Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Berichtdoor ds23man » ma 20 jan 2020, 18:18

Het raad en daad draadje voor Hypex Fusion plate amps.

Omdat er op dit forum inmiddels wat projectjes lopen die wat hulp behoeven wil ik daar wel wat ondersteuning in bieden.

Maar om ellenlang gis/gokwerk en ellenlange correspondentie te voorkomen, alleen onder de volgende voorwaarden:

- Metingen dienen in de Hypex software gedaan te worden
- Metingen van de drivers dienen gedaan te worden op de design axis op een meter afstand
- Liefst onder ideale condities ( grote ruimte, reflectievlakken ver weg)
- Beschrijving van je systeem en een foto van je meetopstelling
- De projectmap van HFD ( te vinden onder documenten/filterdata) in zip als bijlage.
Fusion Filterdesign

holco

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Berichtdoor holco » ma 20 jan 2020, 18:33

Top actie :goedzo:

Volgende filter ga ik in HFD proberen.

Misschien kan je al wat duidelijkheid geven over hoe je het time window instelt.

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 8:25

Van de week heb ik een Squeezebox op MP gekocht om te kijken of de digitale ingang van mijn FA123 beter klinkt dan analoog uit van mijn receiver. Ik heb de Hypex op master en slave gezet zoals het boekje aangeeft en de ingang op auto detect gezet om de juiste ingang te kiezen.

Na een nummer te hebben geluisterd heb ik de receiver helemaal uitgezet en ben over geschakeld naar de squeezebox, dat ging goed. Maar weer terug deed de master het wel, maar de slave staat op -96db en op mute. De slave van mute afgehaald en weer op het juiste volume gezet en hij deed het weer. De ene keer gaat het goed met de auto detect en pakt hem probleemloos en de andere keer weer niet en dan moet ik de laptop erbij pakken om de slave weer goed in te stellen.

Mis ik wat (een instelling ofzo) of werkt de auto detect niet goed bij de slave?

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 okt 2020, 8:44

EnjoyProg schreef:Van de week heb ik een Squeezebox op MP gekocht om te kijken of de digitale ingang van mijn FA123 beter klinkt dan analoog uit van mijn receiver. Ik heb de Hypex op master en slave gezet zoals het boekje aangeeft en de ingang op auto detect gezet om de juiste ingang te kiezen.

Na een nummer te hebben geluisterd heb ik de receiver helemaal uitgezet en ben over geschakeld naar de squeezebox, dat ging goed. Maar weer terug deed de master het wel, maar de slave staat op -96db en op mute. De slave van mute afgehaald en weer op het juiste volume gezet en hij deed het weer. De ene keer gaat het goed met de auto detect en pakt hem probleemloos en de andere keer weer niet en dan moet ik de laptop erbij pakken om de slave weer goed in te stellen.

Mis ik wat (een instelling ofzo) of werkt de auto detect niet goed bij de slave?

Op de Slave kun je het beste de ingang selecteren die je ook gebruikt om de Slave aan de Master te koppelen (SPDIF?) en op 'lock' zetten, deze verandert immers niet. Dit gebeurd alleen aan de Master kant.

"To prevent a master module from changing the source selection on a slave module, the source can be locked for each preset using the Source lock option in HFD. For example, when the slave is linked to the master via an SPDIF cable, the source needs to be fixed to SPDIF to prevent signal loss when the master is switched to a different source."

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op vr 30 okt 2020, 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 8:49

Maar als ik dan via de receiver muziek wil luisteren dan werkt de analoge input toch niet meer bij de slave?

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 okt 2020, 8:58

EnjoyProg schreef:Maar als ik dan via de receiver muziek wil luisteren dan werkt de analoge input toch niet meer bij de slave?

Hoe is de Slave aan de Master verbonden? Heb je de Slave module ook daadwerkelijk als Slave geconfigureerd in de Device Settings?

De Master ontvangt het analoge signaal van beide kanalen uit de receiver en zal dit in een digitaal signaal omzetten. Vervolgens gaat dit digitale signaal via de SPDIF ook naar de Slave die er weer een analoog signaal van maakt (voor het kanaal (links of rechts dus) waar de Slave op ingesteld staat).

Heeft de receiver geen digitale uitgang?

Groet,

Satefan

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 30 okt 2020, 9:06

Het analoge signaal wordt niet doorgegeven via de spdif!
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 9:07

Met de analoge aansluiting heb ik beide hypex aangesloten. Dus interlink naar linker hypex en interlink naar rechter hypex. Er was toen nog geen sprake van master en slave. Nu met de squeezebox heb ik de analoge aansluitingen laten zitten en heb de linker master gemaakt en de rechter slave.

De slave is nu ook via een spdif aan de master verbonden.

Misschien dat dat het probleem geeft. Ik zal het eens zo aansluiten zoals jij zegt. Beide analoge ingangen in de master.

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 9:08

ds23man schreef:Het analoge signaal wordt niet doorgegeven via de spdif!

Ow....nou snap ik het niet meer. Niet aansluiten zoals satefan zegt?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 30 okt 2020, 9:13

In de fusion zit maar 1 kanaal adc. Bij analoog gebruik moet je altijd beide plates bekabelen. De remote via spdif doet dan alleen de besturing van volume, power enz.
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 9:15

Ok, dat betekend us dat ik hem wel goed heb aangesloten.

