Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

EnjoyProg

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 16:13

Ik gebruik alleen maar Present 1 omdat ik geen afstandsbediening gebruik. Voor mij heeft het daarom niet zoveel zin om voor een andere ingang een andere present te gebruiken.

Maar zoals ik al zei hij doet het al voor de helft :) Nu nog even begrijpen waarom hij niet automatisch terug schakelt.

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 okt 2020, 16:27

Het punt is denk ik dat voor de digitale ingang, wanneer je de KnijpDoos gebruikt, de Slave echt op Slave moet staan en echt andere instellingen nodig heeft dan wanneer je de analoge ingangen gebruikt...hier zijn de presets voor. Je kan de presets nog steeds gebruiken (hoewel je met een preset de plateamp niet kan wisselen van Master naar Slave en vice versa volgens mij), je kan in de Device Manager namelijk ook van preset wisselen. Dat hoeft niet per se via de AB. Maar of het helemaal vlekkeloos/handig gaat werken zo vraag ik me af...

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op vr 30 okt 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 30 okt 2020, 16:33

Heeft niks met slave instellingen te maken. Het kan zijn dat je op de RCA een minimaal brommetje of ruis oppikt waardoor hij die ingang actief houdt. Je zou eens kunnen spelen met de signaal detectie gevoeligheidsinstellingen kan zijn dat die ook invloed hebben op de autodetect, zou ik moeten navragen bij de codeklopper. Overigens duurt het even voordat ie de ingangen gaat scannen als er geen signaal meer is.
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 17:08

Overigens duurt het even voordat ie de ingangen gaat scannen als er geen signaal meer is.

Klopt, volgens mij had ik ergens gelezen over 10sec ofzo.

Vanavond zal ik de stroom en/of de aansluitingen van de receiver eraf gooien. Dan weet ik zeker dat er geen geluid/brom in zit. Ik heb wel eens eerder geconstateerd dat er een brommetje in de hypex zit door de receiver en door de netwerk switch.

Nog beter is de brom elimineren, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Maar goed eerst eens bovenstaande stap uit voeren en dan verder kijken.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 30 okt 2020, 17:18

Dan hebben we het lek al boven, ergens een aardlusje.
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » za 31 okt 2020, 9:43

Vreemd gisteravond werkte hij weer perfect terwijl ik niets heb veranderd.....Nou ja aan de ene kant blij, maar ik kan erop wachten dat hij het ineens weer niet doet.

Ik denk dat ds23man wel gelijk heeft dat er een ruis of brommetje de ingang actief houd. Signaal detectie aanpassen kan een oplossing zijn, maar beter is nog de bron van het probleem aanpassen. De vraag is dus hoe ontstaat die?

Kan een aardlusje variëren?

Ik heb eerder een ruis willen opsporen toen de hypex nog op +7db stond. Toen was de ruis nog hoorbaar op +/- halve meter van de luidsprekers. Ik heb toen de randaarde van de stekkerdozen afgeplakt, maar dat hielp niet. Alleen als de stekkers eruit waren hielp het (bij de receiver het meest) nu ik de Hypex -8db heb gezet en de receiver 15db harder hoor je de ruis bijna niet meer. Slecht op een paar cm afstand.

Helpt het om de hypex bv nog eens 5db zachter te laten spelen? De receiver en squeezebox hebben nog ruimte over om harder te zetten. Of komt er dan juist meer ruis in, terwijl je die niet hoort omdat de hypex minder output heeft?

dre

Berichtdoor dre » za 31 okt 2020, 13:33

Ik lees dit nu pas....
Ik had ook brom op de DLCP,een aardedraadje naar een pootje van de DLCP heeft dat opgelost.
Toen ik hem in gebruik nam niets aan de hand,later ineens vervorming/brom.
Потому что это возможно!

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 31 okt 2020, 17:32

De DLCP (RIP) heeft 1 metalen pootje voor de aarding naar de kast. Blijkbaar zat dat niet helemaal lekker en is de weerstand opgelopen met als gevolg brom. Dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » zo 01 nov 2020, 12:07

Gisteren verder gegaan met kijken waar het probleem zit en ik denk dat het wel aan de hypex ligt.
Ik heb de stekker van de receiver eruit gehaald en alle aansluitingen laten zitten, maar nog steeds pakte de auto detect het niet. Stuk voor stuk alle kabels die naar de receiver gingen eruit gehaald, maar nog geen verbetering. Alleen als ik de kabel naar de analoge input van de hypex eruit haal werkt hij probleemloos. Ook als de receiver nog aan staat.

Ik heb ook nog verschillende kabels geprobeerd naar de hypex, goedkope, maar ook met goede afscherming. Dit geeft geen verschil.

Dus ik denk niet dat er een signaaltje van de receiver naar de hypex gaat door de kabel. Er is iets met de aansluitingen van de Hypex vermoed ik.

Misschien wel zoiets als de ervaring van Dre?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 01 nov 2020, 12:15

Je hebt denk ik toch een aardlus. Zijn je plates toevallig op geaard stopcontact aangesloten?
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » zo 01 nov 2020, 13:32

Eerst wel, maar nu heb ik de receiver en de hypex-en aangesloten op een ouderwetse stekkerdoos. Niet geaard dus.

Situatie blijft hetzelfde helaas....auto detect werkt alleen als ik de cinch van het analoge gedeelte los haal. Van digitaal terug naar analoog gaat wel perfect.

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”