ray5150 schreef:Zijn er ook minder goede brandverzekeringen dan ?
Er zijn er die een regelmatige keuring van de elektrische installatie eisen.
Moderator: Beheerdersteam
ray5150 schreef:Zijn er ook minder goede brandverzekeringen dan ?
Barry2001 schreef:Op de foto, is de onderste de 7915? Dan zit de elco daar verkeerd om.
Theduboracle schreef:ds23man schreef:Theduboracle schreef:ds23man schreef:Dat kan jij niet meten, op zijn minst heb je een meggertester nodig. En kennis............
En hoeveel ohm is er voor nodig om aan 0.03A te komen ?
Ga jij je eerst maar eens verdiepen in hoe een aardlekschakelaar werkt. Jij hebt een isolatielek in je systeem zitten en adviseer je dringend om een erkende installateur in te schakelen. Heb je een goede brandverzekering?
Ik zal je het vertellen, een aarlek schakelaar meet het verschil tussen uitgaande en binnenkomende stroom door 2 spoelen om de fase en de nul.
Is er meer dan 0.03A verlies valt hij uit.
Electromechanisch dan, maar jij mag er best elektronica voor verzinnen hoor, zo kom je wel over.
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
Theduboracle schreef:ds23man schreef:Theduboracle schreef:ds23man schreef:Dat kan jij niet meten, op zijn minst heb je een meggertester nodig. En kennis............
Ga jij je eerst maar eens verdiepen in hoe een aardlekschakelaar werkt. Jij hebt een isolatielek in je systeem zitten en adviseer je dringend om een erkende installateur in te schakelen. Heb je een goede brandverzekering?
Ik zal je het vertellen, een aarlek schakelaar meet het verschil tussen uitgaande en binnenkomende stroom door 2 spoelen om de fase en de nul.
Electromechanisch dan, maar jij mag er best elektronica voor verzinnen hoor, zo kom je wel over.
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
ds23man schreef:Theduboracle schreef:ds23man schreef:Theduboracle schreef:ds23man schreef:Dat kan jij niet meten, op zijn minst heb je een meggertester nodig. En kennis............
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
En denk nou voor de verandering nou eens na. Om een lekstroom te creeeren moet er eerst stroom lopen. Als je ergens een isolatielek van de nul hebt naar aarde laten we voor het gemak zeggen 1 Mohm, ik ga dat nu even niet narekenen, kan het zijn dat bij een stroom van 3A er niets aan de hand is maar bij 10A wel.
Verder moet je niet zo dom lullen, ik heb jaren lang op grote zeegaande schepen regelmatig de complete elektrische installatie nagemeten op isolatieweerstand ( is verplicht om de zoveel jaar).
Maar goed, het is niet voor niets dat in bijna alle polissen jouw naam bij de uitsluitingen staat onder natuurrampen........
ds23man schreef:Zodra ik een verstandige opmerking van jou op dit forum opmerk, hijs ik de vlag en post ervan op dit forum. Slaap lekker.......
ray5150 schreef:Theduboracle schreef:ds23man schreef:Theduboracle schreef:ds23man schreef:Dat kan jij niet meten, op zijn minst heb je een meggertester nodig. En kennis............
![]()
![]()
![]()
En nou niet meer zeuren.
Had jij maar 1 % van de kennis en ervaring van snoekie !!![]()
![]()
Ga nou maar eerst je elkootje omdraaien...
ds23man schreef:Als elcootje verkeerd om zat is ie inmiddels overleden. Je bent nu 3/4 jaar bezig en hebt de voeding nog niet eens aan de gang. Alle tips en opmerkingen in al die tijd heb je volledig in de wind geslagen en daar ben je nog trots op ook. Dit is wel zulke basale elektronica die je niet in je vingers hebt, koop kant en klaar spul of zoek een andere hobby maar val er ons niet mee lastig.![]()
![]()
![]()
Theduboracle schreef:Goede tips zal ik ook zeker toepassen zoals dat elcootje andersom aansluiten, maar dat moet ik nog doen.
Barry2001 schreef:Theduboracle schreef:Goede tips zal ik ook zeker toepassen zoals dat elcootje andersom aansluiten, maar dat moet ik nog doen.
Als 'ie goed zit, zit 'ie goed he? dan niet omdraaien natuurlijk
ds23man schreef:Ach, bij The Dub is dat relatief........
ds23man schreef:Weer twee postings die kant nog wal raken.......![]()
Heb je eigenlijk wel een zwemdiploma?
Theduboracle schreef:Ik meet op beide ingangen van de regelaars ook gewoon - en + 28volt.
Alleen die ene bakt er -20volt van en die andere +15.
Moet wel aan het ding liggen, heb al een e-mailtje naar Dick Best gestuurd.
Maar zien als hij er wat op te zeggen heeft.
Een koppel condensator schakeling voor de opamp heb ik ook al gevonden.
Gewoon 22K parallel met 2.2uF voor een -3db val op 5HZ.
ds23man schreef:Weer twee postings die kant nog wal raken.......![]()
Heb je eigenlijk wel een zwemdiploma?
Theduboracle schreef:Bedankt.
Dan zal het inderdaad een kapotte regelaar zijn maar het zijn er wel 2 stuks waarop ik 20 volt meet, heb 2 voedingen dus.
Dat is dan wel heel erg toevallig.
Theduboracle schreef:Bedankt.
Dan zal het inderdaad een kapotte regelaar zijn maar het zijn er wel 2 stuks waarop ik 20 volt meet, heb 2 voedingen dus.
Dat is dan wel heel erg toevallig.
Ik weet hoe ik de elco's moet aansluiten, zo erg gesteld is het ook niet met mij.
2 keer dezelfde fout maken is ook niet waarschijnlijk.
Heb de boel uit de losse hand op een experimenteer printje gesoldeerd namelijk.
Theduboracle schreef:Barry2001 schreef:Theduboracle schreef:Goede tips zal ik ook zeker toepassen zoals dat elcootje andersom aansluiten, maar dat moet ik nog doen.
Als 'ie goed zit, zit 'ie goed he? dan niet omdraaien natuurlijk
Moet echt niet dommer worden dit.
Als meneer de professor mij eens kon vertellen wat je moet doen om er wel 20 volt uit te krijgen zou ik heel blij zijn.
Ik moet het fout doen, moet dom zijn, kan niet anders, ik hoop het ook van harte.
Dan is het snel opgelost namelijk.
Denk gewoon dat het een batch is met defecte regelaars.
Ik kan wel weer naar de print kijken, maar alles zit wel goed.
Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten