CD-Speler Metamorfose

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

hovingtim

CD-Speler Metamorfose

Berichtdoor hovingtim » wo 01 feb 2006, 11:07

Ik had hier nog een heel leuk samsung cd-spelertje liggen. Het is een van de eerste portable cd-spelers met mp3 functie erop. 45sec antishock op cd en 120 sec op mp3. Tijdens het opruimen van mn kamer kwam ik hem tegen. Hij was letterlijk en figuurlijk grijsgedaairt. De koptelefoon out was gaar. Alles omhuizing was stuk en stukken af. Display was slecht te lezen. In eerste instantie wou ik hem weg-gooien. Later bedacht ik me dat ik nog een cdspeler nodig had voor het hier en daar nodige draai & zwaai werk. Heb de adapter van het apparaat zodat ie op de 220v kan werken ook weer gevonden. Vandaag maar eens begonnen met een nieuw kastje :lol:

Het wordt een klein mobiel apparaatje met een dubbele bodem. Hierdoor kan de laser los van de printplaat zitten. De printplaat komt ook onder de laser. Achter op komt een Tulp-uit, Een hoofdtelefoon uit. De cd speler krijgt gewoon een normale voeding van de 220. Verder komt er een deksel op van 18mm mdf (lkkr robuust) en daarin een plexiglas plaatje verlicht met blauwe led. Genoeg speelgoed op de plank dus aan de slag dan maar.

Afbeelding

Basisplaat met 1 zijkant

Afbeelding

Zijkant ingefreesd. Hierdoor kan de volgende layer er mooi klem in zitten
:D

Afbeelding

Display door overnieuw wat plekken te solderen weer helemaal helder en werkt weer naar behoren.

Afbeelding

De laser. Heeft altijd naar behoren gewerkt. Is eigenlijk niets mis mee

Afbeelding

Zo zijn we ge-eindigt vandaag. Morgen verder voor het voorplaatje en de deksel. Paar ledjes erin en bijnaklaar. Het display infrezen zal lastig worden en ook maar eens voor een beetje back-licht zorgen:)

Wordt vervolgt Door mij binnenkort :P
Safe-Water Drink Beer

Johan D

Berichtdoor Johan D » wo 01 feb 2006, 18:52

Leuk zeg, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Weet je ook al een leuk kleurtje?

Succes :D

-SW2-

Berichtdoor -SW2- » vr 03 feb 2006, 16:23

ja ik ben ook erg nieuwsgierig erg leuk

Terug naar “Oude Showcases”