FTP voor beginners..... (ofwel: hoe zet ik plaatjes on-line)
Moderator: Beheerdersteam
Die discussie is al in een ander draadje gevoerd. Kost een boel serverruimte en serverload. Ben bang dat we met de huidige provider dan helemaal nooit meer bij het forum kunnen komenSander schreef:Aan de admin v/h forum,
Ik zou even de Attach mod installeren op het forum, dan kunnen gebruikers bij het plaatsen van een bericht gemakkelijk hun plaatjes uploaden in het te plaatsen bericht.
Groeten, Sander
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Ha die Sander! welkom hier. idd, zoals Pjotr zegt gaan we dat met de huidige host maar niet doen....Pjotr schreef:Die discussie is al in een ander draadje gevoerd. Kost een boel serverruimte en serverload. Ben bang dat we met de huidige provider dan helemaal nooit meer bij het forum kunnen komenSander schreef:Aan de admin v/h forum,
Ik zou even de Attach mod installeren op het forum, dan kunnen gebruikers bij het plaatsen van een bericht gemakkelijk hun plaatjes uploaden in het te plaatsen bericht.
Groeten, Sander
Als alternatief voor (en toevoeging op) de FTP wijze van plaatjes op het forum plaatsen hier een methode om het met ImageShack te doen:
Na het starten van http://www.imageshack.us kun je naar het plaatje browsen welke op je lokale schijf staat

Zodra het plaatje gevonden is kun je op de knop "host it!" klikken

Je kunt nu kiezen tussen een verkleinde weergave die, zodra er op geklikt wordt, vergroot wordt weergegeven

Gewoon de hele regel selecteren en in je post plakken
De tweede optie is een directe link naar het plaatje op ImageShack.
Hou wel een beetje rekening met het formaat van het plaatje, deze bepaalt (nog wel) de breedte van de post
Deze link dient nog wel tussen [ img ] linkje [ /img ] gezet te worden

ImageShack is gratis en de plaatjes blijven tot het einde der dagen bewaard (zeggen ze
)
Na het starten van http://www.imageshack.us kun je naar het plaatje browsen welke op je lokale schijf staat

Zodra het plaatje gevonden is kun je op de knop "host it!" klikken

Je kunt nu kiezen tussen een verkleinde weergave die, zodra er op geklikt wordt, vergroot wordt weergegeven
Gewoon de hele regel selecteren en in je post plakken
De tweede optie is een directe link naar het plaatje op ImageShack.
Hou wel een beetje rekening met het formaat van het plaatje, deze bepaalt (nog wel) de breedte van de post
Deze link dient nog wel tussen [ img ] linkje [ /img ] gezet te worden

ImageShack is gratis en de plaatjes blijven tot het einde der dagen bewaard (zeggen ze
Laatst gewijzigd door SARK op zo 15 mei 2005, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Sark,
Inmiddels heb ik de gratis versie ook ontdekt. Maar heb gelezen van anderen dat er ongewenste post kan binnenkomen.
Ik gebruik op het ogenblik Talk2.nl uploader en gaat ook prima.
Als je er op het verkeerde knopje drukt, zit je zoals ik, ergens waar je 20 free credits hebt en voor meer moet betalen. Je hebt dan wel een keurig overzicht van wat je er als upload hebt staan.ImageShack is gratis
Inmiddels heb ik de gratis versie ook ontdekt. Maar heb gelezen van anderen dat er ongewenste post kan binnenkomen.
Ik gebruik op het ogenblik Talk2.nl uploader en gaat ook prima.
Ik heb die variant ook getest en het enige wat ik heb moeten geven is mijn e-mail adres, voor de rest nog steeds gratis. Pas als je batch uploads ed. wilt doen moet je credits kopen.sietse schreef:Als je er op het verkeerde knopje drukt, zit je zoals ik, ergens waar je 20 free credits hebt en voor meer moet betalen. Je hebt dan wel een keurig overzicht van wat je er als upload hebt staan.
Ik heb nog geen last van ongewenste post.Inmiddels heb ik de gratis versie ook ontdekt. Maar heb gelezen van anderen dat er ongewenste post kan binnenkomen.
Wat het makkelijkste werkt moet je gebruiken.Ik gebruik op het ogenblik Talk2.nl uploader en gaat ook prima.
Tip
Tip:
Voor diegenen die gewoon zijn eigen webspace van hun provider gebruiken om plaatje/files online te zetten en de mogelijkheid hebben voor SCP/SFTP (secure ftp) is WinSCP3.8 uit (is gratis).
Werk er nu een weekje mee en het werkt als een zonnetje (tot nu toe
)
Vele mogelijkheden, zoals synchroniseren van directories en wat erg handig werkt is een "send to" uitbreiding in het Explorer file pop menu. Als je alles goed ingesteld hebt zet je er plaatjes met 1 muisklik mee online.
Degenen die alleen de mogelijkheid hebben tot ouderwets onbeveiligd ftp hebben pech want daar werkt het niet voor.
En voor power users die het echt mooi willen hebben, die kunnen hun schijfruimte bij hun provider als een remote disk mounten met Sftpdrive (werkt alleen met SSH). Is helaas niet gratis maar ook niet duur.
Voor diegenen die gewoon zijn eigen webspace van hun provider gebruiken om plaatje/files online te zetten en de mogelijkheid hebben voor SCP/SFTP (secure ftp) is WinSCP3.8 uit (is gratis).
Werk er nu een weekje mee en het werkt als een zonnetje (tot nu toe
Vele mogelijkheden, zoals synchroniseren van directories en wat erg handig werkt is een "send to" uitbreiding in het Explorer file pop menu. Als je alles goed ingesteld hebt zet je er plaatjes met 1 muisklik mee online.
Degenen die alleen de mogelijkheid hebben tot ouderwets onbeveiligd ftp hebben pech want daar werkt het niet voor.
En voor power users die het echt mooi willen hebben, die kunnen hun schijfruimte bij hun provider als een remote disk mounten met Sftpdrive (werkt alleen met SSH). Is helaas niet gratis maar ook niet duur.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
tada! Sander heeft de attachment mod geïnstalleerd (zie viewtopic.php?t=2127) dus vanaf nu kunnen plaatjes direct vanaf je computer aan een bericht gehangen worden.
Het volgende is meen ik al es ergens opgemerkt, maar het valt mij op dat er steeds vaker plaatjes worden gepost met kennelijk een hoog aantal pixels.
Hierdoor gaat het plaatje grotendeels buiten beeld en de teksten ook.
Ik zelf resise mijn foto's naar 640 x 480 pixels via Irfanview. Scheelt ook in de snelheid waarmee de plaatjes in beeld komen.
Hierdoor gaat het plaatje grotendeels buiten beeld en de teksten ook.
Ik zelf resise mijn foto's naar 640 x 480 pixels via Irfanview. Scheelt ook in de snelheid waarmee de plaatjes in beeld komen.