Update:
Juist een mail van marktplaats gekregen:
"Onlangs heb je een bod of reactie geplaatst op de advertentie: hypex fusion FA122 Paar. Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. We hebben daarom het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd. We raden je aan zeer voorzichtig te zijn in jouw verdere contact met deze adverteerder." (ik had gisteren een bericht naar de verkoper gestuurd om uitleg te vragen)
waarschuwing - scammers zijn overal
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
-
-
Re: waarschuwing - scammers zijn overal
Gisteren kreeg een vriendin van mijn vrouw een telefoontje van de "GGD". Uit contactonderzoek was gebleken dat ze in de nabijheid was geweest van een met Covid besmet iemand. Ze moest zich onmiddelijk laten testen. Ze moest naam en adres opgeven, dan werd de test opgestuurd. En er werd naar haar gironummer gevraagd en een machtiging om €50 af te schrijven. Hoezo? De test is toch gratis? Ze heeft gelijk opgehangen uiteraard!
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood
if a woodchuck could chuck wood
-
Deze advertentie stinkt:
https://link.marktplaats.nl/m1606621902
Alleen verzenden, en een plaatje met op de achtergrond een Amerikaans stopcontact in de muur (van Ebay gejat zeker). In Breda, vast! Oh ja, en ook pas 1 dag actief op MP.
Alleen verzenden, en een plaatje met op de achtergrond een Amerikaans stopcontact in de muur (van Ebay gejat zeker). In Breda, vast! Oh ja, en ook pas 1 dag actief op MP.
That makes me angry, and when Dr. Evil gets angry Mr. bigglesworth gets upset. And when Mr. Bigglesworth gets upset, people DIE!
-
Staat toch al bij dat marktplaats link istimpert schreef:Deze advertentie stinkt:

Anne
♫ Liever gaar in de kist dan weer een schokje gemist ♪
-
timpert schreef:Deze advertentie stinkt:
Ik ben hem/haar uit de kast aan 't lokken maar de antwoorden lijken uit een vertaalmachine te komen

You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------

Thank you, Master Control.
-

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.

-
Wat me opvalt is dat dit soort boefjes vaak adverteert met wat meer esoterisch spul, je zou verwachten dat ze juist spullen uitkiezen die een groot publiek aanspreken. Begin vorig jaar had ik een SME 3012 op het oog, verkoper wilde dat ik het volledige bedrag betaalde voordat ik kwam kijken, en begon ook nog te miauwen dat hij dat deed om te kunnen vertrouwen dat ik echt zou komen opdagen. En dat voor er überhaupt een afspraak was! De plaatjes bij de advertentie had hij van ebay gekopieerd. Dikke digitale middelvinger kon hij krijgen.
Omdat de advertentie inmiddels van MP is verwijderd: het ging hier om een paartje Hartley 218 HS 18 inch woofers, niet bepaald iets wat je dagelijks ziet.
Omdat de advertentie inmiddels van MP is verwijderd: het ging hier om een paartje Hartley 218 HS 18 inch woofers, niet bepaald iets wat je dagelijks ziet.
That makes me angry, and when Dr. Evil gets angry Mr. bigglesworth gets upset. And when Mr. Bigglesworth gets upset, people DIE!