Ja! Ringkerntrafo's gaan brommen en worden warm (warmer dan gebruikelijk/nodig). Er zijn op het web veel schema's te vinden maar die komen allemaal op het zelfde neer. Zo als DaBlock van diyparadise.comdeepspace schreef:...
Gaat in dat geval de trafo brommen? Dat doet de trafo van mijn Parasound namelijk af en toe.
voeding voor T-amp
Moderator: Beheerdersteam
Idd DC blokken is zeer goed voor je trafos en zelfs voor de geluidsmatige gevolgen, maar toch een kleine waarschuwing is ook niet misplaatst denk ik, dergerlijke elcos moeten een behoorlijk hoge ripple current bezitten, toch zeker als je geen softstart gebruikt voor je trafo's, gebruik dus beide als je zowel je trafo als je elco's lief hebt ( en met elco bedoel ik de serie-elco in de netspanning )
Groetjes
Rudy
Groetjes
Rudy
- voodooless
- Contacteer:
Ripple current is gewoon de strooom die door de elco kan, word steeds opgegeven in de datasheet.
Je kan zelfs de brug volledig gebruiken als ik het nog goed voor heb. Dan heb je steeds twee diodes in antiparrallel over elke elco.
DC niveaus zijn meestal toch maar ~100 a 300mV dus vormd dat geen enkel probleem.
Groetjes
Rudy
Je kan zelfs de brug volledig gebruiken als ik het nog goed voor heb. Dan heb je steeds twee diodes in antiparrallel over elke elco.
DC niveaus zijn meestal toch maar ~100 a 300mV dus vormd dat geen enkel probleem.
Groetjes
Rudy
- voodooless
- Contacteer:
ow ja, zo bedoeld 
Normaal neem je de max waarde die er in normale situaties doorgaat en zorg er dan voor dat je op zen minst 50% overschot hebt, het probleem is echter dat bij de opstart van je transfo de piekwaarde effe enkele 10tallen ampere's word, wil je daar je elco voor verzien zal je die ( nominale ) waarde wel effe met minstens 2 a 3 moeten vermenigvuldigen.
Groetjes
Rudy
Normaal neem je de max waarde die er in normale situaties doorgaat en zorg er dan voor dat je op zen minst 50% overschot hebt, het probleem is echter dat bij de opstart van je transfo de piekwaarde effe enkele 10tallen ampere's word, wil je daar je elco voor verzien zal je die ( nominale ) waarde wel effe met minstens 2 a 3 moeten vermenigvuldigen.
Groetjes
Rudy
TRAAAAAAAP....
Ik heb dus een AMP3'tje gekocht van teacher. Daarvoor moet ik nog een voeding klussen. Vandaag loop ik langs de electronica afvalbak en daar ziet mijn oog een of ander lomp apparaat dat god weet waarvoor gediend heeft, met 2 trafo's, 2x15V 50VA. Na gelijkrichten keer 2^0.5 krijg je zo'n 22V DC.
Ik heb dus een AMP3'tje gekocht van teacher. Daarvoor moet ik nog een voeding klussen. Vandaag loop ik langs de electronica afvalbak en daar ziet mijn oog een of ander lomp apparaat dat god weet waarvoor gediend heeft, met 2 trafo's, 2x15V 50VA. Na gelijkrichten keer 2^0.5 krijg je zo'n 22V DC.
Totaal ongeschikt voor een AMP3 die volgens 41hz.com 12-14.5V nodig heeft?Single 12V supply Operation (max 14.7V). Stabilized power not required.
De trafo is goed te gebruiken als je er stabilisator achter zet. Onderstaande schema staat op de site van 41Hz.sphere schreef:TRAAAAAAAP....![]()
Ik heb dus een AMP3'tje gekocht van teacher. Daarvoor moet ik nog een voeding klussen. Vandaag loop ik langs de electronica afvalbak en daar ziet mijn oog een of ander lomp apparaat dat god weet waarvoor gediend heeft, met 2 trafo's, 2x15V 50VA. Na gelijkrichten keer 2^0.5 krijg je zo'n 22V DC.Totaal ongeschikt voor een AMP3 die volgens 41hz.com 12-14.5V nodig heeft?Single 12V supply Operation (max 14.7V). Stabilized power not required.

Nee. Ik maak gebruik van schakelende voedingen, 13,5V/2A. Zie ook viewtopic.php?t=1537&highlight=.sphere schreef:Dat kan natuurlijk indoubt, maar wil er liever zelf zo'n voeding bij klussen, bedankt voor de tip. Bergrans, is dat schema ook de voeding die jij hebt gebruikt voor jouw amp3's?
Ik had deze nog liggen en ik las goede berichten over het gebruik van schakelende voedingen in combinatie met de T-amp.