Een paar linkjes:
http://www.linkwitzlab.com/LX521/DSP_challenge.htm
http://orion.quicksytes.com/viewtopic.php?f=28&t=2728&start=25
Moderator: Beheerdersteam
hans_daudio schreef:Of heb jij een mooie multikanaals DAC ontwikkeld die je aan de nanoDIGI kan koppelen?
knuisje schreef:hans_daudio schreef:Of heb jij een mooie multikanaals DAC ontwikkeld die je aan de nanoDIGI kan koppelen?
De nanodigi werkt met spdif zodat je altijd 4 aparte dacs nodig hebt. Ze hebben ook een ander product, de minisharc. Dit is een kleine dsp-module met 8 kanaals i2s-uit zodat er een 8 kanaals (Sabre)dac achter kan.
Martijn M schreef:Op een aantal vlakken is Linkwitz niet meer "ahead of the game".
jeroen_d schreef: Daarbij nodigt hij ons ook nog uit om hieraan deel te nemen, mooi toch!
jeroen_d schreef:Martijn M schreef:Op een aantal vlakken is Linkwitz niet meer "ahead of the game".
Ja en nee. Hij zet nog wel steeds de toon als authoriteit op dit gebied. Ten opzichte van de audiowereld in brede zin is hij nog altijd zeer vooruitstrevend. Hij zet ook weer zo'n LX521 neer waarmee hij uiteindelijk de problemen van de Orion aanpakt, nadat hij zeer grondig het onderste uit de kan heeft gehaald van de Orion.
Ronkel schreef:Tja. Dat is niet vooruitstrevend vind ik. Het is al eerder door anderen gedaan zoals John Kreskovsky, Martijn M, k.p. en mensen op DIYaudio. Hij volgt wat dat betreft alleen met de LX521.
jeroen_d schreef:Daarnaast heeft hij ook een missie: open baffle in de studio van de geluidstechnicus krijgen, hij wil de keten van opnamestudio tot huiskamer sluiten. Met de LX521 lijkt hij nu eindelijk die stap voor elkaar te krijgen. Ik krijg de indruk dat die drijfveer de voornaamste oorzaak is van zijn verkenning van DSP. Hij ziet dat hij daar niet omheen kan wil hij zijn missie laten slagen.
architect schreef:jeroen_d schreef:Daarnaast heeft hij ook een missie: open baffle in de studio van de geluidstechnicus krijgen, hij wil de keten van opnamestudio tot huiskamer sluiten. Met de LX521 lijkt hij nu eindelijk die stap voor elkaar te krijgen. Ik krijg de indruk dat die drijfveer de voornaamste oorzaak is van zijn verkenning van DSP. Hij ziet dat hij daar niet omheen kan wil hij zijn missie laten slagen.
zijn doel is volgens mij vooral dat het geluid dat je hoort als het uit luidsprekers komt net zo klinkt als hoe het klonk toen het werd opgenomen. hij vergelijkt ook wat hij hoort uit speakers met hoe geluid klinkt bij een concert. dit is precies wat in de studio ook nodig is om een goede mix te maken, horen wat is opgenomen.
Pjotr schreef:architect schreef:zijn doel is volgens mij vooral dat het geluid dat je hoort als het uit luidsprekers komt net zo klinkt als hoe het klonk toen het werd opgenomen. hij vergelijkt ook wat hij hoort uit speakers met hoe geluid klinkt bij een concert. dit is precies wat in de studio ook nodig is om een goede mix te maken, horen wat is opgenomen.
Wat bedoel je daar nou mee? Als het wordt geproduceerd zoals je het hoort tijdens een concert is het thuis doorgaans niet echt te pruimen. Is dan alleen besteed aan enkele freaks.
Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten