Black Box DLCP

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Jag

Re: Black Box DLCP

Berichtdoor Jag » wo 22 okt 2014, 18:38

Ja mooi hoeveel dat soort gereedschap kan kosten :). zou je niet overwegen om de connectoren van binnenuit te monteren? Ziet er mooier uit, zeker bij zon mooi kastje als je gemaakt hebt.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 22 okt 2014, 18:41

Heb je daar een dure tang voor gekocht??? :shock: :shock: :shock: Ik soldeer dat soort "exotische" stekkertjes altijd.
Fusion Filterdesign

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » wo 22 okt 2014, 19:05

Jag schreef:Ja mooi hoeveel dat soort gereedschap kan kosten :). zou je niet overwegen om de connectoren van binnenuit te monteren? Ziet er mooier uit, zeker bij zon mooi kastje als je gemaakt hebt.

Jij bedoeld de chassis delen? Ik dacht dat je de connectors op de print bedoelde. Voor de chassisdelen heb je alleen een soldeerbout nodig verder niets. Het schijnt dat ik de enige ben die de montage zo mooier vindt, het maakt overigens wel goed contact met het chassis. Als de chassisdelen aan de binnenkant gemonteerd zijn dan zou je voor goed contact kartelringen aan de buitenkant meten hebben en dat ziet niet uit. Zoals het nu zit meet ik tussen de diverse chassisdelen steeds 5mΩ.
ds23man schreef:Heb je daar een dure tang voor gekocht??? :shock: :shock: :shock: Ik soldeer dat soort "exotische" stekkertjes altijd.

Nee, die tang is om de voedingskabels voor 6 Ncores op lengte te maken. Ik dacht bij 6 NCores en 6 SPMSsen kan die tang er ook nog wel bij :lol:

Gerrit
Running with the Joneses just ain't where it's at, Boz Scaggs

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » wo 22 okt 2014, 23:05

Inmiddels heb ik ook al het één en ander beluisterd, hiervoor heb ik van de DTS HD demo's een playlist samengesteld:
playlist.png

Aan de bestandsformaten is wel te zien dat het hier om hoge resolutie audio gaat. Op de preamp kan ik kiezen tussen direct ongebalanceerd van de OPPO of via de DLCP die analoog op de gebalanceerde uitgangen van de OPPO is aangesloten. Om het kort te houden, met de Linkwitz Orion 3.2.1 met Thor subwoofers als weergevers hoor ik geen verschil O:)
Wat mij betreft is dit dus een zeer geslaagd project, de Black Box DLCP is een prima begin van het actieve luidspreker systeem in ontwikkeling.

Nu weer verder met het bandje, met een beetje mazzel kan ik dit weekeind het bandje aan de tand voelen en nu dus ook meteen combineren met de Neo10 \:D/

Gerrit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » di 04 nov 2014, 18:48

Afgelopen weekeind heb ik bij en met mijn goede vriend Lars nog een paar tests uitgevoerd m.b.t. de neutraliteit van de DLCP. Hiervoor is het volgende 'instrumentarium' gebruikt:
DCI-Fisher-Test.JPG

Als weergevers een set Audiostatic DCI-4 full-range elektroataten, de bron was een Teac SACD speler (ben even kwijt wat het type was maar het is de laatste voordat het Esoteric werd) en als eindversterkers de NCore plankjes van mij en een The Fisher SA-1000 eindversterker, de voorversterking werd door een The Fisher 400-CX voorversterker geregeld (zie:http://www.hifimuseum.de/the-fisher-book-1964-1.html ). Tussen de eindversterkers zit meer dan 50 jaar :lol:
We konden de DLCP niet betrappen op enige bijdrage aan het geluid, meer valt er wat dat betreft niet over te zeggen. Tussen de versterkers was wel een verschil, De NCore geeft i.c.m. de elektrostaten meer laag dan The Fisher, in het mid en hoog konden we geen verschil waarnemen. Vervolgens hebben we geprobeerd of het verschil in het laag met de DLCP te compenseren was. Dit bleek mogelijk met een shelf die onder 60Hz het laag met 1,1dB opkrikt, het verschil tussen de versterkers is dus waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de The Fisher afvalt in het laag en de Ncore niet.
Dit is natuurlijk geen rigoureuze ABX test maar ik heb voor mezelf in ieder geval kunnen vaststellen dat ik geen negatieve effecten van de DLCP heb kunnen waarnemen. Daarnaast heb ik, wederom voor mezelf, vastgesteld dat de NCore's erg goede versterkers zijn die het ook prima doen op een stel elektrostaten, voorwaar geen eenvoudige belasting voor een versterker.

Gerrit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”