopen, die qua elektronica perfect hedendaags zijn. Wat is daar tegenwoordig zo ongeveer de marktprijs voor ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: 2 luidsprekers KEF Concerto : wat nog waard?

Berichtdoor Henkjan » vr 15 feb 2013, 21:55

hou ebay ff in de gaten zou ik zeggen
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 15 feb 2013, 22:03

maar even verplaatst, als duidelijk is wat je er voor wil hebben :regels: kan die weer in te koop

Muug

Berichtdoor Muug » zo 17 feb 2013, 19:05

Henkjan schreef:hou ebay ff in de gaten zou ik zeggen
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40

mja, hoeveel ouwe niet gerepareerde Concerto's kosten interesseert me niet zoveel, die nieuwe filters zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. :? Maar ik versta wel dat je naar ginder verwijst. :(

Terug naar “Hifi Gerelateerd”