Kon het toch niet laten om te meten wat de speaker nu doet. Hiervoor het RTASpectrum gemeten met 'Pinknoise"volgens meetopstelling:

Met als resultaat:
Een korte analyse:
beginnend bij het laag; Voor mij heel verwonderlijk dat deze miniTL de 5o HZ weergeeft! Meer is er echt niet over te zeggen daar de gebruikte versterker een eigenbouw buizenversterkertje is die ik nog nooit na gemeten heb. Buizen versterkers zijn wat moeilijk in het laag

De miniTL is berekend op een -3dB van ~65 Hz. Dit is vermoedelijk een indikatie dat de Tl nog iets meer gedempt moet worden ook daar ik altijd de neiging heb iets te weinig te dempen om het TL karakter iets te veel te nuanceren
Rond de 200 Hz nog een dipje
En dan de MEGA krater in de weergave gebied precies bij de overname van 2500 Hz

Kortom: Dit wordt aan de gang gaan met speaker workshop
Verder wel aardig om te zien dat inderdaad zoals ik eerder al vermoedde, de levels van de tweeter en woofer aardig 'goed' zijn.
Hier begint dan eigenlijk het nieuwe aspect voor mij van het ontwerpen van de speaker. Kasten bouwen lukt me meestal wel maar nu het filter
Hopenlijk zijn er mede forum gebruikers die me straks, als echte werktuigbouwer, bij voor mij niet te overkomen problemen , mij verder kunnen helpen in dit nieuwe leer process
Groetjes Simon