Welke receiver/DAC?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

TheFox

Re: Welke receiver/DAC?

Berichtdoor TheFox » do 16 mei 2019, 11:22

Henkjan schreef:programmeerbare AB en het probleem is er niet meer zou ik zeggen

Hoe zie jij dat voor je? Ik ben benieuwd!

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 16 mei 2019, 14:11

TheFox schreef:
Henkjan schreef:programmeerbare AB en het probleem is er niet meer zou ik zeggen

Hoe zie jij dat voor je? Ik ben benieuwd!

als je de TV met optisch verbindt regelt de TV niet meer het volume, maar moet t met een receiver of DAC. programmeer de AB zodat de volume knoppen op die DAC werken en de programma knoppen etc op de TV. dan bedien je op natuurlijke wijze de set.
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » do 16 mei 2019, 17:24

+1

Dat werkt voortreffelijk, en is in deze situatie waarschijnlijk de mooiste oplossing.

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » ma 20 mei 2019, 10:00

Zijn er nog goede programmeerbare afstandbedieningen te koop tegenwoordig? Een aantal jaar terug had je een mooie van Logitech, maar ik meen dat die er uit ging. Hier in huis staan vier apparaten op vier afstandbedieningen, volume altijd via de AB van de receiver maar juist de volumeknopjes daarvan zijn al lange tijd defect.

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 20 mei 2019, 10:53

Logitech 650?
€ 70 hier nog steeds in gebruik.en verkrijgbaar.
Hans

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » ma 20 mei 2019, 11:12

Wat ik daar op het eerste gezicht over vind, klinkt goed. Daar ga ik wat verder over inlezen. Hij komt waarschijnlijk op mijn verlanglijstje.

TheFox

Berichtdoor TheFox » wo 22 mei 2019, 9:58

Nu heb ik deze subwoofer van LG gevonden en inmiddels getest. Het werkt op zich prima, maarrrrr.....
Als je de volume via de TV aanpast gaat de volume van de subwoofer niet mee omdat ik de LG magic remote heb. Die kan de volume van de subwoofer niet via IR aanpassen. Ook niet via Optical out. De afstandsbediening van de subwoofer kan andersom wel gebruikt worden om de subwoofer EN de TV volume tegelijk aan te passen. Geen ideale oplossing maar ik kan ermee leven. Het geluid van de subwoofer is redelijk te noemen, in ieder geval beter als zonder de subwoofer.

https://www.lg.com/nl/audio/lg-SWH1

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 22 mei 2019, 10:31

In de handleiding zie ik dan wel staan dat de zaken dan wat moeten worden aangepast.
In de handleiding staat dat dan het volume eerst op een bepaalde stand moet staan, kan het hier niet uitproberen, maar het is de moeite waard om het te proberen, juiste met anderen merken gaat met de koppeling niet helemaal lees ik dan.

Met de Logitech kan ik wel wat instellingen anders regelen als met de Magic, zoals terug naar de laatste zender, dat is dan wel weer makkelijk.
Hans

Terug naar “Hifi Gerelateerd”