Maar wat zou de oorzaak en mogelijke oplossing van dit probleem zijn?

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 30 okt 2020, 9:16

Wordt het dan mono Gerhard of helemaal geen geluid?
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 okt 2020, 9:21

EnjoyProg schreef:
ds23man schreef:Het analoge signaal wordt niet doorgegeven via de spdif!

Ow....nou snap ik het niet meer. Niet aansluiten zoals satefan zegt?

Sorry - ik had het verkeerd - ik gebruik (zoals te zien is) geen analoge aansluitingen :rofl:

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 okt 2020, 9:38

Als ik Gerhard goed begrijp dan sluit je de kanalen apart aan op de Master en op de Slave. Je sluit ook een SPDIF aan van de Master naar de Slave. De slave input zet je dan op analoog. Het volume en preset selectie krijgt de slave dan van de master via de SPDIF verbinding.

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 9:48

Op die manier zal het analoog wel doen, maar wat nou als ik naar de digitale output van de squeezebox wil luisteren?

De remote van hypex gebruik ik trouwens niet, die is niet aangesloten. Het volume regel ik via de receiver of de squeezebox.

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 okt 2020, 9:54

EnjoyProg schreef:Op die manier zal het analoog wel doen, maar wat nou als ik naar de digitale output van de squeezebox wil luisteren?

De remote van hypex gebruik ik trouwens niet, die is niet aangesloten. Het volume regel ik via de receiver of de squeezebox.

Okay, dat lijkt me best onhandig. Je kunt de analoge input en de digitale input onder verschillende presets programmeren en dan via de Hypex remote schakelen tussen deze presets. Het lijkt me veel praktischer om alleen digitale bronnen te gebruiken icm de Hypex remote.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 30 okt 2020, 10:26

De analoge rca aansluitingen worden bij elkaar opgeteld. Net zoals bij een sub amp.
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 10:39

De auto detect is toch juist bedoeld voor oa deze opzet? Hij zou toch probleemloos moeten kunnen switchen?
Het lijkt wel of de slave een soort error krijgt en dat hij in de beveiliging gaat door zichzelf op mute te zetten.

@ds23man: kan jij hier iets zinnigs over zeggen?

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 10:52

satefan schreef:
EnjoyProg schreef:Op die manier zal het analoog wel doen, maar wat nou als ik naar de digitale output van de squeezebox wil luisteren?

Okay, dat lijkt me best onhandig. Je kunt de analoge input en de digitale input onder verschillende presets programmeren en dan via de Hypex remote schakelen tussen deze presets. Het lijkt me veel praktischer om alleen digitale bronnen te gebruiken icm de Hypex remote.

Ik snap je wel hoor. Dit is ook maar een vergelijkingstest. Stap 2 is om te kijken naar een all-in bron met digitale uitgang. Mijn receiver heeft geen digitale uitgang. Ik heb sowieso geen receiver gevonden die dat wel heeft.

De reden dat ik de remote niet gebruik is dat ik op een scherm wil zien hoe hard de hypex staat.

Met all-in bron bedoel ik eigenlijk:

- Streamer
- (meerdere) hdmi ingangen
- digitaal uitgang
- volume regeling
- zichbare display (voornamelijk voor het volume)
- bestuurbaar via een app
- ohja en beetje betaalbaar :lol:

Ik ben niet zo thuis in dit geheel, maar ik kan tot nu toe nog niet echt een kant en klare oplossing vinden.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 30 okt 2020, 11:00

Je moet er wel rekening mee houden dat de slave eerder of tegelijkertijd aangezet wordt dan de master want die stuurt bij het opstarten de instellingen naar de slave. In dit geval is het handiger om geen master-slave te gebruiken en beide plates op auto detect te zetten.
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 11:07

Master-slave heb ik inderdaad eerst de slave aangezet.

Met een digitale aansturing kan toch alleen maar via master-slave?

Begrijp ik goed dat de auto detect alleen voor digitaal input is of alleen analoog input?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 30 okt 2020, 11:20

Je lust het digitale signaal via de spdif kabel door en beide plates mogen dan ook op master staan. Autodetect werkt op alle ingangen als je niet de laagste stby hebt geselecteerd. Op die stand staat de asrc uit om stroom te besparen.
Fusion Filterdesign

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 11:59

Top! :goedzo:

Ik ga vanavond als ik tijd heb dit uitproberen.

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » vr 30 okt 2020, 15:49

Net even uit geprobeerd en het gaat de goede kant op! Ik ben halverwege :)

Als de squeezebox speelt, doet hij het. Als ik switch naar de reciever dan pakt de auto detect hem. Alleen als ik dan weer terug ga naar de squeezebox dan doet hij het niet, hij blijft dan hangen op de rca ingang.

De reciever heb ik helemaal uit gezet, het lijkt me dat er dan geen signaal meer bij de Hypex komt. Hij zou de squeezebox dus gewoon moeten herkennen. Dit zijn mijn instellingen:

2020-10-30 15_36_31-.png

2020-10-30 15_37_07-.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 okt 2020, 15:59

Heb je de instellingen voor de Squeezebox onder Preset 2 staan? Hoe ziet die er uit?

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”