BNS info gezocht

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

dinguz

BNS info gezocht

Berichtdoor dinguz » za 26 jan 2019, 22:05

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een BNS E34, een 3-weg groot formaat boekenplank luidspreker. Er staan we wat specs achterop, maar ik ben benieuwd naar wat meer info: welke drivers zitten erin, heeft iemand een schema van het filter, zijn er zinvolle upgrades?

Verder: ik kon naast de E34 ook een setje Jubilee ophalen. Het lijkt een vergelijkbaar ontwerp; weet iemand zo wat de verschillen zijn? Welke is te prefereren? Zijn het speakers uit dezelfde bouwjaren of zit er leeftijdsverschil tussen? Ik kan online geen sluitende info vinden over de chronologie van de diverse modellen en series.

VintageHarry

Re: BNS info gezocht

Berichtdoor VintageHarry » zo 27 jan 2019, 10:15

Het is inderdaad niet zo heel simpel om specifieke dingen over deze speakers te vinden. Maar pak gewoon een schroevendraaier en haal de drivers even los? Veelal staan er gegevens achterop. De tweeter lijkt me een Vifa, D20 of zoiets.
Zodra je de woofer er uit hebt kun je waarschijnlijk ook wel het filter zien. Dat zal vast een simpel type zijn.

De E34 en Jubilee heb ik zelf niet in bezit of in bezit gehad, wel 3 andere BNS modellen. Geen slecht spul.

Rade

Re: BNS info gezocht

Berichtdoor Rade » vr 01 feb 2019, 23:19

Heb jaren de BNS Jubilee speaker gehad naar volle tevredenheid. Destijds ook opengeschroefd. Als ik me goed herinner was de tweeter een Seas, mid en woofer van Vifa.

Terug naar “Hifi Gerelateerd”