Marcus jij bedankt

Voor mij als beginner is dit een enorme verrijking van mijn kennis.
Ik ben geen audiofiel maar wil wel een klein verslagje achter laten.
Allereerst de speakers zelf. Deze zijn in real life veel mooier dan op de foto's en daar waren ze al mooi!
Zowel de bouw als afwerking heb ik erg veel respect voor echt super mooi!
Dan de sounds.
Het grootste verschil tussen de vifa en mijn LBVS is de "aanwezigheid". Zelfs op heel laag volume vullen de vifa's met het grootste gemak de kamer en komt alles prachtig uit de verf.
Bij mijn LBVS komt de boel ook wel uit de verf, maar hiervoor moet ik hem redelijk opendraaien.
Het één na grootste verschil is de bas.
Met het aller aller aller grootste gemak worden de lagen tonen door de vifa's geproduceerd.
Wederom vergelijk met mijn LBVS (omdat ik nog geen andere referentie materiaal heb). Die kan ook best goede bassen weergeven, maar bij mij heb ik het gevoel dat het eruit geperst moet worden.
De bassen zijn ook eigenlijk de reden dat ik de speakers wat meer moet opendraaien.
Verder waren de details op alle fronten beter aanwezig. Alles klonk net even geloofwaardiger, dit kwam door de kleine details.
Die kleine details, heerlijk om te horen, maar ik realiseer me ook dat juist die kleine details een hoop geld kosten

Deze middag was voor mij een win win. Enerzijds weet ik dus dat er meer te halen valt en dat is leuk om te weten (voor als de kriebels komen

).
Anderzijds ben ik nog steeds erg tevreden over mijn eigen speakers (ik was stiekem wel een beetje bang dat ik mijn eigen speakers troep zou gaan vinden).
Marcus en ik hebben aardig dezelfde smaak qua muziek. We kunnen allebei instrumentaal erg waarderen. Waar mijn wereldje momenteel nog wat beperkt is tot vooral gitaar en piano, vond ik het erg leuk om met wat nieuwe instrumenten in aanraking te komen.
Het orgelspel

was echt een beleving. Sluit je ogen voor een seconde en je waant je in en enorme kathedraal. Waarbij wederom de lage tonen werkelijk briljant werden weergegeven.
Het Minnesota Orchestra was al even geloofwaardig. Man man wat gebeurd er veel in zo'n orkest. Alles klopt, alle instrumenten waren geloofwaardig.
Het orkest heb ik dus meegenomen om mijn eigen speakers weer even te testen. Foobar2000 bevestigd dat het een goede testcase is want alle tonen van 20Hz tot 20kHz waren tegelijkertijd ruimschoots vertegenwoordigd. Dit lijkt misschien logisch, maar dat beeld heb ik nog niet eerder gezien. De meeste muziek is toch veel beperkter frequenties die worden aangehaald (zeker tegelijkertijd).
Ik heb deze middag erg genoten. Waarvoor nogmaals dank.
Ga lekker genieten van je prachtige speakers!
Mocht de kriebel ooit weer de kop opsteken dan ga ik je zeker weer in de gaten houden