sietse schreef:
Toen nog even kort bij mij geweest en heb niet de indruk dat ze het slecht vonden. Mogen ze hier zelf vertellen.
Groetjes Sietse
Allereerst nogmaals bedankt voor de hartelijke ontvangst, Weidok en Sietse.
Mijn indrukken:
-Ik vond de Fostex vooral in het laag bijzonder mooi presteren, en da's best knap voor zo'n breedbander van redelijk bescheiden formaat. Heel schoon en droog. In vergelijking met de Lancetta's vond ik het hoog ervan wat minder "sprankelend". Niet dat je echt wat mist, maar het klinkt wat ingetogener. Ik zou er persoonlijk geen tweeter bij zetten, want dan help je het breedbanderprincipe weer om zeep, toch?
-De Lancetta's van Jeewee deden het erg goed op de Cyrus versterker.
In vergelijking met de Fostexen hebben ze wat minder body, maar wat wil je ook met een 8cm speakertje?
Ik heb ze tegelijk met Jeewee gebouwd en ook op mijn buizenversterkertje spelen ze de sterren van de hemel. Je merkt wel dat het rendement niet zo hoog is, en da's eigenlijk het enige nadeel.
Voor de prijs vind ik het een fantastische speaker, niet storend aanwezig, een heel behoorlijk laag en een helder, nooit scherp wordend midden en hoog.
Leuk om te zien dat Weidok en Sietse zo verbaasd waren over dit speakertje.
-De TL's van Sietse klinken over het hele gebied rustig en in balans, met een mooi, gecontroleerd, strak en diep laag, en zonder enige scherpte.
Dat is waarschijnlijk voor een groot deel te danken aan de simpele opbouw van het filter. Ik begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat je filteronderdelen tot een minimum moet beperken.
Luistermoeheid zal niet snel optreden bij deze speakers, wat mij betreft een geslaagd ontwerp.
Deze TL's vallen echter wel in een veel hogere prijsklasse dan de Fostex en de Lancetta....
Kortom, slechte speakers hebben we deze dag niet gehoord. Ze klinken stuk voor stuk anders, maar d'r was er niet eentje vervelend om naar te luisteren, en dat is uiteindelijk toch de bedoeling van zelfbouw...